het lukt niet om een tampon in te doen :(!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:06

Idd alleen inbrengen als je bij voorkeur flink doorbloed zeg maar (niet de allerlaatste dag bijv) en anders iets van vaseline oid gebruiken :j
en hurken ja.. Of zoals ik: als je op de wc zit jezelf een beetje naar voren kiepen (wel goed blijven steunen op de bril, anders kan ik niet ontspannen), dan kun je er ook goed bij en kun je (ik tenminste) goed ontspannen. Ik vind op mn hurken zitten namelijk niet zo practisch als ik bijv op school oid ben :p

overigens kan ik nu na al die jaren nog steeds niet een tampon pijnvrij in en uit brengen (dat is niet echt een woord haha,uitbrengen) tenzij t op de zwaarste dag van mn menstruatie is.
Anders doet vooral het er uit halen echt te veel pijn. (mijn bekkenbodemspieren zijn een tikje op hol geslagen helaas).
Moet dan ook echt kracht zetten om die krengen er weer uit te krijgen..gewoon elke keer een wedstrijd touwtrekken met mn eigen spieren.
Dus helaas .. Voor mij dan maar maandverband.. Alhoewel dat ook een hoop nadelen heeft mja..

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:11

Ik hurk ook, anders lukt het me nu nog steeds niet.
Ik gebruik de tampons van Lidl, maar toen ik als 14jarige begon nam ik de kleinste maat van OB. Moet je wel vaker verschonen, maar dan is het ook zo gebeurt. Nu ik wat ouder ben gaan de grote er wat makkelijker in, goh :P :')

Als je veel bloed verliest kun je je moeder vragen of je aan de pil mag.
Zonder pil ben ik 5 dagen flink ongesteld, met pil maar 3 en gebruik ik maar een stuk of 5/6 tampons :)

Caye

Re: het lukt niet om een tampon in te doen :(!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:12

ik zweer bij OB dat is enige waar ik minste van doorlek.

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:14

wat ik je wil aanraden duw ze ver genoeg je moert er met je vinger denk tot deiets mindern dan de helft in wel je eerste kootje. als je namelijk gaat zwemmen en hij zit niet goed zet hij uit in het smalle gedeelte en dat doet pijn, ervaring. als je het al bent word het makkelijker want de bole staat meer open dus eerst opvangen met verband en dan met tampon. als je hem eruittrekt istie natuurlijk groter, je trekt en het gevoel wat je dan hebt moet je zo houden zeg maar dus ontspannen en je trekt hem er zo uit. je kan hem erzelfs uitpersen. het touwtje kan je als je bv gat zwemmen gewoon achter je lip verstoppen. succes. oja houd dr eens een onder de kraan en je weet wat er dan in je lichaam gebeurt,.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:51

franka75 schreef:
wat ik je wil aanraden duw ze ver genoeg je moert er met je vinger denk tot deiets mindern dan de helft in wel je eerste kootje.

Misschien ben jij minder diep :P Maar ik moet nog wel een stukje verder.. (of je hebt lange vingers.. hey, hebben we die in huis? avondsnack!)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 07:33

dankjullie wel voor de reactie's

wij hebben zelf ook ob
en die lukte mij ook niet
toen ik jullie advies zag heb ik het meteen geprobeerd want ben flink ongesteld
ik heb alles geprobeerd wat hier stond
maar het lukte mij nog steedts niet heel raar
ik kreeg hem er maar niet in
en het brande echt heel erg om hem er in te doen

dus ik ga denk ik vragen aan me moeder of ik dan maar aan de pil mag

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:41

Of kleinere maat tampon pakken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:50

Ik kan ze ook niet inkrijgen.. Die kleinste van de kleinste geprobeerd, alles geprobeerd wat op de verpakking staat maar bij mij doet het ook zeer en ik kom gewoon niet verder. :n
Nouja, ik heb me er maar bij neergelegd, maandverband vind ik toch niet zo heel vervelend. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:51

aan de pil gaan voorkomt niet dat je ongesteld wordt en altijd de pil doorslikken kan nooit gezond zijn voor een mens (de mate waarin de pil uberhaupt gezond voor je is is al twijfelachtig, dat terzijde)
Kun je wel zonder tampon alleen een vinger 'inbrengen'? Zo kun je goed voelen onder welke hoek je in moet brengen. Gewoon er een tampon voorhouden en gaan duwen doet inderdaad zeer ongeacht de houding waarin je je bevindt. De tampon moet ook zo danig diep worden ingebracht dat je hem niet meer voelt zitten, en dat is best diep en dat kan best een beetje eng zijn in het begin.
Als het echt niet lukt zit je toch vast aan maandverband, maar de pil doorslikken om niet ingesteld te worden, en dan iedere maand, dat is niet aan te raden.

