En dan word je wakker en ben je verlamd (wie nog meer)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:59

Dit heb ik laatst 2x mee gemaakt. Heel raar! Had er ook nog nooit van gehoord. Ik kon alleen mijn ogen open en dicht doen. 1x was het zo dat ik heel nodig naar de toilet moest. Leuk, daar lig je dan met je ogen te knipperen :=

Anoniem

Re: En dan word je wakker en ben je verlamd (wie nog meer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:25

Sleep paralysis..

Is overigens niet hetzelfde als lucid dreaming (is bewustzijn van het feit dat je droomt) toch? Anders moet ik mijn boekie toch echt nog een keer bestuderen. :+

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:30

Ik heb het ook 1x gehad.. gelukkig maar.
Ik deed toen mijn ogen open en zag een man in mijn kamer staan. Nou dan raak je wel in paniek, zeker als je niks kan. :\

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:38

Ik heb dit ook gehad, ik hoorde buiten geluiden en wilde gaan kijken maar bewegen dat lukte niet hoe hard ik ook mijn best deed, wat een poedersuiker gevoel is dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:43

Ik heb het een keer gehad. Gelukkig maar een keer. Ik zag hele enge dingen het werd van de ene kant naar de andere kant van het bed gerold.. alsof mijn bed omhoog werd getild.. Ben zoooo vreselijk bang geweest. Het is nu pas (nu ik wikipedia lees) dat ik besef dat dat het geweest kan zijn.
Ik dacht echt serieus dat ik gek werd...

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:45

bij die site van wikipedia zie ik ook dat je dan het gevoel kan hebben dat je naar beneden valt, dat heb ik wel erg vaak en dan ben ik gelijk wakker dat is ook heel eng, en kan me daarna gelukkig gewoon bewegen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:46

Ik had het in de pubertijd heel vaak en erg heftig, maar tegenwoordig komt het nog maar een paar keer per maand en ik ben lang niet zo bang meer nu. Ik heb wel gemerkt dat hoe banger ik ben, hoe heftiger en naarder ik hallucineer.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:50

Dit heb ik inderdaad regelmatig de eerste keren ontzettend eng, maar nu gewoon aan niks denken..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:54

Ik heb het ook weleens gehad, gelukkig kan ik mezelf na een korte paniek weer geruststellen.
Het is echt dood eng

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:00

Had even de zoekfunctie gebruikt, ik herriner mij dat er al eens een topic over is geweest. ;)
Daar werden ook de leuke kanten besproken. Zag het hier al voorbijkomen, je schijnt het om te kunnen zetten in een heel realistische droom, waarin je zelf alle controle hebt.

Welke bokker was dat nou die in een nacht alle piramides van egypte had bezocht? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:05

Ik geloof niet dat het echt mogelijk is om lucide te dromen na slaapverlamming, omdat je niet droomt. Je bent wakker maar hallucineert gewoon... Ik vind er iig weinig leuks aan :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:06

Ik heb er ook soms last van. lucide dromen gaat bij mij niet,ik lig ook gewoon in mijn bed en kan niet bewegen. De eerste keer dat ik het meemaakte had ik echt doodsangsten. Ik lag op de zetel, had het gevoel wakker te zijn, mijn dekentje zelfs over me heen te kunnen zien maar ik kon niet bewegen. Ik dacht echt dat ik iets in mijn slaap gekregen had en dat ik total verlamd was geworden, was me al helemaal aan het inbeelden dat ik gevonden zou worden door mijn moeder als ze thuiskwam...later toen ik wist wat er was probeerde ik wel eens te gaan vechten en uit mijn droom te geraken omdat ik het alles behalve leuk vond, maar tegenwoordig zit ik vaker in de face "ach, is het weer zover, whatever", omdat het anders toch te frustrerend is :+ . Meestal heb ik ze trouwens ook als ik alleen ben, en vaak ook als ik echt alleen thuis ben. Kan me maar één keer herinneren dat ik het had ten mijn vriend erbij was, en toen wist ik ook dat hij langs me lag en ik probeerde wanhopig te roepen "help me, maak me wakker, ik ben verlamd en ik wil het niet!", maar in het echte leven was ik blijkbaar een stuk minder in paniek dan in mijn droom :') .

