Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Want zoals jij al zegt Lous, denk dat het bij ieder huid type verschillend is, zo lees ik vaseline en olie daar krijg ik juist ernorme jeuk van
Helpt heel goed.
Die vroeg of ik ook handcreme gebruikte, antwoord was ja en daar moest ik dus direct mee stoppen.

_MG schreef:Ik ben vorig jaar even langs de huisarts gegaan, die heeft mee een crempje voorgeschreven die ik een jaar lang zonder herhaal recept kan halen. Lijkt een beetje op vaseline, maar minder 'vettig'. Gebruik die ipv bodylotion en heb nooit meer jeuk, terwijl ik eerst mijn benen helemaal open krabde en 's nachts alleen lag te woelen van de jeuk.
Verder niks opsmeren daarna, dat werkt averechts..
Chanen schreef:_MG schreef:Ik ben vorig jaar even langs de huisarts gegaan, die heeft mee een crempje voorgeschreven die ik een jaar lang zonder herhaal recept kan halen. Lijkt een beetje op vaseline, maar minder 'vettig'. Gebruik die ipv bodylotion en heb nooit meer jeuk, terwijl ik eerst mijn benen helemaal open krabde en 's nachts alleen lag te woelen van de jeuk.
Vaseline Lanette toevallig? Want dat heb ik inderdaad ook jaren gesmeerd op aanraden van de huisarts, maar persoonlijk vond ik die toch minder prettig dan andere lotions of crèmes. Het hielp wel erg goed, maar het smeren vond ik een ramp!