Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Dus met andere woorden we stoppen gewoon om ziektes te bestrijden en laten iedereen kreperen....want het heeft toch geen zin, ga je niet dood aan kanker dan wel aan een nog niet ontdekte ziekte.
Tja .....TS ik spreek je nog wel als je een chronische of ongeneeslijke ziekte hebt die niet behandelt gaat worden, want het heeft toch geen zin...
terlygert schreef:Het probleem met de bio-industrie is dat AB preventief gegeven wordt, dus ook als het dier niet eens ziek is. Dat is niet zo slim inderdaad, met de resistente bacteriën die hieruit voortkomen. Uiteindelijk werkt geen enkele AB kuur meer en heb je een groot probleem.
Pentax schreef:terlygert schreef:Het probleem met de bio-industrie is dat AB preventief gegeven wordt, dus ook als het dier niet eens ziek is. Dat is niet zo slim inderdaad, met de resistente bacteriën die hieruit voortkomen. Uiteindelijk werkt geen enkele AB kuur meer en heb je een groot probleem.
Ja omdat e.coli en salmonella het super doen op de manier van houden bij deze dieren. Koeien horen geen mais te eten, uit onderzoek blijkt dat e.coli met 70% na een week gras eten verdwenen is bij koeien die dragers zijn.
Mensheid maakt zichzelf kapot.
geerke schreef:tja....ik denk altijd maar...je moet toch ergens aan dood gaan?
Honderd jaar geleden was 40 jaar bejaard....nu worden we tegen de 80.
En ja...ik maak op dit moment heel dichtbij ook kanker mee.
_Noor schreef:Op zich ben ik het er mee eens dat er sprake is van een natuurlijke selectie, dat is dan ook de reden waarom sommige mensen wel 'genezen' van kanker en andere niet. Maar dat betekent toch niet dat je het bijltje er maar bij neer moet gooien als blijkt dat je een ernstige ziekte hebt?!
geerke schreef:tja....ik denk altijd maar...je moet toch ergens aan dood gaan?
Honderd jaar geleden was 40 jaar bejaard....nu worden we tegen de 80.
Blue_Eyes schreef:@Pentax: Dat zou zo zijn als we in de ideale wereld zouden leven. Helaas is het zo dat kanker vaak wordt veroorzaakt door omgevingsfactoren zoals voedsel, luchtvervuiling, roken en dus lang niet altijd te maken heeft met of je een sterk of zwak exemplaar bent van het menselijk ras. Ook ontstaan sommige kankers (bv wekedelentumoren) soms door trauma. Dus nee, jouw uitleg klopt niet of is in ieder geval verre van volledig.

maura schreef:Stellen dat wel of niet genezen van kanker een vorm van natuurlijke selectie is vind ik wat sterk, maar ik ben het helemaal met je eens dat er niet te snel bijltjes neergegooid moeten worden. Nu natuurlijke selectie genoemd is wil ik er wel graag een andere vraag bij doen: is het verstandig om kinderen te krijgen als jijzelf of iemand in je directe familie een ernstige ziekte (gehad) heeft? Ik verbaas mij er weleens over hoe streng we zijn met het fokbeleid voor bijvoorbeeld paarden, maar als een nog jonge man of vrouw kanker krijgt wordt (als het goed is) vrij snel gevraagd of er nog een kinderwens is, want dan kunnen ei- of zaadcellen worden ingevroren. Terwijl niet bekend is waar die kanker vandaan komt en je mogelijk aan een kind dan een kans meegeeft om ook kanker te krijgen én het risico te lopen z'n vader of moeder voortijdig te verliezen. Blijkbaar vinden we dat ethisch meer verantwoord dan het geven van een negatief advies over het krijgen van kinderen.
gohya schreef:Positief blijven is ook een goede genezer.
maura schreef:gohya schreef:Positief blijven is ook een goede genezer.
Zo'n uitspraak vind ik altijd een beetje riskant. Het is bekend dat mensen die positief denken (al lijkt het me al lastig om te definiëren wanneer iemand positief denkt, maar goed) vaker genezen van een ernstige ziekte. Maar het is géén garantie. Het is dus niet zo dat als je het gevecht verliest, dat je eigen schuld is omdat je niet postitief genoegd was ingesteld.
maura schreef:gohya schreef:Positief blijven is ook een goede genezer.
Zo'n uitspraak vind ik altijd een beetje riskant. Het is bekend dat mensen die positief denken (al lijkt het me al lastig om te definiëren wanneer iemand positief denkt, maar goed) vaker genezen van een ernstige ziekte. Maar het is géén garantie. Het is dus niet zo dat als je het gevecht verliest, dat je eigen schuld is omdat je niet postitief genoegd was ingesteld.
Als je tien mensen hebt waarvan de helft 80 wordt en de andere helft voor hun 2e levensjaar sterft, dan ligt je gemiddelde ook op ongeveer 40 
maura schreef:Stellen dat wel of niet genezen van kanker een vorm van natuurlijke selectie is vind ik wat sterk, maar ik ben het helemaal met je eens dat er niet te snel bijltjes neergegooid moeten worden. Nu natuurlijke selectie genoemd is wil ik er wel graag een andere vraag bij doen: is het verstandig om kinderen te krijgen als jijzelf of iemand in je directe familie een ernstige ziekte (gehad) heeft? Ik verbaas mij er weleens over hoe streng we zijn met het fokbeleid voor bijvoorbeeld paarden, maar als een nog jonge man of vrouw kanker krijgt wordt (als het goed is) vrij snel gevraagd of er nog een kinderwens is, want dan kunnen ei- of zaadcellen worden ingevroren. Terwijl niet bekend is waar die kanker vandaan komt en je mogelijk aan een kind dan een kans meegeeft om ook kanker te krijgen én het risico te lopen z'n vader of moeder voortijdig te verliezen. Blijkbaar vinden we dat ethisch meer verantwoord dan het geven van een negatief advies over het krijgen van kinderen.