Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:28

Hier ook een Pfeiffer-klant!

Heb het vorig jaar juni gekregen. Begon ook met hele erge zwelling van de klieren, ernstige keelontsteking, koorts etc. HA heeft me meteen bloed laten prikken en toen kwam de diagnose. Heb me toen suf geslikt aan de kruidenzooi wat er op de markt was voor Pfeiffer, het is toen met 6 weken uit m'n bloed verdwenen en heb weinig last gehad van moeheid. Ben ook gewoon in die tijd op rondreis geweest door Vietnam en heb gewoon door gewerkt. Ben wel iedere dag 21.30 gaan slapen en sliep dan uit tot 22.00 uur. Dus lange nachten maken, dat hielp bij mij goed.
Mijn eetlust was ook bijna compleet weg. Het enige wat ik nog at was fruit en dan voornamelijk watermeloen. Slikte daarom ook een volledig vitaminen en mineralen supplement zodat ik zeker weten alles binnen kreeg en zo het herstel te bespoedigen.

Nu na een jaar heb ik af en toe nog wel last. Vooral als ik slecht heb geslapen kan ik fysiek echt super moe zijn, trap opkomen is dan al een overwinning. Maar daar heb ik het eerste uur last van, daarna ben ik "opgestart" en is alles weer redelijk fit. Ook heb ik sommige dagen last van "psychische moeheid" , dus lastig concentreren etc. Verder gelukkig er weinig last van.

Anne.

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:37

Vorig jaar juli is er bloed bij mij afgenomen waaruit bleek dat ik Pfeiffer had. Ik ben toen 3 weken goed ziek geweest; keelontsteking, koorts en dagenlang op bed liggen. Na die drie weken ging het eigenlijk wel weer, ik was wel erg snel moe en had weinig fut. Maar week na week ging dat eigenlijk steeds beter. Tot ik weer een soort van 'de ouwe' was.

Nu merk ik er in het dagelijks leven eigenlijk weinig van.. Maar zodra mijn weerstand omlaag gaat, ben ik de sjaak. Ik ben nu al een week of 5 aan het kwakkelen. Eerste twee weken ziek/verkouden geweest en daarna gewoon steeds erg moe, vroeg naar bed, futloos.. Dan merk ik wel dat die Pfeiffer nog in mn bloed zit. Als het volgende week nogsteeds zo is ga ik toch nog maar eens terug naar de huisarts :=

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:25

Ook ik heb Pfeiffer gehad. Voor mij is het nu precies 2 jaar terug dat het begon. Ik was veel ziek en lang ziek en moe. Tijdelijk een baan gehad in die tijd. Na 2 maandjes vond ik een andere baan die op zich niet zwaar was maar wel 24 uur in de week. Op een gegeven moment werd ik zó moe, niet normaal. Was toen ook een week echt heel erg ziek. In die week heb ik me ook laten testen bij de ha op pfeiffer en dat bleek dus zo te zijn. Maarja, ik liep er al eventjes mee rond waarschijnlijk. Viel in de bus in slaap, moeilijk wakker te krijgen, veel ziek, moemoemoemoe, duizelig alsof je dronken bent etc. Sliep ook tot een uur of 12 en lag er om 9 uur het liefst al weer in, anders viel ik letterlijk om. "Gelukkig" ben ik ontslagen toen mijn werkgever hoorde dat ik Pfeiffer had, op de laatste dag van m'n proefperiode. Dat is wel mijn redding geweest, anders had ik gewoon geprobeerd door te werken, wat haast onmogelijk was. Dit was trouwens allemaal in januari/februari 2010. In september 2010 ben ik met een HBO opleiding begonnen maar eigenlijk was ik nog helemaal niet beter.

Waar ik nu nog last van heb ookal ben ik weer officieel beter:
- heel erg duizelig zijn, vooral 's avonds. Alsof je veel te veel gedronken hebt. Vooral als ik lig.
- Drank kan ik slecht tegen, gelukkig drink ik amper tot nooit.
- Vroeger kon ik makkelijk tot 2 uur snachts doorgaan met tv kijken, gezellig wat doen, aan school werken etc. Dat hou ik nu met moeite tot 12 uur vol. Lig het liefst om 10 uur al in bed.

Voor iedereen die Pfeiffer heeft: rustig aan doen en goed luisteren naar je lichaam. Echt heel belangrijk wil je er zomin mogelijk aan overhouden!!
Sterkte allemaal!

