Het dieet is een beetje in een hoekje geraakt ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Het dieet is een beetje in een hoekje geraakt ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:20

Ach, waarom zou ik je een flinke schop geven. Ik denk dat je nu op het punt zit dat je het even zat bent om telkens op je dieet te letten en er mee bezig te zijn..

Ik ben ook ruim 40 kilo afgevallen het laatste jaar en heb die periode die jij nu hebt afgelopen zomer gehad.
Je mag best een beetje genieten, maar het moet binnen de perken blijven. Als jij zin hebt in een snoepje en je zegt steeds nee tegen jezelf komt er een moment dat je voor de bijl gaat. Dat geeft helemaal niks. Als je er maar niet in doorslaat en je over een jaar terug op je oude gewicht zit.

Probeer dus de balans te vinden, daarbij als je een goed en gezond basisvoedingspatroon hebt, kom je niet zomaar meer aan en kan eens een snoepje of koekje echt geen kwaad. :) Je ben nu een jaar bezig en je lichaam heeft nu nog een jaar nodig om je balans te accepteren, daarna zal het allmaal makkelijker worden. :) Succes, en kop op hoor, het is heel normaal dat je even een dip hebt.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:51

Klein Tipje: van te weinig eten kun je ook zwaarder worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:58

Barendshoeve schreef:
Klein Tipje: van te weinig eten kun je ook zwaarder worden.

volgens mij is dat onzin....als je minder calorieen tot je neemt val je vanzelf af.
Al zou het 1 mars per dag zijn....niet gezond natuurlijk ;)
Het ene mens heeft veel minder calorieen nodig dan het andere....als ik eet wat ik zou mogen eten voor mijn lengte en leeftijd op een dag, was ik al lang dichtgegroeid.
En ik beweeg ook nog(zwaar werk...)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:02

Dat is geen onzin.. Als je te weinig caloriën binnenkrijgt zal je lijf dit op den duur niet meer verbranden maar omzetten naar reserves om te kunnen blijven functioneren.
Een gemiddeld calorieaantal als iname is 1500 kcal per dag. Dat zijn je onderhoudscaloriën. Je kan dit aanvullen tot 2000 als je heel erg druk bent met sporten etc. etc. Ikzelf probeer meestal tussen de 1250 en de 1400 uit te komen per dag.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:04

Precies :). Je lichaam gaat functioneren vanuit een spaarstand, en zal zich aanpassen aan de hoeveelheid calorieen.
Wanneer je weer meer gaat eten, kom je vanzelf weer aan met vaak nog meer kilo's tot gevolg. Zo weinig eten en
dus crashen leidt vaak tot het beroemde jojo-effect :).

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:34

Vol blijven houden, gezond blijven eten, niet overdreven veel snacken en blijven bewegen.

Ik ben daardoor 10 kilo kwijt geraakt, inmiddels zit het even op een stop, omdat ik wel lekker dooreet. (Beweeg veeeel meer als vroeger :+ )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:45

Siets schreef:
Precies :). Je lichaam gaat functioneren vanuit een spaarstand, en zal zich aanpassen aan de hoeveelheid calorieen.
Wanneer je weer meer gaat eten, kom je vanzelf weer aan met vaak nog meer kilo's tot gevolg. Zo weinig eten en
dus crashen leidt vaak tot het beroemde jojo-effect :).

niet als je de rest van je leven zo weinig mogelijk eet en dat ook vol houdt...het probleem is dat als mensen op hun juiste gewicht zijn weer hun oude eetgewoonte oppakken.
En dan wordt je inderdaad dubbel zo dik.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:49

Sterk zijn en ongezonde dingen laten staan. Vraag je partner om je hierbij te helpen. En ga bewegen. Dat hoeft niet persé in een sportschool, je kan ook naar buiten. Regent het? Regenpak aan en gaan!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:42

LZP -> MW

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:45

haha ik kijk als motivatie een kick filmpje op youtube :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:46

Als je te weinig eet word je echt niet dikker,die spaarstand is onzin.
Anders zouden al die Ethiopiërs ook wel dik zijn!

Probeer even een tijd gewoon in balans te blijven.
Kun je later weer verder gaan met lijnen.
Zeker in de winter is het al moeilijk genoeg om gewoon op gewicht te blijven,kun je er met het mooie weer weer tegenaan!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:47

We zeggen ook niet dat je dikker word van weinig eten, alleen dat je dan niet extreem afvalt.. Ja, in het begin, maar niet op langere termijn.
En mensen uit ethiopië hebben niet zulk uitgebalanceerd voedsel ter beschikking als ons, dat is dikwijls eenzijdig en altijd hetzelfde voedsel. dus dat is een beetje kromme vergelijking..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:49

Als je heel weinig eet val je af,zo is het.
Of dat gezond is,nee.Maar dat is weer een ander verhaal.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 06:41

Je wordt inderdaad niet dikker, maar je mist denk ik wel een boel essentiele mineralen en vitaminen met zo weinig calorien per dag. Dat is voor nu niet zo erg, maar later (als je groot bent ^) ) wel.

TS, al wat inspiratie gekregen van alle berichten hier? Manlief inmiddels ook zover, dat hij de snoepjes verstopt? :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 08:00

Haha ik zie manlief in de week niet :') Enkel in het weekend (wat een huwelijk, je raakt elkaar nooit beu :D ).

Ik ga voor hem een snoepkast maken, hij krijgt alleen de sleutel en hij mag alleen snoepen als ik er niet ben!

Ik ben gisteren al een uur met de hond gaan wandelen, ga vandaag een heus wandelschema opmaken :j

Elke dag een uur met de hond en om de dag nog eens een half uur met m'n paard aan de hand.
En heb gisteren groen licht gekregen van mijn dierenarts om terug paard te rijden, stapvoets wel, dus zaterdag en zondag worden 'mijn' dagen :j

Ja de motivatie is er :D Nu nog afleren om na m'n avondeten nog een boterham te eten en de mayonaise VER weg zetten :=

Maar zit nu heerlijk aan de thee ZONDER suiker, dus yes, heb m'n motivatie terug :j

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:06

Goed zo!!! :D

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:07

shilady schreef:
haha ik kijk als motivatie een kick filmpje op youtube :D

Geef me de link eens :D

Netjes TS, hopelijk voor jou gaat het je lukken! +:)+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:35

Super dat je je motivatie weer terug hebt!!
Nu volhouden!!
Ik doe mee :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:58

Je kan best een tijdje de teugels wat los laten hoor, alleen is het dan moeilijk om het weer op te pakken...
Ik ben in de afgelopen maanden bijna 12kg afgevallen en het kost me nu ook enorm moeite om het afvallen vol te houden. Ben ik ook wel op een gewicht dat ik denk 'prrrrrrrrrrrima', maar zou er best nog een paar kg af willen. Maar dat komt wel :j Ga na de feestdagen wel weer streng aan de bak en tot die tijd let ik gewoon op (demotiveert me ook dat ik op dit gewicht blijf hangen, dan vraag ik me af waar ik het voor doe).

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:42

Fijn dat je weer motivatie hebt! En dat je weer mag rijden! :D