douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:09

@ princesmax, een PUFF!

Ik douche eigenlijk alleen 's avonds, gebruik wel zeep enzo, washandjes heb ik nog nooit gebruikt. Ook gewoon afdrogen, al sta ik soms de eerste 10 minuten gewoon te staan met handdoek om me heen haha.

Haren wassen 2 x per week, heb heel dik en half lang haar, vaak ook wel slapen met nat haar omdat iedereen dan al slaapt en ik geen herrie meer kan maken door te fohnen, dus dan maar handdoek op mijn kussen. En snel in slaap vallen want anders krijg ik het koud.

Dat 's ochtends douchen vind ik raar, als je s avonds ook geweest bent, tenzij je natuurlijk een leuke nacht heb gehad :D.
Ik doe 's ochtends even onder mn armen wassen en gezicht uiteraard en klaar...
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 29-10-11 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:12

pernill schreef:
1 om te wassen en 3 voor mijn gezicht O:)

Nou ben ik toch nieuwsgierig: WAAROM 3 voor je gezicht? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:12

Ik zet standaard mijn douche een half uur van tevoren aan op z'n heetst, omdat ik anders ontzettend koud word.. :+
Ik douche ook meestal op 40 graden.. :j
En na het douchen maak ik eerst een knot in mijn haar en die haal ik er pas weer uit als ik helemaal droog ben.
Dan wikkel ik mijn haar in een handdoek en is het minstens 2 uur wachten tot het droog is.. _O-
Je moet wat over hebben als je lang haar wil.

Vjestagirl schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?
Gebruik jij nooit douche-spul? :oo
Ook niet na een warme zomerdag bij de paarden?

Met nat haar op bed gaan zou ik inderdaad ook niet willen.
Je hele kussen is dan nat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-11 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:14

Ik douche in de morgen omdat ik soms last kan hebben van allergie en douchen helpt. Plus dat ik anders ook niet zo vrolijk waker word wanneer ik mijn douche momentje moet missen.

Was eerst mijn haar, spoel het koud uit en draai het boven op mijn hoofd om vervolgens lekker warm af te sluiten *heerlijk*. Douchegel met kokos geur meestal met de hand soms met scrubhandschoen. Daarna afdrogen en lekker kokos bodylotion + olaz gezichtslotion voordat ik mijn haar mag gaan ontklitten :P

Deze weer voor het eerst in ruim 2 jaar in bad gezeten (verbouwing van de douche) maar daar ben ik echt te groot voor met mij 1,83. Maar het was toch weer even leuk want ik had een hele fles badschuim leeggegoten dus de bubbels kwamen zeker een halve meter boven het bad uit!

AapjeAstrid

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:19

Ik douche iedere dag, en bij voorkeur 's avonds. Ik lig dan ook regelmatig met nat haar in mijn bed. Afdrogen doe ik wel haha. Ook doucheschuim en ik zeep mij in met een spons. Haren wassen doe ik zo'n 2 keer per week. Vroeger had ik de gewoonte om te gaan zitten onder de douche en dan zat ik er soms wel 3 kwartier onder :o Doe ik tegenwoordig niet meer, mijn ouders waren niet blij met de gasrekening ;) Om te voorkomen dat ik er nu te lang onder sta stel ik een kookwekker in, als die af gaat moet ik er onderuit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:20

Vjestagirl schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?

Ik gebruik altijd doucheschuim. Anders heb ik het gevoel dat ik niet schoon ben en het ruikt lekker.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:21

Ik douche om de dag behalve als ik op mijn werk erg vies ben geworden of het heel erg koud heb.
Ik douche op alle tijdstippen van de dag van 's ochtends tot vlak voor ik naar bed ga.
Ik gebruik altijd met mijn hand om me in te zepen en haal zelden de douchekop uit de houder.
Ik droog me af en wikkel daarna mijn haar in de handdoek.
Nou moet ik zeggen dat ik me weleens heb laten drogen in mijn badjas en dat is eigenlijk ook wel prettig, maar dan heb ik het idee dat mijn badjas zo snel muf gaat ruiken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:21

Haren wassen moet ik trouwens wel om de twee dagen zeg maar. Dus ik sta zo'n 4x per week onder de douche, waarbij ik dus ook mn haar was. Als ik dat niet doe, dus alleen mn haar nat laten worden en niet wassen, dan is het de volgende dag heel stug en vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:24