Hallucinaties heb ik niet zo heel vaak. Ooit wel een hakkenschoenen gehoord terwijl ik alleen thuis was of gedacht dat mijn moeder thuis was gekomen en het eten begon klaar te maken. Ik lag op de zetel die zicht geeft op de keuken,en ik zag echt het licht en de dampkap aangaan en dacht "straks ziet mams dat ik niet gewoon aan het slapen ben maar komt ze me helpen". Toevallig heb ik 2 weken geleden nog een heel kort moment gehad van verlamming met een kleine hallucinatie. Ik lag in bed bij mijn vriend en die was kortgeleden naar zijn werk vertrokken. Waarna ik toen levensecht hem naast me hoorde fluisteren "hou me vast!", ik mijn ogen weer open deed en me niet kon verroeren maar het wel precies voelde alsof er iemand vlak naast me lag en ook alsof iemand me zachtjes tegen mijn kussen aandrukte. Maar ik had al onmiddellijk door dat het weer zo'n verlamming was omdat ik wist dat mijn vriend was vertrokken, en ik ben heel snel weer gewoon ingedommeld.

Iig, er zijn leukere dingen waar je 's nachts over kan dromen :+ .

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:28

Gooya schreef:
Het lijkt mij best akelig als dit gebeurt en je weet niet wat het is. Knap van je TS dat je terug hebt gedacht aan de les die je gehad hebt, en je op deze manier jezelf gerust hebt kunnen stellen. :j

Ik ken dit dus niet, wat ik wel ken is dat mijn benen het soms niet doen 's-nachts. Ben een paar keer wakker geworden, wilde even naar de wc, stap uit bed, en dan blijken mijn benen een soort van verlamd te zijn. Ik ga er op staan, maar kletter zo neer, omdat mijn benen helemaal geen gevoel/kracht hebben. Ben echt een keer hard gevallen. Ik kom er pas achter als ik erop ga staan, en dan is het telaat. Iemand dit ooit meegemaakt?

Lijkt me sterk dat alleen mijn benen nog in een soort REM slaap zijn :=

Ik heb dit ook 1x gehad alleen me linkerbeen, vond het echt zo ontzettend eng!
Het leek net alsof ik me knie brak ofzo :? Hij gleed gewoon in 1x weg. Ik had het overigens maar aan 1 been.
Iemand een idee hoe dit kan?

Ook heb ik toen ik een jaar of (10?) was en keer gehad dat ik half in slaap viel, wakker werd en tijdelijk blind was.
Dat was echt super eng, ik weet zeker dat het geen droom was aangezien er een oudere vriendin naast me lag en die nog gillend naar me moeder is gegaan met de mededeling dat ik niks meer zag. Me moeder weet het ook nog.
Iemand een verklaring hoe dit kan? Ik had toen wel de hele dag in het zwembad gezwommen op vakantie met ogen open.

Heb gelukkig niet meegemaakt wat de TS heeft gehad, hoop dat ik het ook niet snel mee maak.
Ben trouwens wel altijd bang voor een narcose tijden eens operatie, dat ik waker word maar niet kan reageeren. (Heb al meerdere operaties gehad) Ik blijf dan altijd vechten tegen de narcose tot ik het niet meer houd, dan weet ik zeker dat ik genoeg gehad heb. :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 08:47

kensha schreef:
Oee ik zal hier totaal niet blij mee zijn als ik dit heb.
Gelukkig nog nooit ervaren.

Alleen ervaar ik wel regelmatig met bewustzijn uit een droom te stappen.
Dan gaat alles echt schudden en wordt het zwart en voordat ik het weet ben ik helemaal wakker dit ben ik al aan gewend en ik moet zeggen dat dit wel handig is met de nachtmerries.

dat heb ik ook.. ik droom echt veel, heel veel. althans ik onthoud ze altijd ;)
En ben me er ook vaak van bewust dat ik droom en ga dan allemaal grappig dingen doen. of maak mezelf juist wakker als ik het te eng vind :D

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:49

Ik heb dit ook al meerdere keren gehad. Doodeng!!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:42

pff ben blij te lezen dat het 'normaal' is. Ik heb het iedere dag/nacht namelijk, vaak meerdere keren.

Het ergste is dat je ook niet kunt praten en ik krijg het altijd ontzettend benauwd dan.

Ik kom er altijd uit door mijn wijsvinger en grote teen proberen te bewegen, dat werkt bij mij heel goed :j

mrjlnx schreef:
Het is inderdaad echt niet leuk, ik ga even googelen. Ik durfde op een gegeven moment 's ochtends ook niet meer te slapen als mijn vriend weg was omdat het steeds terug kwam.

