Niet wakker kunnen worden/gewend aan de tijd/klok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:01

Ik kan ook súperslecht uit bed komen 's ochtends.

Ik dacht laatst van goh, moet gewoon mijn ritme verschuiven, maar ik ging dus vroeger op bed.. hele nacht wakker gelegen..

Ik ga nu geloof ik wel op bed.. :O Is alweer 12 uur geweest..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:55

Ik heb een wekker met twee polsbandjes, die registreert je bewegingen enz. Aan je bewegingen kan hij zien als je in een lichte slaap bent en dan pas gaat je wekker af. Als ik mijn wekker zet gaat het als volgt.

Ik stel mijn wekker in op 7 uur.
De hele nacht door registreert de wekker je slaapritme. Als je om 6 uur nog heel diep slaapt gaan de bandjes om je pols licht trillen. Dan word je niet wakker maar kom je wel uit je 'diepe slaap'. Dan zorgt de wekker dat je niet weer in diepe slaap valt door soms een signaal te geven. Om kwart voor 7 gaan dan heel zacht vogeltjes fluiten en je polsbandje trillen, vogelgefluit word steeds harder en je word dan tussen kwart voor 7 en 7 uur wakker.

Zo word je heerlijk uitgerust wakker, sinds ik deze wekker heb ben ik veel minder chago en kom ik beter mijn bed uit :)
electronica.infonu.nl (bron)
Citaat:
aXbo: Sleep Phase Alarm Clock
De aXbo is afkomstig van Axon Labs, een bedrijf opgericht door studenten van de Brown Universiteit in 2003. De wekker is de eerste in zijn soort. Hij houd namelijk de verschillende slaapfases bij en probeert de gebruiker, in de beste slaapfase daarvoor, te wekken. De wekker doet dit in de laatste lichte slaapfase. Enige nadeel van de aXbo is de prijs: €199,-.

De aXbo wekker is alleen te bestellen op: http://www.axbo.com.

Van samenkopen.net
Citaat:
De aXbo Schlafphasenwecker, zoals het bedrijf hem noemt, is een wekker die je wakker maakt op het meest gunstige moment. In je slaap doorloop je verschillende fases. In sommige van die fases slaap je diep, in andere juist heel oppervlakkig. De oppervlakkige fases zijn de momenten waarin je wakker wordt gemaakt, zodat je fris en fruitig de dag kunt beginnen.

aXbo, the world's first sleep phase alarm clock, is designed to wake you individually at your optimal wake up time during a light sleep phase. aXbo offers the perfect start to your day:

* You wake up naturally, feeling wonderfully relaxed and calm.
* You are already fit, balanced and in the right mood for
an active day, full of energy.

Het nadeel is idd wel de prijs :j
Het leuke is dat je op de computer kunt zien hoe vaak je beweegt/draait 's nachts en hoe vaak je diep slaapt enz.

Ik had een embilight maar dat werkte minder fijn als deze wekker omdat embilight na een tijdje gaat 'wennen'

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:01

Ik heb alleen de openingspost gelezen en niet alle reacties!

Maar zou het niet kunnen dat je juist teveel slaapt?
Het verschilt een beetje per mens maar over het algemeen zou 6 a 8 uur slaap per nacht voldoende moeten zijn.

Ik heb namelijk ook een tijdje gehad dat ik echt m'n bed niet uit te schoppen was.
Ik ben er uiteindelijk mee naar de huisarts gegaan en die zei dat ik juist teveel slaap kreeg op een nacht en daar schijn je dus ook weer extra moe van te kunnen worden.
Sindsdien probeer ik altijd 7 uurtjes per nacht te slapen, soms iets meer (weekend), soms iets minder.
Over het algemeen werkt dat voor mij een stuk beter en ben ik sochtends gewoon weer wakker als de wekker gaat!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 12:50

Nadeel is inderdaad de prijs, stel dat ding werkt voor geen meter (op langere termijn?) dan zit je met een 200 euro wekker die je naast de vorige tien mag zetten :')

het typische is is dat als ik niet genoeg slaap, ik ga slaapwandelen. Dan heb ik smorgens in eens een vest aan bijv. Wel is het inderdaad zo dat ik makkelijker wakker word, maar op langere termijn ga ik me slechter en brakker voelen.

Optiwolk @ :') laatst stond er smorgens een kat bovenop m'n blaas met een puntige poot. Na 5 minuten stond ik toch echt naast m'n bed _O-

Nant

Re: Niet wakker kunnen worden/gewend aan de tijd/klok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:42

Ja dat is idd het risico! Ik heb hem gekregen en gebruik hem nog niet zo lang, dus ik kan je niet vertellen wat het effect op lange termijn is. Hij houd wel bij wanneer je in je lichte slaap bent en maakt je dan wakker, dus je komt nooit van 'ver' zegmaar. Dan word je namelijk zo rot wakker!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:09

Nant schreef:
Ja dat is idd het risico! Ik heb hem gekregen en gebruik hem nog niet zo lang, dus ik kan je niet vertellen wat het effect op lange termijn is. Hij houd wel bij wanneer je in je lichte slaap bent en maakt je dan wakker, dus je komt nooit van 'ver' zeg maar. Dan word je namelijk zo rot wakker!

