Betaalbare verzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Betaalbare verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:58

Hier heb je helemaal gelijk in, zo zou ik het ook doen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:24

als je alles zelf wil bepalen raad ik de onvz aan. Iets duurder maar een heerlijke verzekering

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:58

Je moet bij een zorgverzekering niet alleen kijken naar hoeveel het kost maar ook naar wat het oplevert.
Bijv. Tandartsverzekering:hoeveel premie betaal en en wat wordt er vergoed? Vaak ben je goedkoper uit als je 1 jaar geen gaatjes hebt gehad en het geld voor de premie opzij hebt gezet ipv van verzekeren. Tenzij je een kroon moet, maar ga eerst maar eens na hoeveel je vergoed krijgt, vaak niet veel.

Andersom is het bij fysiotherapie: stel dat je er niet voor verzekerd bent maar je krijgt opeens klachten dan kom je flink aan het betalen. Vaak meer dan je kwijt was aan premie. Kun jij het je veroorloven om die kosten zelf te betalen?

En volgens mij trappen de verzekeringsmaatschappijen er niet in als jij je jaren ergens niet voor verzekert, dan opeens wel en meteen gaat declareren. Dus je verzekert je niet alleen voor nu maar ook voor de toekomst.

Wat betreft Menzis: mijn zus heeft borstkanker gehad en daardoor een prothese. Die is gaan schuiven en moet via een operatie weer op de plek gezet worden. Menzis doet heel moelijk over de vergoeding daarvan, :( net alsof mijn zus erom gevraagd heeft en het haar eigen keuze dat ze een prothese heeft...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 17:44

hmm, ik vind het wel echt heel lastig hoor, heb eigenlijk totaaaaal geen verstand van verzekeringen.
maar juist daar om ben ik bang dat ik iets afsluit wat niet in mijn levensstijl past

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:48

Jilletje schreef:
hmm, ik vind het wel echt heel lastig hoor, heb eigenlijk totaaaaal geen verstand van verzekeringen.
maar juist daar om ben ik bang dat ik iets afsluit wat niet in mijn levensstijl past

Daarom hebben wij al onze verzekeringen via onze adviseur, die overigens ons ook met onze hypotheek heeft geholpen. Wij zijn allebei nitwits qua zulke dingen, en dan is het handig als iemand die er verstand van heeft een paar keuzes aan ons doorgeeft waartussen wij dan kunnen kiezen :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 17:51

en hoe vind je een betrouwbare adviseur??
ik ben echt een noob hoor :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:57

die van ons is gewoon een vriend van m'n ouders :=
Voor onze belastingaangifte hebben we zelf een vriend die dat beroepsmatig doet, en dus die van ons ook :Y)

Heb jij geen handige financiele kennissen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:00

De meeste mensen zijn (zwaar) oververzekerd.

Als je (bijna) nooit wat aan je gebit hebt en elk half jaar naar de tandarts gaat (en een tandarts hebt die regelmatig preventief röntgenfoto's maakt) kan je best de gok wagen om geen tandartsverzekering te nemen. Betekent niet dat je het geld wat je bespaart moet gaan verbrassen, maar als je gaat rekenen wat een tandartsverzekering per maand kost (erg veel) en wat zo'n verzekering vergoedt (over het algemeen erg weinig, plus dat je ook nog een hoog bedrag aan eigen risico hebt) dan kan het veel voordeliger zijn om geen tandartsverzekering te nemen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 18:10

nee ken eigenlijk niemand in de financiele wereld.

ik vind tandarts erg belangrijk, dit om zat ik van zowel vaders al moeders kant gezegend ben met slechte gebitten.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:16

Jilletje schreef:
nee ken eigenlijk niemand in de financiele wereld.

ik vind tandarts erg belangrijk, dit om zat ik van zowel vaders al moeders kant gezegend ben met slechte gebitten.

Slecht gebit & erfelijkheid is meestal een fabeltje. Dit werd vroeger wel veel beweerd, maar tegenwoordig blijken er andere oorzaken te zijn.

Maar als je vaak wat hebt is een tandartsverzekering wel belangrijk. Dan is het wel goed om te kijken of je bijvoorbeeld snel gaatjes hebt of dat je tandvleesproblemen hebt. De ene verzekering vergoedt veel van het één en de andere meer van het ander. Maar nog steeds is het goed om te kijken wat je jaarlijks moet laten doen bij de tandarts. Als je een goede tandarts hebt zal hij (ivm jouw slechte gebit) vaak röntgenfoto's maken (jaarlijks of tweejaarlijk). Gaatjes worden dan snel ontdekt en kunnen behandeld worden met een kleine (goedkope) vulling. Als je gebit op die manier goed in de gaten gehouden wordt zal je nooit een groot gat kunnen hebben, want een groot gat doet er jaren over om groot te worden.