Amyyy schreef:
Owja, ik douche trouwens altijd heel koud, iedereen vind mij echt raar! ik douche op 32 graden denk ik. Ook 2x mijn haren wassen, en een keer cremespoeling, en dan alleen in de onderkant van mijn haren en een klein beetje bovenop. En heeeeeel goed afdrogen ja! ik kan er echt niet tegen als ik dan een hemd aan doe, dat dat nog helemaal plakt. bleeeeerg

Jeeej iemand die me begrijpt vwb het afdrogen :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:25

Hoe een gemiddelde douche sessie bij mij gaat? :Y)

Sowieso altijd haren wassen, dat is gewoon standaard, dan gezicht schoon maken onder de douche.
Dan het overige wassen met een douche spons.
En dan nog even lekker genieten van de warme douche.

Na het douchen, haren kammen, gezicht insmeren met een creme.
En dan met nat haar slapen! :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:26

Ik douche 's ochtends (elke ochtend, vrijwel nooit 's avonds), gewoon alleen beetje shampoo in m'n haar. Meestal geen douchespul voor je lijf, gewoon water doet 't prima. Als ik dat al een keer gebruik dan geen washandje maar gewoon m'n handen. Afdrogen doe ik ook. M'n haar ga ik even twee keer met de handdoek over en dan is het wel droog (heel kort haha echt ideaal). Ik vind grote handdoeken heerlijk (1 meter bij 1,5 meter hebben wij meestal, heeeeerlijk krijg je het ook niet zo koud!). Ik douche ook best koud, geen idee hoe warm maar m'n vriend doucht zo heet, dat brand gewoon brr dat vind ik echt niks! Die doet trouwens ook vrijwel niet aan afdrogen. Gewoon een beetje het grofste en dan kleren aan, lijkt mij echt helemaal niks maar hij vind het wel prima geloof ik haha. maar dat is meer luiheid dan aangeleerd :P

En het heerlijkste aan 's ochtends douchen? ik doe 't gezellig samen met m'n vriend. De wekker gaat om 6 uur en om 6.40 zit hij in de auto naar z'n werk. Best vroeg dus dan is het even een heerlijk wakker-word momentje samen. Daarna ontbijten en dan kan de dag beginnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:27

ik douche altijd voor het slapen gaan, inderdaad gewoon met nat haar naar bed, geen probleem.
Wel afdrogen en gebruik mijn handjes om in te zepen :P
Ik was mijn haar 3x p.w. ongeveer, als ik ze niet was maak ik mijn haar ook niet nat.

Overigens douche ik altijd heel kort, met 5-10 minuten ben ik klaar.
Laatst bijgewerkt door secricible op 29-10-11 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:27

Ik heb niet zo veel problemen met met nat/handdoekdroog haar gaan slapen. Een groter probleem heb ik met mijn haar de volgende ochtend. Dan mag ik vanuit bed rechtstreeks weer onder de douche als ik mijn haar nog enigszins wil fatsoeneren voor de dag. Dus probeer ik óf 's ochtends te gaan douchen, óf 's avonds als mijn haar daarna nog tijd genoeg heeft om te drogen.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:28

Ik douche elke ochtend. Was mn haar elke dag.
Vind het anders echt vies anders stinkt mn haar zo naar paard.
Ik douchemezelf met zon puff. Gebruik 1 handdoek voor mn haar en mn lichaam, en droog mezelf gewoon helemaal af :+ Ik laat mn haar gewoon opdrogen terwijl het los hangt of k fohn het. Ik douche heel heet.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:29

Hier een echte douche-muts
Vind het heerlijk om `smorgens te douchen.
Graag lekker warm en lekker lang en dan op verschillende standen zetten, oa massagestand met harde straal op mijn rug. Dan heb ik ook het idee dat ik pas echt wakker ben.
Was me met washandje en gebruik ook douchegel omdat ik dat heerlijk vind ruiken.
Ook haar iedere dag wassen en fohnen.
Of het slecht is?Ik doe het al eeuwen zo dus maakt me niks uit of het goed of slecht is. Merk niks aan mijn haren hoor.
`sAvonds spring ik er ook wellens onder hoor als ik laat heb paardgereden of het was een warme dag ofzo.
Met nat haar naar bed vind ik echt niks.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:30

Zijn er hier ook mensen die hun tanden poetsen onder de douche? Heb wel eens gehoord dat mensen dat doen en ik vind het raar.. daar heb je toch een wasbak voor? :?

