Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Meliszy schreef:Het is een beetje een tweestrijd, een blaasontsteking kan je verschrikkelijk dwars gaan zitten met de bevalling, helemaal een 'verwaarloosde blaasontsteking' (wat ook weer uit kan groeien in een nierbekkenontsteking etc.) en je kunt er goed koorts door krijgen waardoor je je energie kwijtraakt onder andere en natuurlijk goed ziek wordt.
Maar ik zie net dat iemand zegt dat het schadelijk is vlak voor de bevalling. Dus dat je het kunt nemen.
Hier ben ik het niet mee eens. Je bent 38 weken zwanger en in de praktijk kan de bevalling dus elk moment beginnen.
Wat ik net dus ook al zeg,,, eigenlijk is het niet innemen niet goed en het wel innemen misschien ook niet!
Wat een dilemma moet dit voor je zijn.
Ik zou je willen raadplegen je goed in het medicijn te verdiepen via internet/bijsluiter/enz. Of anders gewoon even naar de dienstdoende gyneacoloog in het ziekenhuis bellen!
Zou er niet te lang mee wachten.
Heel veel beterschap en alvast veel succes met je bevalling:D
Dat ze beter maar een andere kuur kan vragen die wel veilig is ook al zou ze nu gaan bevallen
De gyn's zijn niet in dienst van het ZH, en hebben zeg maar eigen praktijken. Bij de praktijk waar ik loop zitten iets van 5 gyn's (verloskundigen doen ze hier niet aan), en ik heb daar dus een vaste arts, waar ik me goed prettig bij voel en ook vanaf het begin kom.
Thirty schreef:Bedankt voor alle tips alweerEn waarschuwingen. Het voelde al niet helemaal goed. Ik wil wel AB dan maar wellicht is een andere soort beter.
Ik ga vandaag cranberry dingen halen en dan dinsdag mijn eigen gyn bellen? Dat een plan?
.SusanH schreef:Ik heb gewoon nitrofurantoine geslikt tijdens de zwangerschap, voorgeschreven door mijn eigen HA. Ik kreeg met 32 weken zwangerschap een blaasontsteking. Mijn enige klachten toen waren doorlopend harde buiken. Ik heb trouwens wel meegemaakt dat een blaasontsteking over kan slaan naar een nierbekken ontsteking omdat ik dacht dat ik wel een dagje kon wachten met naar de huisarts gaan. Geloof me, dat was geen pretje en deed ongelooflijk veel pijn. Je mag er vanuit gaan dat een HA echt wel weet welke medicatie je wel en niet mag gebruiken, met 38 weken is een zwangerschap ook niet te missen lijkt me. Ik heb de medicatie gewoon geslikt en we hebben er beide geen nadelige gevolgen van ondervonden.
Je mag het alleen niet vlak voor of na de bevalling gebruiken, maar ik neem aan dat als de bevalling op gang komt en je stopt dan met slikken je echt wel op tijd bent. Er staat niet voor niks vlak voor de bevalling en met 38 weken kan dat ook nog best eens 3 a 4 weken duren (al hoop ik dat natuurlijk niet voor je). Beterschap!