Goedkope basisverzekering is trouwens Anderzorg. Ben er zelf inmiddels 2 jaar verzekerd en zeer tevreden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:20

Je kunt ook eens kijken naar de internet varianten van de diverse zorgverzekeringen. Die zijn goedkoper dan de normale verzekeringen. Mijn man zit bij cz direct.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:27

als je alles zelf wil bepalen raad ik de onvz aan. Iets duurder maar een heerlijke verzekering

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:29

ONVZ is inderdaad voor een verzekeraar heel goed te noemen. Een aanrader.
Alleen je zal een smalle beurs hebben. Vindt dit systeem zoooo slecht he!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 19:52

ik vind het ook echt een schande dat verzekeringen commercieel zijn gegaan een aantal jaar geleden.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:56

Heeft iemand hier ervaring met take care now (van agis)? Schijnt een speciale studentenverzekering te zijn en goedkoop. Ik wil graag net als NatasjavE graag zelf bepalen waar ik naar toe ga.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:57

Even los van de verzekeringen, want daar zit ik ook niet zo in ;)
Heb je al eens overlegd met je tandarts? Want hoe zit het eigenlijk met je eigen gebit? Want mijn ouders hebben beide echt slechte ogen en de dokter zei vroeger al, jullie kind word vast al met bril op geboren, tot op heden (ben nu 22) ben ik de enige in de familie zonder bril en heb ogen als een adelaar ;) Dus slechte gebitten in de familie zegt denk ik niet altijd dat jij ook een slecht gebit hebt... dus ik zou de verzekering misschien ook meer afhankelijk maken van je eigen gebit... hoe de vooruitzichten daarvoor zijn. Als je tot nu toe nooit (of bijna nooit) wat hebt gehad, zou ik niet al teveel extra geld eraan uitgeven.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 20:00

ik heb al gebroken voortanden gehad en de nodige gaatjes

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:03

oké dan is het inderdaad verstandig dat goed te verzekeren! Maar dat kon ik uit je berichten zo niet opmaken, vandaar mijn post ;)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 20:10

ik heb het ook nergens echt duidelijk verteld geloof ik :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:48

Ik zit dit jaar bij FBTO. Vorig jaar heel lang getwijfeld en verzekeringen gekeken. Ik ben erg tevreden over FBTO. Je betaald alleen voor hetgeen dat je ook nodig hebt. Je hebt gewoon losse modules die je erbij kan kiezen ipv complete pakketten. Ik heb nu de basis verzekering en fysiotherapie en betaal net geen 99 euro per maand. Ik ga wel volgende maand weer eens kijken bij alle verzekeringen, maar de kans is heel groot dat ik bij FBTO blijf.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:10

Ik denk dat ervaringen met verzekeringen heel persoonlijk zijn, tuurlijk zou iedere verzekering moeten uitbetalen wat ze beloven te vergoeden, maar er kunnen een hoop redenen zijn waarom het bij sommige mensen niet goed loopt. Het hoeft dan niet perse een slechte verzekering te zijn!

Wbt Menzis heb ik juist enorm goede ervaringen. Vanwege psychische ziekte ging ik 5 jaar geleden naar het buitenland voor paarden-therapie, iets wat toendertijd nog niet vergoed werd. Door het overleggen van brieven van mijn verwijzer werd uiteindelijk het totale bedrag (incl reiskosten) vergoed.
Ook vele operaties aan een verbrijzelde schouder werden zonder problemen vergoed en ik kon zelf bepalen waar ik geholpen werd. Alternatieve geneeswijzen/ fysio/ tandarts etc wordt ook altijd netjes op tijd terugbetaald.
Ik betaal dan wel 160e in de maand maar dan heb ik ook werkelijk alles vergoed!

Goedkope verzekering betekend vaak minder vergoedingen, en van Anderzorg is idd bekend dat zij vaak bepalen waar de zorg vandaan moet komen.
FBTO heeft idd de mogelijkheid om modules te verzekeren, zodat mensen die graag alternatieve geneeswijze of bijv fysio vergoed willen krijgen voor een klein bedrag per maand extra voor die zorg verzekerd zijn.
Kieffer heeft ook veel verschillende mogelijkheden en is met de basisverzekering, zeker voor de dertigers hier, aan de goedkope kant voor wat er vergoed wordt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:32

Yel schreef:
Goedkope verzekering betekend vaak minder vergoedingen, en van Anderzorg is idd bekend dat zij vaak bepalen waar de zorg vandaan moet komen.
FBTO heeft idd de mogelijkheid om modules te verzekeren, zodat mensen die graag alternatieve geneeswijze of bijv fysio vergoed willen krijgen voor een klein bedrag per maand extra voor die zorg verzekerd zijn.
Kieffer heeft ook veel verschillende mogelijkheden en is met de basisverzekering, zeker voor de dertigers hier, aan de goedkope kant voor wat er vergoed wordt.

Daar is Menzis ook om bekend. Menzis is meestal de eerste die dit soort praktijken het eerst doorvoeren en doktoren raden doorgaan menzis als zorgverzekeraar af.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:46

Menzis ...praat me er niet van ~~}> .
Ga zeer zeker 2012 van verzekerraar wisselen , ben nu nog bij de Menzis (collectief via werkgever) .

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:05

NatasjavE schreef:
Yel schreef:

Daar is Menzis ook om bekend. Menzis is meestal de eerste die dit soort praktijken het eerst doorvoeren en doktoren raden doorgaan menzis als zorgverzekeraar af.

Anderzorg = Menzis.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:31

Aha, dat wist ik niet. Maar maakt het voor mij wel verklaarbaar.