Verder heb ik wel dat ik wat haren verlies tijdens het wassen van m'n haar. Omdat ik niet wil dat het putje verstopt raakt (heb lang haar), 'plak' ik het aan de muur.. vervolgens vergeet ik het eraf te halen. Gaat m'n vriend douchen: 'Angelaaaaaa, er hangen haren aan de muur! Haal WEG!!

Oeps.. :oo hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:31

Ja! Ik poets onder de douche :D

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:32

Ik douche (bijna) altijd 's avonds. Was me niet elke dag met zeep, maar doe dat wel regelmatig en dan gewoon met mijn handen uitsmeren. Verder was ik mijn haren twee keer in de week en altijd met koud water. Gebruik overigens maar 1 handoek, natte haren wikkel ik in zo'n handoek die daar speciaal voor bedoeld is (kun je vastmaken op je hoofd. :+ ), als ik wat vroeger douche dan zijn mijn haren droog als ik naar bed ga, anders ga ik naar bed met vochtig haar.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:32

Ik douche meestal iedere dag, was ook altijd mn haren als ik douche, geen probleem met mn haar!
Mn haar met shampoo en lichaam met douchegel. Ik douche meestal avonds, heel soms morgens!
IK droog mn haar beetje en doe er dan zo'n handdoek om zeg maar, mn lichaam afdrogen en dan meestal mn pyjama of gewone kleren! Later droog ik nog een keer mn haar en doe ik het in een knot en ga ik slapen haha!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:33

Krijg spontaan zin om te douche.

Ik douch om de dag en altijd s'ochtends, zonder washandje en zeep als ik er zin in heb. Als ik mijn haren was komt inderdaad de zeep wel langs je lichaam, dan 'boen' ik even snel met mijn handen en dan is het wel goed. Als mijn haar niet gewassen hoeft te worden maar wil wel fris zijn dan gebruik ik vloeibare zeep. Mocht ik mezelf willen verwennen dan gebruik ik ook nog zout-scrub met olieen erdoor :)

Mijn vraag, zeepblokje of vloeibaar!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:33

Vjestagirl schreef:

Uhh, ja omdat ik er naar mijn gevoel schoner van word. Hartstikke leuk dat de shampoo langs je lijf stroomt, maar was je je oksels dan niet met zeep?
Of je voeten? Of alleen met dat langsstromend shampoo goedje ? :P

Nee ik heb zelf wel ook echt douche gewoontes.. Bijna altijd ook in dezelfde volgorde..

x Gezicht reinigen (make up eraf, scrubben, eventueel maskertje.)
x Shampoo 1 in haar en even laten intrekken.
x Ondertussen nagels schoonmaken.
x Shampoo uitspoelen, shampoo 2 erin, laten intrekken.
x Ondertussen lijf, voeten, oksels etc scrubben, daarna met een zeepje.
x Shampoo uitspoelen, eventueel nog een maskertje voor de puntjes.
x Tandjes poetsen.

Tanden poetsen onder de douche ja. Vind een wasbak goorder met ieders gespuug erin :D .

Douche sowieso elke dag, meestal 's ochtends en soms nog 's avonds. :) Denk gemiddeld 10x per week..
Was dan ook soms mijn haar 2x per dag, maar sowieso dagelijks. Ook fohnen. Geloof er niks van dat dat slecht is..
Ben zelf gek op douchen en alles voor erbij.

Heb ook mij eigen doucherekje waar meer producten op staan dan mijn ouders samen :D .
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 29-10-11 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:34

KoudbloedKim schreef:
Vjestagirl schreef:
Gebruik jij nooit douche-spul? :oo
Ook niet na een warme zomerdag bij de paarden?

Nope, alleen maar water :)

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:34

nu ga ik meteen douchen :))
als je zo leest krijg k meteen zin om lekker lang onder de douche te staan :o

ik doucht trouwens ALTYD met musiek!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:35

Benfan schreef:
Mijn vraag, zeepblokje of vloeibaar!

Vloeibaar :j met zo'n puff; die schuimen zo heerlijk!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:36

Als jullie me zoeken, ik ben douche.