Welke pijnstillers versterken elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:02

anneliesdj schreef:
Ja hoor anders slik je willekeurig van alles door elkaar :=
Pijnstillers op zich zijn al schadelijk voor je, moet je ze ook nog gaan mixen. Als je zoveel last hebt kun je echt beter even de huisarts bellen, die kunnen je vaak al een receptje geven zonder dat je langs hoeft te komen.
Daarbij: die pijn heb je niet voor niets, hoofdpijn is niet gebruikelijk bij griep dus als het zo extreem is en zo lang aanhoud lijkt het me zowieso geen overbodige luxe eens even te informeren bij je huisarts.

Sorry maar ik vind het echt bizar hoe makkelijk iedereen hier maar gewoon een mixje van middeltjes aanraad onder het mom van 'dat slik ik ook altijd'. Jullie kennen TS helemaal niet, weet niet watvoor medicijnen ze gebruikt of watvoor aandoeningen ze heeft en ik geloof ook niet dat jullie allemaal medicijnen studeren?
Is het tegenwoordig zo normaal om jezelf maar vol te stoppen met allerlei pillen en zooi als je ergens wat voelt?

enerzijds heb je gelijk...

Anderzijds is het algemeen bekend dat je geen 2 verschillende NSAIDS naast elkaar mag slikken, en je wel een NSAID met paracetamol mag slikken. De TS vraagt wat elkaar versterkt, en mss is het niet eens verstandig voor haar om 2 verschillende pijnstillers te gaan slikken. Maar dat was haar vraag niet.

En dan kun je toch beter zeggen dat ze paracetamol met één van beide pijnstillers kan gaan slikken, dan dat ze dalijk maar op eigen houtje naproxen en ibuprofen gaat slikken wat echt killing is.... (En er zijn genoeg mensen die het doen :7 ) . Dusja, in dat opzicht is het zo'n slecht advies niet. TS zou zelf in staat moeten zijn om te kunnen beoordelen welke mate van pijnstilling nodig is. Dat is niet aan ons :)

anneliesdj

Re: Welke pijnstillers versterken elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:30

Ik geloof ook best dat TS erge hoofdpijn heeft gehad, ik doelde op het feit dat hier mensen zijn die aangeven vaak pijnstillers te slikken en dan ook combi's van meerdere.
En nee, ik ben niet van de pillen, als ik hoofdpijn heb loop ik door en ga vroeg naar bed of neem vrij als het echt heel erg is.

Anoniem

Re: Welke pijnstillers versterken elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:46

Pfoeh zeg, krijgt meer dan een week later dit topic toch plots nog een staartje!

Hoewel Annelies' laatste post een hoop goedmaakt, had ik toch even sterk het gevoel me hier te moeten gaan verdedigen. Wat dat betreft: ik loop al jaren met chronische hoofdpijnen, onderzoeken wijzen niets uit en volgens de huisarts "lijkt het migraine, maar dat kan niet want daarvoor duren je aanvallen te lang" (lees: niet zonder uitzondering 3 dagen tot 2 weken uit de running als ik eenmaal een aanval heb). Qua intensiteit is het in ieder geval sterk vergelijkbaar met migraine.

Te lang slapen/in bed liggen en weinig slaap zijn voor mij de grootste aanleidingen voor een aanval. En wat doe je als je griep hebt? Juist ja: dan weer de klok rondslapen, dan weer niet in slaap komen omdat je het etmaal daarvoor al te veel geslapen hebt, vaak zwetend wakker worden, in bed liggen maar niet in slaap komen, enzovoort.

Mijn griep van twee weken geleden heeft dan ook een flinke aanval uitgelokt. En neem van mij aan: na 8 a 9 dagen ben je dat meer dan ZAT. Tel daarbij op dat ik zelfstandig ondernemer ben en dat voor mij zeer kostbare tijd is (met een verkoudheidje kan ik wel werken, met koorts wil dat ook nog wel een beetje, maar met dergelijke koppijnen is de concentratie en daarmee ook de productiviteit zéér ver te zoeken) en dan zul je neem ik aan begrijpen waarom ik - na een periode van 8 a 9 dagen!!! - op een gegeven moment toch naar de pijnstillers grijp.

Dan het combineren van pijnstillers: door één van mijn artsen is mij eens verteld dat twee van de drie goed combineerbaar zijn en dat dat in mijn geval zeker het overwegen waard is. Echter was ik - jaren later - vergeten welke twee dat waren en gezien ik idd geen behoefte heb aan geëxperimenteer kan ik mijns inziens dan dus beter even op Bokt informeren dan op de gok twee soorten te combineren.

Tot slot nog de opmerking of het niet eens tijd werd voor een bezoekje aan de dokter: ik begrijp best waarom je dat suggereert, echter is mij naar veelvuldig onderzoek verteld "er maar mee te moeten leren leven".

Ik heb hier vorige week bijzonder snel het antwoord gekregen waarnaar ik op zoek was. Waarvoor allemaal hartelijk bedankt. Wel bijzonder jammer dat er nu alsnog en mijns inziens volledig onterrecht commentaar komt op mijn medicijngebruik.