/2 cts

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:53

Wat vervelend dat het niet gelukt is, maar laat je niet ontmoedigen en blijf proberen! Wie gaat er winnen, jij of zo'n stom wit raketje?! }>

natasha1996 schreef:
dus ik ga denk ik vragen aan me moeder of ik dan maar aan de pil mag

Dit is echt geen reden om aan de pil te gaan, sorry :n De pil zit vol hormonen en dat is niet niks voor je lijf..Daarbij is de pil een anticonceptiemiddel en daar dient hij dus als hoofdfunctie voor gebruikt te worden..
Soms wordt de pil voorgeschreven aan meiden die heel veel pijn en last hebben van hun menstruatie of aan meiden die veel acne o.i.d. hebben, maar een HA gaat geen pil voorschrijven omdat je moeite hebt met het inbrengen van tampons :n

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:17

Corelli schreef:
Wie gaat er winnen, jij of zo'n stom wit raketje?! }>

wahahha, geweldig _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:21

Die 'knak' verpakking dat je in tegengestelde richting moet draaien vind ik juist niks. Vooral niet die van OB.

TS: idd diep hurken en probeer eerst inbrenghuls. Als hij bij het lopen nog pijn doet zit hij niet diep genoeg.
Ik haal vaak tampon eruit, dan urineren, afvegen en nieuwe erin. Door de urine is het niet zo droog dan wanneer je de ene eruit trekt en gelijk de volgende erin wilt doen. In het eerste geval dus eerst even plassen en dan proberen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:24

En anders sowieso even kijken of je wel een vinger kunt inbrengen bijvoorbeeld, anders lukt een tampon natuurlijk sowieso niet.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:26

Mijn lukt het ook niet als ik met een been of het toilet oid ga staan hoor :n Ik sta gewoon rechtop met mijn benen een heel klein beetje gespreid, dan gaat het het best :)

In het begin vond ik het ook eng. Toen heeft mijn moeder een soort glijmiddel voor me gekocht. Daarmee gleed hij er zo in..

Inmiddels doe ik het gewoon zonder en nu gaat dat ook prima :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:26

Heb je van OB de OB pro comfort? die zijn wat gemakkelijker in te brengen dan de normalen. Neem dan (om te beginnen) de mini maat. En ik heb hier de tip nog niet gelezen, toen ik begon met tampons was het ook een drama, tot m'n moeder me vertelde dat ik 'm zeg maar richting m'n kont moet duwen. Dus je moet 'm niet rechtdoor er in duwen, maar een beetje richting je kont (snap je wat ik bedoel?). Want je kan in je vagina naar beneden of naar boven, recht vooruit zit namelijk je baar moeder mond. En als je een tampon in doet moet die zeg maar aan de onderkant van je baarmoedermond terecht komen, dus naar onder 'sturen' (richting je kont dus)

Oh en nog iets wat ik zelf altijd doe, misschien een beetje vies, maar ik doe altijd m'n vinger met wat speeksel nat maken anders doet 't bij mij ook zeer.

Hoop dat dit helpt!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:27

Ik zit echt raar in elkaar volgens mij :') Mijn 'gang' loopt juist meer richting mijn voorkant.. :=

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:36

TS, de aanhouder wint hoor! Gewoon blijven proberen :(:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:18

Ik ken ze niet anders dan met een hulsje. Maar de eerste tampon in de menstratie gaat altijd wat moeilijker, daarna gaat het gemakkelijker :j
Inderdaad iets door je benen gaan, met je ene hand houd je de schaamlippen open en met je andere hand doe je de tampon erin. Vind het eigenlijk best raar dat je moeder dit niet heeft uitgelegd? :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:20

natasha1996 schreef:
ik heb alles geprobeerd wat hier stond

Ook die met een inbrenghuls gekocht?
Dat scheelt echt heel erg veel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:22

Kan TS niet extra moeite hebben ivm het nog maagd zijn?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:25

Ayasha schreef:
Kan TS niet extra moeite hebben ivm het nog maagd zijn?

Het lijkt mij dat de meeste meiden die voor het eerst ongesteld worden, nog maagd zijn :j Dus misschien maakt dat wat uit, maar dat zou voor de meeste meiden wel gelden denk ik, dus ze zal daarin (hopelijk) geen uitzondering zijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:26

Denk dat dat zeker ook meespeelt. Dan is het randje weefsel bij de ingang van de vagina nog stug.
Ik weet van mijn eerste keren tampons ook dat het niet fijn was. :n Maar juist door een inbrenghuls te gebruiken kun je makkelijk richten. Op het moment dat je m niet goed inbrengt blijf je m ook de hele tijd voelen. Door die huls is het makkelijker om m ver genoeg naar achteren in te brengen en dan behoor je m ook echt niet te voelen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:30

Denk dat dat wel meevalt, het is gewoon even zoeken hoe het moet :)
Ik vond het de eerste keer ook erg lastig.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:31

Probeer eerst eens jezelf te voelen met je vinger.
Waar zit de ingang en hoe verloopt deze naar binnen met je vinger.
Dan weet je ook waar je met de tampon heen moet.

Het kan wel zeer doen als de boel droog is daaronder, dan schuurt het en gaat het branden.
Probeer dan eerst eens met een inbrenghuls, die is glad en schuurt niet.

Maar zoals ik al zei, ga eerst jezelf eens bevoelen daar beneden.

Pil helpt niet tegen het ongesteld zijn, dat hou je gewoon.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:33

Toets even op google bv. vagina in en kijk even bij de afbeeldingen...
Probeer je het wel op de goede plek erin te doen?