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:05

Ik ben er in september achter gekomen dat ik Pfeiffer heb.
Inderdaad met de bekende klachten; moe, koorts, keelonsteking (amandelen, klieren, bijholtes, lever waren allemaal ontstoken) en het niet normaal koud hebben.
Ben nu 2 maandjes onderweg en het lijkt al redelijk op schieten maar als ik dan deze reacties lees schrik ik ook wel een beetje!
Momenteel heb ik vooral erg snel last van hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid. En wat ik al meer mensen hoor zeggen; een tikje prikkelbaar :+
Maar dat komt denk ik vooral omdat ik heel gefrustreerd raak als ik dingen niet kan of ik hou het niet vol.

Waar ik ook erg last van heb is dat "luchtbelletje" waar DlovesC het over had.
Ik kan me heel slecht concentreren en krijg soms totaal niet mee waar mensen het over hebben, dan kom ik heel verward over.
Het is echt een rare gewaarwording. Meer mensen die daar last van hebben?
Wat mijn huisarts wel vertelde is dat, mits je je lichaam echt genoeg rust gunt, de acute pfeiffer (die begint met keelontsteking, koorts etc.)
sneller over gaat, hij zei dat ik waarschijnlijk gewoon mijn examen kan doen dit jaar. Dus dat lijkt mij al redelijk positief!

Sterkte!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:08

ik heb vroeger pfeiffer gehad, was alleen erg moe steeds. Maar meer ook niet. Mijn broertje heeft het in diezelfde tijd ook gehad (waarschijnlijk via een glas aan elkaar overgeven oid) en die heeft er wél heel erg last van. En sindsdien speelt het als het ware iedere keer weer op.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:30

Luchtbelletje heb ik soms wel eens last van, Charlot. Als mijn lichaam moe word maar ik nog wil bijvoorbeeld. Dan luister ik mee naar een gesprek of voer het gesprek zelf en betrap mezelf er dan wel eens op dat ik gewoon niet meekrijg wat de andere zegt en dat ik maar heel lief ja knik of het nog een keer moet vragen.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:22

Dat laatste herken ik ook inderdaad! En erg vergeetachtig heb ik ook af en toe. Dan kan ik op een simpel woord niet meer komen en moet nu echt steeds in mijn agenda kijken anders vergeet ik data of tijdstippen wanneer ik iets heb. Daarvoor had ik dat niet.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:33

Ik heb pfeiffer gehad toen ik 15 was. Ik kan me herinneren dat ik echt zo erge keelpijn had, nog nooit zo'n keelpijn gehad. Ik kon daarom ook moeilijk eten. Ook ik had het koud, maar dat komt omdat je moe bent, dan krijg je het volgens mij sneller koud. Ik heb er zo'n 3 jaar last van gehad, en het werd inderdaad pas minder toen ik een heel rustig rooster op school had. Toen dacht ik opeens, he, ik voel me voor het eerst niet moe!

Ik hield school ook niet vol, maakte meestal halve dagen.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:57

Ik heb ook pfeiffer... al sinds begin februari. Af en toe had ik last van mijn klieren, en soms ook koorts. Dat je het koud heb, heb ik ook... Heel erg vervelend. Ik heb mijn schooljaar niet kunnen afmaken want ik liep veel te erg achter, in zo verre dat ik nu op het MBO zit en een deel van het 3e & 4e leerjaar VMBO niet heb kunnen doen, helaas. Veel rust nemen en voora niet overbelasten! Nu op het MBO maak ik ook maar halve dagen.. :\

Sterkte!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:12

Ik heb 3 jaar geleden pfeiffer gehad, wat bij mij neer kwam op een maand of 3 eigenlijk niks kunnen door de vermoeidheid, waarvan anderhalve maand maar 4 uurtjes per dag echt wakker kunnen zijn en een ontzettende keelontsteking hebben.
Heb van school toen te horen gekregen dat ik zelf mocht kijken wanneer ik naar de les kwam/naar huis ging en dat was wel heel fijn (5e klas gymnasium). Heb toen de stof opgevraagd voor de proefwerkweek en dat gewoon thuis geleerd in die paar uurtjes dat ik wakker was.. Toetsen ook allemaal wel netjes gehaald toen :)
Maar leuk was het inderdaad niet. (was toen 17)
Ik denk dat het wel goed is geweest achteraf dat ze het bij mij snel doorhadden (gigantische keelontsteking) en dat ik zoveel mocht slapen als ik wilde.. daardoor heb ik echt goed uit kunnen zieken.