Hou ons op de hoogte.
Zonder onoverkomelijke neveneffecten is mijn interesse gewekt.

:P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:15

Nant, ik ben heel nieuwsgierig hoe het bevalt. Als het echt zo werkt als je beschrijft zou dat voor mij ook een perfecte oplossing kunnen zijn.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:50

ik heb ongeveer hetzelfde probleem
ik kom s ochtends gewoon mijn bed niet uit en het eerst uur moet niemand tegen me praten,
ik probeer dan s avonds op tijd naar bed te gaan,
maar dat komt er elke keer niet van
en als het dan wel eens een keer zover komt dan lig ik eerst nog uren wakker..

ik zet mijn wekker nu een uur van tevoren, 3 / 4x,
maar ik merk de laatste tijd wel dat ik steeds langer blijf liggen,
ik had ook al een paar keer geprobeerd dat mijn mobiel aan de overkant van mijn kamer lag (terwijl hij moest opladen),
maar dan ga ik er wel uit, alleen kruip ik net zo makkelijk weer terug.. :o

vorige week had ik een keer mijn mobiel in mijn broekzak laten zitten (leek me handig),
alleen mijn wekker staat altijd op trillen,
tsja toen werd ik opeens om 8 uur wakker en ik nog boos: hallo waarom gaat dat kreng niet af, oeps oja.. :o
nog op tijd, alleen toen moest ik er wel gelijk uit, gelukkig was er verder niemand thuis,
anders hadden die het wel te verduren gekregen ;)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:55

loveidefix schreef:
Ik heb ook gehad dat ik om half 9 op school moest zijn (7 uur eruit) en dan ik dan om half 11 wakker werd en dacht, hee wat is het licht, om mijn wekker keek en tjaa.. toen was het stress :+ Ik ook kwaad op mijn wekker maar ik heb hem dus ook in mijn slaap uitgedrukt,,, heel handig :o Nu zet ik hem gewoon zo hard dat ik me dood schrik als ik wakker word :Y) dan ben je echt wel wakker :z

Hahahaha :') Dat is wel een goede ja! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:01

Je hebt ook zo'n wekker met onderdelen en dan vliegen de onderdelen uit elkaar, en de wekker stopt pas met pokkeherrie maken tot je alle onderdelen weer goed in elkaar gezet hebt :')
Word je wel chago wakker maar je blijft iig wakker...

Ik ben ook slecht in opstaan... wakeuplight hielp in begin heerlijk maar nu niet echt meer helaas..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:04

waarschijnlijk kun je beter zon wake up light kopen..

twee maanden terug was het nog lekker licht..

ik kom nu ook nauwelijks me bed uit en word ook net voor de wekker wakker ipv 6 uur

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:28

slokkie schreef:
Nant schreef:
Ja dat is idd het risico! Ik heb hem gekregen en gebruik hem nog niet zo lang, dus ik kan je niet vertellen wat het effect op lange termijn is. Hij houd wel bij wanneer je in je lichte slaap bent en maakt je dan wakker, dus je komt nooit van 'ver' zeg maar. Dan word je namelijk zo rot wakker!

Hou ons op de hoogte.
Zonder onoverkomelijke neveneffecten is mijn interesse gewekt.

:P

Same here :j ben benieuwd of het het geld waard is.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 00:08

Oh, ik herken het probleem echt zo erg... Kan ook zo op een 'vrije' dag tot 4 uur slapen (tussen haakjes omdat ik eigenlijk dan nog vanalles aan school moet doen), als het niet later is. Terwijl ik toch best wat slaap krijg...

Wat bij mij nu helpt is gewoon standaard checken of ik een smsje o.i.d. heb, en dan wat op mn telefoon gaan doen: Strips lezen, spelletje doen, maakt niet uit. Van het licht blijf ik in ieder geval wakker. :=

Die aXbo klinkt inderdaad erg interessant!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:37

Knoffer schreef:

We kunnen er natuurlijk ook een deeltijdwekker van maken.
Wonen dicht genoeg bij elkaar.

Weekje bij jou, weekje bij mij, weekje bij jou, weekje bij mij.

:D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:29

Een wisselwekker :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:17

Ik woon ook niet ver van Amsterdam hoor :)

Ik heb wel dat als ik mijn wekker om 7 uur zet en hij gaat kwart voor 7 ik zoiets heb van och ik blijf nog een kwartiertje liggen en dat ik weer in slaap val :o Dat vind ik wel een nadeel, verder ben ik tot nu toe tevreden maar gebruik m nog geen maand :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:24

slokkie schreef:
Knoffer schreef:

We kunnen er natuurlijk ook een deeltijdwekker van maken.
Wonen dicht genoeg bij elkaar.

