Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Meestal heb ik ze trouwens ook als ik alleen ben, en vaak ook als ik echt alleen thuis ben. Kan me maar één keer herinneren dat ik het had ten mijn vriend erbij was, en toen wist ik ook dat hij langs me lag en ik probeerde wanhopig te roepen "help me, maak me wakker, ik ben verlamd en ik wil het niet!", maar in het echte leven was ik blijkbaar een stuk minder in paniek dan in mijn droom
.
. Gooya schreef:Het lijkt mij best akelig als dit gebeurt en je weet niet wat het is. Knap van je TS dat je terug hebt gedacht aan de les die je gehad hebt, en je op deze manier jezelf gerust hebt kunnen stellen.
Ik ken dit dus niet, wat ik wel ken is dat mijn benen het soms niet doen 's-nachts. Ben een paar keer wakker geworden, wilde even naar de wc, stap uit bed, en dan blijken mijn benen een soort van verlamd te zijn. Ik ga er op staan, maar kletter zo neer, omdat mijn benen helemaal geen gevoel/kracht hebben. Ben echt een keer hard gevallen. Ik kom er pas achter als ik erop ga staan, en dan is het telaat. Iemand dit ooit meegemaakt?
Lijkt me sterk dat alleen mijn benen nog in een soort REM slaap zijn
Hij gleed gewoon in 1x weg. Ik had het overigens maar aan 1 been.
kensha schreef:Oee ik zal hier totaal niet blij mee zijn als ik dit heb.
Gelukkig nog nooit ervaren.
Alleen ervaar ik wel regelmatig met bewustzijn uit een droom te stappen.
Dan gaat alles echt schudden en wordt het zwart en voordat ik het weet ben ik helemaal wakker dit ben ik al aan gewend en ik moet zeggen dat dit wel handig is met de nachtmerries.

mrjlnx schreef:Het is inderdaad echt niet leuk, ik ga even googelen. Ik durfde op een gegeven moment 's ochtends ook niet meer te slapen als mijn vriend weg was omdat het steeds terug kwam.
Hier is écht niks paranormaals aan, zijn hele eenvoudige wetenschappelijke verklaringen voor. Ik ben toen ik op zoek was naar de verklaring ook gebotst op sites die zich bezig houden met het paranormale en die allen beginnen roepen "ooooh, je hebt een paranormale ervaring gehad, waaauw!", maar dat is dus gewoon pure onzin. Zoals hierboven gezegd, in eenvoudige termen is je geest wakker geworden, en je lichaam nog niet, foutje van de hersenen
. Grace schreef:kensha schreef:Oee ik zal hier totaal niet blij mee zijn als ik dit heb.
Gelukkig nog nooit ervaren.
Alleen ervaar ik wel regelmatig met bewustzijn uit een droom te stappen.
Dan gaat alles echt schudden en wordt het zwart en voordat ik het weet ben ik helemaal wakker dit ben ik al aan gewend en ik moet zeggen dat dit wel handig is met de nachtmerries.
dat heb ik ook.. ik droom echt veel, heel veel. althans ik onthoud ze altijd
En ben me er ook vaak van bewust dat ik droom en ga dan allemaal grappig dingen doen. of maak mezelf juist wakker als ik het te eng vind