Ze hebben mij trouwens ook nog small spectrum peniciline en daarna nog broad spectrum peniciline gevoerd.. maar daar kreeg ik toen een gigantische allergische reactie op (hele huid rood, enorme jeuk.. en nee antihistaminen werkten niet :S

Maar nu voel ik me eigenlijk wel gewoon weer normaal :) Heb er voor mijn gevoel ook in de 6e bijvoorbeeld niet echt last meer van gehad..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:16

MissJeanny schreef:
Dat laatste herken ik ook inderdaad! En erg vergeetachtig heb ik ook af en toe. Dan kan ik op een simpel woord niet meer komen en moet nu echt steeds in mijn agenda kijken anders vergeet ik data of tijdstippen wanneer ik iets heb. Daarvoor had ik dat niet.

Die luchtbellen en vergeetachtigheid heb ik ik ook heeeeel erg !! Ik had t eigenlijk nooit gelinkt met Pfeiffer. Maar nu jullie ook zeggen dat jullie er ook last van hebben , dan denk ik dat t bij mij ook daar van komt!

Ik zit ook heel vaak in gedachten, zeker als ik moe ben. Dan zegt m'n moeder: als e naar je kamer gaat, neem ff de Swiffer mee en stof ff je kast (oid). Dan zeg ik ja (vaak heb ik de boodschap ook maar half gehoord) en loop ik weg en loop ik gewoon langs de Swiffer naar boven en vergeet ik u gewoon dus bijna meteen om het te doen. Soms denk ik dan pas ook een uur later: Oja de Swiffer zou ik nog meenemen! :')

Ben ook sneller geïrriteerd trouwens. Kan, zeker op slechte dagen, bijna nergens tegen. Van eetgeluiden aan tafel tot de autocorrect op m'n telefoon waardoor ik 3x een woord scheef typ. Krijg dan de neiging m zo op de grond te smijten :') terwijl zo ben ik helemaal niet!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:29

Focussed schreef:
MissJeanny schreef:

Die luchtbellen en vergeetachtigheid heb ik ik ook heeeeel erg !! Ik had t eigenlijk nooit gelinkt met Pfeiffer. Maar nu jullie ook zeggen dat jullie er ook last van hebben , dan denk ik dat t bij mij ook daar van komt!

Nu jullie het zeggen, dit komt mij ook heel erg bekend voor :j
Verschrikkelijk dat warrige en vergeetachtige, ook laat ik alles uit mijn handen vallen en ben ik gewoon af en toe mezelf niet. Zou best de Pfeiffer kunnen zijn dus.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 16:53

Gelukkig herken ik die luchtbellen en vergeetachtigheid niet.
Heb het gelukkig niet meer zo belachelijk koud en ik slaap ook wat minder nu, alhoewel ik wel nog steeds heel moe ben.
Heb nu 4 weken thuis gezeten van werk en ga vanaf morgen weer een (heel) klein beetje werken. Kijken hoe het, ben benieuwd!

Enne... beterschap voor allen die er ook mee rondlopen!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:03

ja, ik heb het ook gehad vorig jaar...
Ik werd er helemaal gek van dat ik na iets heel kleins te hebben gedaan alweer bekaf was.
Volgens mij is er geen andere weg dan gewoon uitzieken en luisteren naar je lichaam door gewoon te rusten als je weer moe bent....
Beterschap!

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:56

Hier nog iemand! Niet officieel pfeiffer, best een apart verhaal.
Ik heb migraine, dit is sinds een jaar bekend en had er vorig jaar 2 weken heel erg last van (gewoon 2 weken niet naar school geweest en bijna alleen in bed gelegen). Een half jaar terug heb ik gigantische
keelonsteking gekregen, toen zeiden ze ook dat er een kans van Pfeiffer was. Maar de antibiotica sloeg aan,
dat zou een teken zijn dat het geen pfeiffer was. Laatste maand toch wel heel erg moe geweest, bezoekje langs de huisarts en die heeft me 'verplicht' bloed te prikken (wou het niet :o ). Schijn ik dus ik mijn vroegere jaren pfeiffer gehad te hebben, maar daar niks van gemerkt (dus gewoon doorgegaan), en daar krijg ik nu pas de klachten van.. Dus aan de ene kant heb ik wel pfeiffer en aan de andere kant niet. Ik merk wel dat mijn conditie sindsdien héél veel achteruit is gegaan (was al niet top) en ik heb vaak hele erge pieken. Maar ik moet doorgaan van mezelf, zit in m'n examenjaar en wil 'm persee halen! Maar ik merk vaak 's ochtends rond een uur of 10 een inkakker, ene keer ram ik mezelf door en de andere keer geef ik me over aan m'n moeheid, maar als ik jullie verhalen zo lees lijkt 't me toch verstandiger toe te geven :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 22:59

Toegeven is lastig..

