Huh griepprik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:41

Waarschijnlijk is de brief voor je zusje bedoeld!?

Ik krijg al járen de griepprik en ik weet wel zeker dat je er ziek van kunt worden!! Als ik m'n ziekteverzuim op m'n werk bekijk (en dat meen ik serieus!) zie je heel goed wanneer ik hem wel heb gehaald en wanneer niet!
De samenstelling van de injectie wordt iedere zoveel jaar veranderd. De ene keer kun je er dus veel meer last van hebben, dan een andere keer.
Ik haal hem niet meer.

Magrathea

Re: Huh griepprik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:44

Dat kan inderdaad zo zijn Kentaro :j dat ze de namen hebben verward

Maar waarom hoor je hem te krijgen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:30

Kentaro schreef:
Waarschijnlijk is de brief voor je zusje bedoeld!?

Ik krijg al járen de griepprik en ik weet wel zeker dat je er ziek van kunt worden!! Als ik m'n ziekteverzuim op m'n werk bekijk (en dat meen ik serieus!) zie je heel goed wanneer ik hem wel heb gehaald en wanneer niet!
De samenstelling van de injectie wordt iedere zoveel jaar veranderd. De ene keer kun je er dus veel meer last van hebben, dan een andere keer.
Ik haal hem niet meer.

Zaten 3 papiertjes in. 1 voor mij, 1 voor zusje en 1 voor mams.
Zusje zit met haar hart. Heeft nog nooit een griepprik gehaalt.
Mams zit met haar ijzerwaardes en ik met b12

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:03

:o Ik dacht omdat jij eerder zei dat UCMG het niet nodig vond dat je zusje de griepprik haalde, ze er dus niet voor was uitgenodigd....

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:12

griepprik is niet verplicht idd maar je mag hem wel gratis halen :-)
ik heb vandaag de griepprik gehad, ik krijg het nu elk jaar omdat ik gevoellig ben voor longontstekingen
en ik moet zeggen sins ik de prik krijg ik geen longontsteking meer gehad heb
ik ben er dus heel blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:59

Kentaro schreef:
:o Ik dacht omdat jij eerder zei dat UCMG het niet nodig vond dat je zusje de griepprik haalde, ze er dus niet voor was uitgenodigd....

Groningen vind het onnodig, huisarts vind het wel nodig. Dus ook mijn zusje krijgt elk jaar een uitnodiging.

Sorry voor de verwarring

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:01

Ik heb ook een uitnodiging gehad dit jaar van mijn huisarts.
Voor mij is ook niet geheel duidelijk wat de reden daarvan is, waarschijnlijk qua medicijnen die voorgeschreven zijn.

Er zal wel een medische indicatie zijn dat je een oproep hebt ontvangen. Voor je zusje is het duidelijk hartpatienten vallen onder een risicogroep. In sommige gevallen worden familieleden ook gevaccineerd vanwege de risico's voor 1 familielid. Je kunt altijd je huisarts bellen en vragen wat de reden van oproep is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:08

Moest deze week eigelijk nog even langs, maar dat word dus volgende week. Omdat ik nog zit met een huidinfectie. Wat bijna over is.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:27

Ik was helemaal verbaasd dat ik er 1 voor mijn oudste dochter kreeg. Even met de huisarts gebeld om te vragen waarom. Waarschijnlijk dus omdat ze begin dit jaar ivm. hoesten een puffer heeft voorgeschreven gekregen. Maar snap dus je verbazing ;-)
(Ik ga hem trouwens niet aan mijn dochtertje laten geven.)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:17

Ik heb ook een uitnodiging gehad dit jaar, was al bang dat ze mij over zouden slaan :') Ik krijg hem ivm verminderde weerstand door de Ziekte van Crohn. Waarschijnlijk zijn er zoveel dingen waardoor je een oproep krijgt voor de griepprik. Zelf heb ik er veel aan gehad, dus ga m braaf weer halen :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:34

Ik, mijn man en dochter (die in de risiscogroep zit) halen al 16 jaar ieder jaar de griepprik. Zowel mijn man, ik en mijn dochter zijn in die 16 jaar nog nooit ziek geworden van de griepprik zélf, dit terwijl mijn dochter echt zéér kwetsbaar is voor infecties en virussen en dergelijke, enorm bevattelijk. Ik denk dat je je toch bewust moet zijn dat als je in de risicogroep zit, een echte griep krijgen gewoon dodelijk kan aflopen en dan vind ik je echt een behoorlijk risisco nemen als je hem niet haalt. Zeker om redenen die medisch gezien nergens op gebaseerd zijn. Kijk, een verkoudheid of niet lekker zijn dáár ben je niet voor beschermd natuurlijk, dus die kan je evengoed oplopen. Maar voor de echte griepvirussen ben je voor 70% beschermd en dat is wel een stuk veiliger dan je niet laten vaccineren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:40

ik heb de griepprik ook zojuist braaf gehaald :j