verzekering bevallen buitenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:34

mariposa schreef:
HippoLogic schreef:
Je kunt (online) je polis even nakijken. :)*

Lijkt me dat je in NL moet zijn om in aanmerking te komen voor vergoeding of misschien dat een reisverzekering een deel zou vergoeden? Hoe lang zou je van plan zijn om in Canada te verblijven tijdens je zwangerschap?

ik wil een maand of anderhalf voor de bevalling zijn. en dan nog mis een maand erna.
ik heb een woon verblijf, bij fam. dus dat zijn de kosten gelukkig niet.
het gaat me echt puur om de ziekenhuis kosten,stel dat er wat mis gaat en er moet vanalles gebeuren.
niet dat ik met een ton schuld thuis kom haha.

Hou je er rekening mee dat je mischien niet meer mag vliegen zo kort van te voren?
En na de bevalling....

*lees dat dit al eerder geantwoord is...*

Dan nog je weet dat je gaat bevallen in die periode dus ergens is t stukje spoed niet van toepassing...
Ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen moet ik zeggen ;)

Tiggs

Re: verzekering bevallen buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:59

Ik ken het Canadese recht niet, maar moet je daar geboren zijn om die nationaliteit te kunnen krijgen?

Verder zou ik het riskant vinden, het is namelijk geen 'vakantie' en ook niet 'onverwacht'. Hier is uiteraard discussie over mogelijk, maar een verzekeraar betaalt liever niet dan wel en hebben wel een legertje juristen in dienst...

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:12

Mijn schoonmoeder is ook Canadees, en mijn vriend is gewoon hier in Nederland geboren, maar heeft wel een Canadees paspoort. Nu weet ik niet of dat door de jaren heen veranderd is?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:24

Tiggs schreef:
Ik ken het Canadese recht niet, maar moet je daar geboren zijn om die nationaliteit te kunnen krijgen?

Verder zou ik het riskant vinden, het is namelijk geen 'vakantie' en ook niet 'onverwacht'. Hier is uiteraard discussie over mogelijk, maar een verzekeraar betaalt liever niet dan wel en hebben wel een legertje juristen in dienst...

Omdat het geen spoedeisende hulp is zoals bij bijvoorbeeld een auto-ongeval is de dekking vanuit de basisverzekering van kracht. En dat is zoals al eerder uitgelegd maximaal het in Nederland geldende tarief wat uitbetaald gaat worden. Geen cent meer maar ook geen cent minder.

Ik vind het trouwens raar dat je van Univé nog geen antwoord op je mail gehad hebt. Bij mijn werkgever zouden we standaard binnen 24 uur een antwoord op deze vraag hebben gegeven.

"Om een berekening te kunnen maken van de vergoeding voor de verwachte zorgkosten in Canada verzoeken wij u om een behandelplan en kostenindicatie op te vragen bij zorginstelling en deze naar ons toe te sturen of mailen"

Vervolgens gaan wij naar de vermelde zorg kijken en deze naar de nederlandse zorg coderen. (zogenaamde DBC tarief) Dat is het bedrag wat wij gaan vergoeden als de geleverde zorg met het behandelplan overeenkomt. Alleen dat laatste is met bevallingen heel lastig vooraf te voorspellen. Want je kan niet uitgaan van complicaties voor moeder en kind in je behandelplan maar ze kunnen wel makkelijk optreden. Dan ligt de vergoeding in Nederland ook hoger (andere DBC)

:+ Als het nou ging om een nieuwe heup of knie, standaard hak en zaagwerk met vast revalidatietraject, kan je dat antwoord tot op de cent nauwkeurig krijgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:35

Citaat:
All individuals born outside Canada in the first generation born abroad to a parent who was a Canadian citizen at the time of the birth, are automatically recognized as Canadian citizens (retroactive to date of birth or date citizenship was lost) if the parent was born in Canada, or if the parent became a Canadian citizen, that is, by immigrating to Canada and being granted citizenship through naturalization.

Je kind wordt automatisch een Canadian citizen, ook al wordt hij/zij geboren in Nederland.

Bij de Canadese ambassade in Den Haag kun je na de geboorte een Canadeespaspoort aanvragen.
Voor de zekerheid kun je ze nu al bellen voor informatie.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 23:20

Brainless schreef:
Citaat:
All individuals born outside Canada in the first generation born abroad to a parent who was a Canadian citizen at the time of the birth, are automatically recognized as Canadian citizens (retroactive to date of birth or date citizenship was lost) if the parent was born in Canada, or if the parent became a Canadian citizen, that is, by immigrating to Canada and being granted citizenship through naturalization.

Je kind wordt automatisch een Canadian citizen, ook al wordt hij/zij geboren in Nederland.

Bij de Canadese ambassade in Den Haag kun je na de geboorte een Canadeespaspoort aanvragen.
Voor de zekerheid kun je ze nu al bellen voor informatie.

Wat mij verteld is dat je dat alleen kan doen als de vader de canadese nationaliteit heeft en bij is het dus andersom.
Ik ga morgen even de rest beantwoorden en nu even slapen.
Ik ga ook nog ff de canadese ambasade opbellen om dat zeker na te gaan.
Bedankt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:22

Zover ik weet moet minimaal 1 van de ouders Canadees zijn, er staat nl. nergens dat dit speciaal de vader moet zijn.