2e keer ongesteld, tampons of maandverband..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:12

Suus_ schreef:
In een zwembad gaat je tampon niet vol lopen haha :D :P

Je kunt ook prima zwemmen zonder tampon zonder bloed te verliezen
Dat bloeden doe je dan pas als je uit het water komt.
Want wat gebeurd als je gaat zwemmen, je gaat automatisch dicht daar beneden, en je tampon zit ver naar achter. Let maar eens goed op als je niet ongesteld bent, dan komt er ook geen liter water uit lopen hoor, als je het water uit komt! :P

Ik vond het in het begin ook een beetje eng om ze te gebruiken, maar sinds ik de move doorhad ben ik nooit meer wat anders gaan gebruiken! Nu is het idd wat gladder van binnen dus je kunt er beter nu mee 'oefenen'

Hoe kom je er nou bij dat het dichtgaat? :?
Als je ongesteld bent staat je baarmoedermond een heel klein beetje open, maar over het algemeen loopt er inderdaad geen water je baarmoeder in. Je vagina vult zich echter áltijd met water, en ik weet niet hoe het met jou zit, maar da's gewoon ook een smerige bedoening als je ongesteld bent. Het is dus wel zo hygiënisch (voor jezelf en voor andere badgasten) om gewoon een tampon in te doen als je zwemmen gaat.

Ik was altijd dusdanig hevig ongesteld dat er ongetwijfeld een rode wolk om me heen was ontstaan als ik zonder tampon het zwembad in was gestapt (niet dat ik het had gered van de badhokjes naar het zwembad :+ ).

Nell_

Re: 2e keer ongesteld, tampons of maandverband..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:29

Een tampon voel je niet zitten. Als je hem wel voelt zit hij dus niet goed. Niet ver genoeg oid.
Ik vond de eerste keer een tampon indoen niet prettig. Nu vind ik ze fijner dan maandverband!

Over het algemeen verlies je in het zwembad geen bloed :n Maar het is idd wel zo hygiënisch om een tampon in te doen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:35

ik zweer bij maandverband.

tampons wel eens geprobeerd.. tijdens de mensturatie.. verschrikkelijk!

alles is al mega pijnlijk en helemaal als dat ding er in moet.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:39

Ik zweer bij tampons.

Bij maandverband voel ik het gewoon lekker :r, zo smerig! Vind het ook een stuk onhygiënischer, en het wordt zo'n smeerboel daar beneden.

Tamponneke erin, om de paar uurtjes een nieuwe erin. Geen gevoel van lekker oid, geen smeerboel daar beneden en het voelt vele malen frisser!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:47

pingvinii schreef:
Hallo bokkers! :D
Maandverband gebruik ik nu en vind het niet echt een probleem, alleen moet je het vaker verwisselen dan tampons en ik vind het een beetje vies ..

Ik mis bij iedere post die ik hier lees dat hier niet op gereageerd word. Er zit bij mij geen verschil wanneer ik maandverband of een tampon verwissel, dit ligt alleen de heftigheid van m'n menstruatie.
Wil je er graag ook op wijzen dat ondanks dat er heel vaak tampons worden gebruikt hier ook medische problemen van kunnen komen? Niet om je bang te maken (staat ook in de bijsluiter bij een doosje tampons), maar je stopt iets in je vagina, wat daar eigenlijk niet hoort. Een tampon kan pluizen en als er een pluisje achter blijft, kan je hier doodziek van worden. Er wordt ook aangeraden om 's nachts sowieso maandverband te gebruiken en de grote van je tampon aan te passen aan de heftigheid van je menstruatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:54

Ik zweer ook bij tampons...maandverband vind ik ook smerig.

En je kan zwemmen zonder tampon als je ongesteld bent?? Dat heb ik nou nooit geweten...
En komt er echt water in je vagina? :+ Ook dat wist ik niet...ik zwom altijd gewoon met tampon en had niet het gevoel dat er water in was opgezogen hoor...alleen bloed.

En oefening baart kunst, je voelt vanzelf welke kant ie op moet hoor, het is bij mij letterlijk 1 sec werk. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:55

Ik zou zwemmen zonder niet doen, want als je het water uitstapt loopt de boel gewoon weer, is dus niet zo heel handig... :+

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:55

Yviertje schreef:
Er wordt ook aangeraden om 's nachts sowieso maandverband te gebruiken

dat had ik al ergens gelezen ja :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:56

Ook 's nachts draag ik gewoon een tampon trouwens...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:56

Yviertje schreef:
pingvinii schreef:
Maandverband gebruik ik nu en vind het niet echt een probleem, alleen moet je het vaker verwisselen dan tampons en ik vind het een beetje vies ..