Ik heb vandaag een halve dag gewerkt en dat ging ook niet goed helaas....

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:16

Toegeven is inderdaad heel lastig.
Ik heb vorige week weer veel te veel gedaan, dacht dat het wel kon omdat ik me thuis best goed voelde..
Dat heb ik geweten afgelopen weekend, nog nooit zo'n hoofdpijn gehad!
Nu de hele week weer uitgeteld op bed/ bank gelegen :(

Moraal van het verhaal; doe rustig aan!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:54

Dat warrige komt hier ook heel bekend voor. Nog steeds... Ik denk dat dat uiteindelijk ook de reden is geweest waardoor ik van het paard ben gevallen tijdens een voltigewedstrijd, doordat ik er gewoon 1 seconde niet bij was. Toen wist ik echter nog niet dat het Pfeiffer was, maar daar kwam ik al snel genoeg achter :) Ik stap nu ook het paard niet meer op als ik merk dat ik ook maar een heel klein beetje moe ben... Geen zin om weer (bijna) een gebroken rug te hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 17:15

charlot_s schreef:
Toegeven is inderdaad heel lastig.
Ik heb vorige week weer veel te veel gedaan, dacht dat het wel kon omdat ik me thuis best goed voelde..
Dat heb ik geweten afgelopen weekend, nog nooit zo'n hoofdpijn gehad!
Nu de hele week weer uitgeteld op bed/ bank gelegen :(

Moraal van het verhaal; doe rustig aan!

Idem hier.
Afgelopen week twee halve daagjes gewerkt en dan weer met koorts thuiskomen daarna...
Bedrijfsarts heeft gezegd dat ik momenteel helemaal niet mag werken dus ik zit thuis nu.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:51

Herkennen jullie trouwens ook het hebben van ontzettende buikpijn na het nuttigen van bepaalde dingen?
Ik kan, sinds ik ziek ben, geen koffie en vlees meer hebben. Kan het natuurlijk niet laten waardoor ik daarna echt met ontzettend veel pijn rondloop. Heel vervelend, ik ga hier ook de HA nog wel even voor bellen.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:38

Nee daar heb ik geen last van!
Vanochtend wel het verschikkelijke nieuws te horen gekregen
dat een vriendin gisteravond is overleden (aan botkanker), dus dat
sloopt je nog 10x zoveel. Maar gaat opzich nog wel, denk dat het v/d week er
wel uit komt..

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:58

@ Goof: Hmm daar heb ik ook geen last van. Wel snel misselijk maar dat komt meer door de moeheid dan door het eten ;)

@ Maradix: Wat naar, sterkte!

Heeft iemand misschien nog tips om jezelf enigzins bezig te houden zonder dat het energie vreet? Leren, computeren, opruimen (ja zelfs dat heb ik geprobeerd uit pure verveling :P ) word ik allemaal moe van. Maar als ik dan op bed ga liggen ben ik vaak nog zo wakker in mijn hoofd dat ik niet in slaap val. Tv gaat op den duur echt vervelen.. Dus, iemand een idee? :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 19:01

Haha, ik ga flink series kijken de komende tijd. Prima vermaak ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:00

Ik heb pfeiffer gehad op mijn 17e... wist niet wat het was, dacht eerst overspannen van voor de 2e keer eindexamen moeten doen... heb daar ook nog straatvrees bij gekregen en ik heb in totaal zo'n 9 maanden binnen gezeten en weinig tot niets kunnen doen. Toen het eenmaal beter ging, ben ik veel te snel gegaan.. en daardoor heb ik nu nog vlagen van extreme vermoeidheid, slapen, etc. (ben nu 34)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:23

Vorig jaar rond deze tijd heb ik het ook gehad...
Ik had op dat moment stage en heb deze ook afgemaakt, al was dit soms weg moeilijk!
Als ik thuis kwam ging ik gelijk slapen.

Nu een jaar verder heb ik weer dezelfde symptomen. Om half 8 al slapen dat de volgende ochtend 8 uur en dan nog moe zijn...