Heel bekend dit heb ik ook :o

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:45

Je geest is al wakker maar je lichaam nog niet, ik heb het ook weleens. Gewoon rustig blijven, en verder slapen :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:46

Ik denk idd dat je op dat moment niet in je lichaam zat en idd uitgetreden was :j

Je moet is opletten of dit vaker gaat gebeuren
dit kan het begin van iets heel moois zijn!

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:53

Herkenbaar, vroeger had ik het bijna elke nacht de laaste tijd nog maar 1 a 2 x per maand.
Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik op slaapverlamming uitkwam.
Sindsdien probeer ik mezelf er van bewust te maken en is het voor mij een stuk minder eng!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:56

:n Hier is écht niks paranormaals aan, zijn hele eenvoudige wetenschappelijke verklaringen voor. Ik ben toen ik op zoek was naar de verklaring ook gebotst op sites die zich bezig houden met het paranormale en die allen beginnen roepen "ooooh, je hebt een paranormale ervaring gehad, waaauw!", maar dat is dus gewoon pure onzin. Zoals hierboven gezegd, in eenvoudige termen is je geest wakker geworden, en je lichaam nog niet, foutje van de hersenen :) .

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:03

Grace schreef:
kensha schreef:
Oee ik zal hier totaal niet blij mee zijn als ik dit heb.
Gelukkig nog nooit ervaren.

Alleen ervaar ik wel regelmatig met bewustzijn uit een droom te stappen.
Dan gaat alles echt schudden en wordt het zwart en voordat ik het weet ben ik helemaal wakker dit ben ik al aan gewend en ik moet zeggen dat dit wel handig is met de nachtmerries.

dat heb ik ook.. ik droom echt veel, heel veel. althans ik onthoud ze altijd ;)
En ben me er ook vaak van bewust dat ik droom en ga dan allemaal grappig dingen doen. of maak mezelf juist wakker als ik het te eng vind :D

Ik zou dan wel willen weten wat jou ervaring is wanneer jij uit een droom gaat en dan wakker wordt.

Mijn ervaring;
Alles gaat trillen en wordt het in 1 keer zwart voor mijn ogen en voor ik het weet ben ik wakker.

Vannacht nog een geweldig droom gehad, mijn paard en een stel andere stonden in een onwijs groot open weide met voldoende gras. :+

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:25

Ik heb er ook een tijd behoorlijk last van gehad.
Mijn droom gaat gewoon door en ik zie en hoor dus echt mensen lopen en voel druk op mijn borst, nu ik weet wat het is doe ik gewoon mijn ogen weer dicht en slaap verder.
Wel raar trouwens dat je wel je ogen open kan doen en je verder niet kan bewegen..

Ik heb een hoop "foutjes" in mijn slaap.. :P
Ook veel slaapwandelen, heb vroeger echt op straat gelopen en alles en nam altijd mn dekbed mee, die ik dan onderweg ergens liet liggen en weer terug naar bed ging, als mn moeder weer ergens mn dekbed zag liggen dacht ze; ooh het is weer zover!
Vroeger ook last van bedplassen gehad, dat is ook zo'n foutje.. maar dat is gelukkig wel helemaal over gegaan. :o
Nu heb ik 's ochtends nog wel eens dat er een glas staat, terwijl ik me echt niet kan herinneren dat ik wat gedronken heb, gelukkig laat ik tegenwoordig wel mn dekbed liggen! :D

Als ik bewust wakker wordt uit een droom begint alles te suizen en lijkt het soms of mijn bed draait.. het zelfde gevoel heb ik als ik bij kom als ik flauwgevallen ben.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:30

Ik heb er 1 keer last van gehad bij het wakker worden van de narcose.. het enige wat ik kon doen was gillen..
Ik probeerde m'n ogen te openen maar dit ging niet.. Erg eng vond ik het!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:09

Ik heb het vaak met mijn benen als ik midden in de nacht naar de wc moet. Dan lijken mijn benen wel 200 kilo. Ik val dan gemakkelijk weer in slaap en als ik dan wakker word is het weg.
Ik ben gelukkig niet de enige! :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:11

Ja, ik heb het ook weleens gehad.. Heel vreemd.. :')