Dwangneurose? Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: Dwangneurose? Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:33

het lijkt mij aardig hinderlijk, ik kan me wel storen als iemand in mijn omgeving dwangneuroses heeft, hier niets aan wil doen en dan van de omgeving verwacht, er rekening mee te houden.
Ik wil aan alle kanten helpen hiermee, maar weiger om ook zelf bijna een dwangneurose te ontwikkelen om de ander tegemoet te komen ;).
Als je het zelf binnen de perken kunt houden en het vooral betrekt op jezelf en er geen tot weinig last van hebt, dan zo laten, wil je er iets aan gaan doen, zoek dat hulp, goede begeleiding is erg belangrijk, de oorzaak van dwangneuroses ligt vaak erg diep en komt vaak uit je jeugd. Het kan soms erg verhelderd zijn om de oorzaak te weten, inzicht in je eigen gedrag geven waardoor je meer rust krijgt, ook zonder de dwangmatige handelingen te hoeven doen.

voor de mensen die er veel hebben en die er vanaf willen, kijk eens of je een dagdeel, 1 dwangmatige handeling even niet kunt doen!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:47

het schijnt zo te zijn dat bijna ieder mens daar last van heeft! al is het maar in een lichte vorm..

iedereen moet wel eens juist op die ene stoeptegel lopen of net die paal aanraken
ik herken mezelf er ook in, beetje vreemd af en toe idd :P

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:49

ik heb hier vroeger trouwens meer last van gehad, toen moest ik voor het slapen gaan altijd mijn lades van mij kast open en dicht doen en tellen ofzo, erg vreemd hahaha

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:23

ja dit heb ik ook heel erg
ook alles controleren, gas, asbakken, stekkers die eruit kunnen gaan er ook allemaal uit, deuren dicht?
voordeur controleer ik ook wel 10 keer en het gebeurt ook heel vaak dat ik het niet meer weet en bijna op plaats van bestemming ben, dan rij ik gewoon terug
dan blijkt altijd dat de deur wel op slot is {:)-:(
ik ben ook heel erg bang voor brand in huis.. vandaar

en het rare is, dat als ik met mijn hond weg ga, ik hier geen last van heb.. het is gewoon echt de angst voor brand terwijl mijn hond binnen is en ik weg ben, en er dus niet optijd bij kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:26

acera1991 schreef:
ik check echt 3 keer per dag of de deurtjes van het konijnenhok goed dicht zit. Ze zijn namelijk dit jaar al minstens 5 x ontsnapt :P

Bij mij ontsnappen ze echt voordurend. Ik hoef dan alleen maar 'PRRRRTTTT!' te roepen, en dan zitten ze ineens verdacht snel in hun hok >;)

Ikzelf heb er volgens mij geen last van.
TS: ik zou ermee naar de huisarts gaan en het met hem/haar overleggen. Dan kun je kijken of je er wat aan wilt gaan doen! :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:28

Limanade schreef:
ja dit heb ik ook heel erg
ook alles controleren, gas, asbakken, stekkers die eruit kunnen gaan er ook allemaal uit, deuren dicht?
voordeur controleer ik ook wel 10 keer en het gebeurt ook heel vaak dat ik het niet meer weet en bijna op plaats van bestemming ben, dan rij ik gewoon terug
dan blijkt altijd dat de deur wel op slot is {:)-:(
ik ben ook heel erg bang voor brand in huis.. vandaar

en het rare is, dat als ik met mijn hond weg ga, ik hier geen last van heb.. het is gewoon echt de angst voor brand terwijl mijn hond binnen is en ik weg ben, en er dus niet optijd bij kan zijn

Ik heb dit ook :=