Ik mis bij iedere post die ik hier lees dat hier niet op gereageerd word. Er zit bij mij geen verschil wanneer ik maandverband of een tampon verwissel, dit ligt alleen de heftigheid van m'n menstruatie.
Wil je er graag ook op wijzen dat ondanks dat er heel vaak tampons worden gebruikt hier ook medische problemen van kunnen komen? Niet om je bang te maken (staat ook in de bijsluiter bij een doosje tampons), maar je stopt iets in je vagina, wat daar eigenlijk niet hoort. Een tampon kan pluizen en als er een pluisje achter blijft, kan je hier doodziek van worden. Er wordt ook aangeraden om 's nachts sowieso maandverband te gebruiken en de grote van je tampon aan te passen aan de heftigheid van je menstruatie.

Dat laatste is altijd aan te raden, tampon die nog niet volzit is niet prettig als die er uit moet.
Zelf ben ik na lang maandverband naar tampons gegaan en nu gebruik ik dit :
http://www.mooncup.co.uk/ Irriteert niet en capaciteit zat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:59

Gewoon jezelf eens opsluiten in je kamer of de badkamer en zo'n ding proberen in te brengen. je doet het touwtje eruitpulken en laat het langs je vinger naar beneden hangen en doet de tampon op je wijsvingerpunt
gaat even gehurkt zitten (hoeft later niet meer echt) en duwt m zover mogenlijk in je vagina. je staat op en als je de tampon goed/pijnlijk voelt dan zit ie niet goed..trek je aan het touwtje en haalt m eruit of druk hem iets verder (als je weer door je knieen zit) of probeerd een andere, net zolang tot je het gevoel heb dat het wel goed zit.
Ik had altijd erge last van geiriteerde liezen met maandverband omdat het allemaal plastik is. Je zal merken dat je een stuk zekerder bent als je tampons gebruikt.. had ik wel, geen lekkerij, geen geurtjes ed.Al zou ik wel de 1e paar X als je een tampon indoet ook een maandverbandje gebruiken, gewoon voor de zekerheid dat ie goed zit.
Ik heb dat probleem gelukkig niet meer, mijn kippehok is leeg en mijn baarmoeder is weg, maar met 4 mooie kids is dat niet erg! Wat me wel verbaasd is dat je het hier vraagt en niet aan je moeder...is toch een stukje van je opvoeding denk ik dan.
Ik hoop dat je de moed verzamelt om het in iedergeval een paar X te proberen.Succes in ieder geval

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:06

Yviertje schreef:
pingvinii schreef:

In de bijsluiter van OB zal het iig niet staan, want op de site staat het volgende:

Veroorzaken tampons infecties?
Hier is heel veel onderzoek naar gedaan en de conclusie is dat tampons geen infecties veroorzaken. Tampons zijn gemaakt van materialen die de bacteriële groei niet stimuleren en geen invloed hebben op de natuurlijke microflora in je vagina.

Wel wordt TSS (Toxisch Shock Sydroom) nog altijd in verband gebracht met tampons, maar het blijft een heel zeldzaam. En staat altijd in bijsluiter.

Het is iig verstandig gewoon te verwisselen wanneer nodig, maar dat is logisch. En niet langer wachten dan 8 uur met wisselen. Dus je kunt ook prima 's nachts tampons dragen. Alleen doe dan een nieuwe in vlak voor het slapen gaan en wissel zodra je weer opstaat meteen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:16

Sowieso verlies je 's nachts minder bloed. Ik zou in principe zonder iets 's nachts kunnen slapen, als ik bij 't opstaan maar weer een tampon in doe.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:16

Moet je 's ochtends wel goed je lippen op elkaar knijpen :Y) En heel hard rennen haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:17

:')

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:18

_O-

pipo schreef:
Gewoon jezelf eens opsluiten in je kamer of de badkamer en zo'n ding proberen in te brengen. je doet het touwtje eruitpulken en laat het langs je vinger naar beneden hangen en doet de tampon op je wijsvingerpunt
gaat even gehurkt zitten (hoeft later niet meer echt) en duwt m zover mogenlijk in je vagina. je staat op en als je de tampon goed/pijnlijk voelt dan zit ie niet goed..trek je aan het touwtje en haalt m eruit of druk hem iets verder (als je weer door je knieen zit) of probeerd een andere, net zolang tot je het gevoel heb dat het wel goed zit.
Ik had altijd erge last van geiriteerde liezen met maandverband omdat het allemaal plastik is. Je zal merken dat je een stuk zekerder bent als je tampons gebruikt.. had ik wel, geen lekkerij, geen geurtjes ed.Al zou ik wel de 1e paar X als je een tampon indoet ook een maandverbandje gebruiken, gewoon voor de zekerheid dat ie goed zit.
Ik heb dat probleem gelukkig niet meer, mijn kippehok is leeg en mijn baarmoeder is weg, maar met 4 mooie kids is dat niet erg! Wat me wel verbaasd is dat je het hier vraagt en niet aan je moeder...is toch een stukje van je opvoeding denk ik dan.
Ik hoop dat je de moed verzamelt om het in iedergeval een paar X te proberen.Succes in ieder geval

Of gaan staan en je voet op de badrand oid zetten.
Idd is dit ook iets dat je moeder je kan vertellen :)

tamary schreef:
Dat laatste is altijd aan te raden, tampon die nog niet volzit is niet prettig als die er uit moet.
Zelf ben ik na lang maandverband naar tampons gegaan en nu gebruik ik dit :
http://www.mooncup.co.uk/ Irriteert niet en capaciteit zat.