Weekje bij jou, weekje bij mij, weekje bij jou, weekje bij mij.

:D

Of je belt gewoon elkaar wakker.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:15

nynke55 schreef:
Of je belt gewoon elkaar wakker.

Ik heb een oude bakelieten telefoon met een echte bel.
En daar slaap ik door heen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:57

_O-

Ik vind een belletjes trouwens wel serieus goed werken. Mits ik wakker word van m'n ringtoon. Een gesprek helpt wel wakker worden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:15

Knoffer schreef:
_O-

Ik vind een belletjes trouwens wel serieus goed werken. Mits ik wakker word van m'n ringtoon. Een gesprek helpt wel wakker worden.

:+ Werkt bij mij ook niet, ik kan in mijn slaap gesprekken voeren...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:29

Oh oh oh wat herkenbaar :z Ik kan ook echt níét uit m'n nest komen... Ik heb nu mijn wekker (met zo'n hele harde irritante "TUUTTUUTTUUTTUUT") aan de andere kant van mijn kamer op een hoge plank gezet maar dan ren ik vloekend mijn bed uit om hem uit te zetten, en duik dan letterlijk weer terug... :') Wake up light wordt ik ook niet wakker van... Ik die nu iedere 10 minuten een wekker zetten, zodat ik niet in een hele diepe slaap kan vallen maar ook al ben ik wakker, ik kan gewoon mijn nest niet uit.. Lastig he!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:44

Anne_GTI schreef:
Knoffer schreef:
_O-

:+ Werkt bij mij ook niet, ik kan in mijn slaap gesprekken voeren...

:= gelukkig heb ik dat niet. Ik krijg ook telefoontjes van m'n werk op m'n mobiel, zou toch best gênant zijn :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:04

Oh geloof me, daar wennen ze aan en op een zeker moment is de lol er vanaf :=

Ik ben ook een belazerde uit-bed-komer, het is echt heel erg mijn ding niet. Heb gelukkig een baan waarbij ik maar 1 á 2x in de week vroeg op moet, (06;47) en ik koester alle ochtenden die ik op mijn eigen tijd wakker mag worden :j

Over het algemeen zet ik mn electrische dekentje aan zodra ik wakker word, ren ik naar de senseo, laat de hond even plassen, maak de senseo klaar en die sleur ik mee naar bed, dan gaat de tv aan en kijk ik vanuit een (weer lekker warm) bedje een beetje tv. Intussen open ik bokt mobiel om te kijken of er nog wereldschokkende zaken zijn, geniet ik van mn koffie, en zodra die op is kom ik "voor het echie" uit bed en ga ik actief doen. Of een poging daartoe :=

Als ik wél met wekker moet opstaan gebruik ik tegenwoordig in eerste instantie al zo'n app: sleep as an droid die ook een poging doet me te wekken wanneer ik het minst ver weg ben. Zodra de echte wekker gaat is het hetzelfde ritueel: tv aan (dan kan ik me ergens op focussen), koffie, nog even heel gauw op bed, koffie op, dan eruit. Tenminste: op het werk.
Als ik thuis op tijd op moet dan komt de koffie iets later en ga ik niet eerst om koffie maar eerst onder de douche. En als ik niet wakker kan worden... sja... dat gebeurt een enkele keer weleens. En dan ben ik echt gewoon ontzettend te laat...

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:25

Zó heel raar is het volgens mij niet om zo'n ritme niet vast te kunnen houden... Het is ook gewoon heel erg vroeg. En iedereen heeft weer een ander biologisch systeem...
Toevallig had ik het er vandaag nog over met iemand, die niet snapte dat een kennis van haar het volhield om elke ochtend om dezelfde tijd als jij op te staan, en we kwamen allebei tot de conclusie dat wij het gewoon nooit structureel vol zouden kunnen houden. Ook niet met vroeg naar bed gaan, zoals diegene dus wel deed, om 21.00 u geloof ik al.
Wat jij hier beschrijft, is precies wat ik ook zou gaan ervaren. Ook denk ik dan dat ik na het werken een hele sterke drang zou hebben om nog even een paar uurtjes op bed te liggen slapen. Gewoon te veel dingen waardoor het niet werkt...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:26

Ah, als ik eenmaal m'n bed uit ben, ga ik er niet weer in. Anders moet ik nog een keer opstaan :P
Ik zet ook eig altijd m'n wekker, ook op dagen dat ik niet eruit hoef (uurtje of 10 meestal), want ander slaap ik standaard door tot een uur of 13 en dat vind ik toch ook wat overdreven en zonde van m'n tijd. (Tenzij ik ook echt pas 5 uur naar bed ben gegaan.)

delerium schreef:
Oh geloof me, daar wennen ze aan en op een zeker moment is de lol er vanaf :=

Hehe, bij mij zijn het alleen steeds verschillende mensen, dus die kunnen niet wennen :P :')