Is dat net zoiets als de softcup?
Er staat dat je er sex mee kan hebben, maar hoe dan? Zit het zo diep ofzo? Maar dan nog, een grote piemel kan er toch gewoon tegenaan stoten? :+

Afbeelding
Oh god, ik haat dat soort teksten :') Zum kotzen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:20

Zo'n mooncup vertrouw ik echt niet, zou er nooit seks mee durven hebben, straks slaat 'ie dubbel ofzo. :\

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:22

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:24

Geeft een beetje het lopen met een ei op een lepel gevoel :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:24

Meiden... het meisje is 13 en vraagt om raad... over tampons..
Niet over seks .. :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:27

zon cup lijkt me ook echt niks, die moet je schoonspoelen bij een kraan... kom je de wc uitgewandeld maakt dat ding schoon.. kan je weer in de rij staan.. tot je weer na de wc kunt.. openbaar..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:27

Ik heb tot dat ik het spiraaltje heb laten zetten altijd maandverband gebruikt. Omdat ik mij gewoon niet prettig voelde om een tampon down under in te stoppen.

Sinds dat ik het spiraaltje eruit heb laten halen, ben ik het toch gaan proberen! Ik blijf me er niet fijn bij voelen, vind het idee dat ik de tampon moeten verschonen een raar idee. En dat heb ik bij maandverband niet. Maar heb het toch gebruikt. (tot dat ik dan zwanger was)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:31

Neroo schreef:
En voor de hitsige dames tijdens de menstruatie!
http://www.beppy.com/nl/seks-a-ongesteld.html

:D Je partner hoeft niet te weten dat je ongesteld bent :+ Nouja, ik hoef dan toch geen sex, mocht ik ooit weer eens ongesteld zijn. Dan zakt het hitsige toch wat weg :P
Mooi dat er ook bij dat soort dingen staat: 'let op, het is geen voorbehoedsmiddel' :') (Nog mooier: 'net als tampons, is de beppy geen voorbehoedsmiddel' _O-)

paardenfreak schreef:
zon cup lijkt me ook echt niks, die moet je schoonspoelen bij een kraan... kom je de wc uitgewandeld maakt dat ding schoon.. kan je weer in de rij staan.. tot je weer na de wc kunt.. openbaar..

Er staat dat je 'm 12 uur kunt inhouden, dus als dat werkelijk waar is, is er vast wel een moment dat je thuis hebt om te wisselen/spoelen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:33

Knoffer schreef:
In de bijsluiter van OB zal het iig niet staan, want op de site staat het volgende:

Veroorzaken tampons infecties?
Hier is heel veel onderzoek naar gedaan en de conclusie is dat tampons geen infecties veroorzaken. Tampons zijn gemaakt van materialen die de bacteriële groei niet stimuleren en geen invloed hebben op de natuurlijke microflora in je vagina.

Wel wordt TSS (Toxisch Shock Sydroom) nog altijd in verband gebracht met tampons, maar het blijft een heel zeldzaam. En staat altijd in bijsluiter.

Het is iig verstandig gewoon te verwisselen wanneer nodig, maar dat is logisch. En niet langer wachten dan 8 uur met wisselen. Dus je kunt ook prima 's nachts tampons dragen. Alleen doe dan een nieuwe in vlak voor het slapen gaan en wissel zodra je weer opstaat meteen.

Ik heb het ook niet over tampons bij normaal gebruik, dan heb je er ook geen last van. Had het idd over TSS (was ff de naam vergeten) en heb het wel een paar keer gehoord dat er iemand was die er last van kreeg. De ene was een jonge meid die hem vergeten was, hoe ze dat voor elkaar krijgt moet je mij niet vragen. Een keer een volwassen meid, waar dus wel een pluisje achter was gebleven doordat de tampon te groot was voor de hoeveelheid bloed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:33

Je kunt al tampons gaan gebruiken inderdaad, maar het is even een slag om het inbrengen onder de knie te krijgen. Daarom is het goed om te beginnen met de kleinste maat, al moet je dan wat vaker verwisselen. Kies een plek uit waar je niet gestoord kan worden, neem rustig de tijd om de gebruiksaanwijzing te lezen en probeer vooral te ontspannen. En laat je niet ontmoedigen als het niet de eerste of tweede keer lukt, maar probeer het later gewoon eens opnieuw :) Bij mij duurde het ook even voor ik het door had en tampons met inbrenghuls hebben me goed geholpen om het te leren :j

Maandverband vind ik zelf ook vies, vooral omdat je het inderdaad voelt lopen en ik ben gewoon altijd bang dat het erlangs loopt. Overigens slaap ik ook met tampon in, dan bloed je inderdaad een stuk minder, wel 's ochtends meteen even een schone inbrengen :)