X-benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 11:03

Ik denk ook inderdaad dat de mate waarin je het hebt veel kan verschillen en dus ook een soort acceptatie ofzo. Ik heb het namelijk best wel erg en er worden ook vaak nare dingen over gezegd.
Vaak wordt me gevraagd of ik wel "helemaal goed ben" :? Je ziet wel eens mensen met een beperking die ook meer moeite hebben met lopen en daar wordt ik vaak mee vergeleken en geloof me ; dat is geen pretje.

Ik kan me voorstellen dat mensen die het in lichte mate hebben zeggen: 'mens waar zeur je over, accepteer het' maar ik vind dat heel moeilijk. Verder heb ik ook vaak last van me knieen inderdaad en heb daardoor sowieso al een hele rare houding. Ik zal eens een foto maken!

Mijn moeder heeft het ook heel erg en krijgt ook veel flauwe opmerkingen naar haar hoofd, maar haar interesseert het niks. Ik hoop dat ik dat ooit ook zou krijgen.
Heeft 1 van jullie ouders het ook??

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:25

Och ja, als je er opmerkingen over krijgt snap ik dat je er onzeker van wordt. Hoe je dan rechter kan lopen kan ik je eigenlijk ook niet vertellen. Maar als je zelfs last van je knieën krijgt is een fysiotherapeut geen slecht idee!

Maar hoe je het ook wend of keert, een opmerking doet pas wat als je er zelf onzeker over bent. Mijn vriend vraagt ook wel eens: ben je zwanger ofzo? (Als ik net veel gegeten heb en een bolle buik heb) Daar zou iemand die onzeker is over haar buik, heel erg verdrietig van kunnen worden. Terwijl mijn reactie is: nou, dat lijkt me toch niet.

Dus ook hierbij kan het helpen door wat assertiever te worden en meer van jezelf te leren houden. Het is namelijk niet je benen waardoor die opmerkingen pijn doen. Het is de onzekerheid over jouw benen waardoor die opmerkingen pijn doen.

Een operatie zou ik inderdaad niet doen, tenzij je er medisch echt veel last van hebt en dat na de operatie beter zou moeten gaan. Misschien kun je je moeder ook om tips vragen hoe dat zij daar in gegroeit is? (Misschien dat het haar vroeger wel interesseerde als iemand een opmerking maakte)

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:04

Sassol schreef:
Het is namelijk niet je benen waardoor die opmerkingen pijn doen. Het is de onzekerheid over jouw benen waardoor die opmerkingen pijn doen.

_/-\o_

Ik krijg vaak te horen dat ik de 'x-factor' heb! Stiekem kan ik er wel om lachen, maar ik krijg het natuurlijk liever niet te horen! :n

Ik heb het geërfd van mijn vader, alleen heeft hij het vele malen minder!

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:07

Ik heb ook x-benen en ben daarbij wat aan de dikke kant waardoor mijn benen tegen elkaar schuren.
Dit vind ik vooral vervelend voor mijn broeken. Die schuren zo gauw kapot.
En als ik op een raam of spiegel afloop, schaam ik me er wel een beetje voor.
Maar aan de andere kant, ik kan er niets aan doe en het is wel hoe ik ben dus... Gewoon maar accepteren ;)

JNAWA_Nienke

Re: X-benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:09

Ja idd! Mijn broeken gaan en ook altijd aan! :(
Erg vervelend, moet je alweer een nieuwe kopen, terwijl hij er verder nog prima uitziet...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:10

Ik heb ook X benen, maar heb het niet zo heel erg.
Met lopen heb ik er zelf niet zoveel last van, met hardlopen wel.
Ik schaam me er niet voor, vind het wel jammer dat ik er met hardlopen zoveel last van heb.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:28

JNAWA_Nienke schreef:
Ja idd! Mijn broeken gaan en ook altijd aan! :(
Erg vervelend, moet je alweer een nieuwe kopen, terwijl hij er verder nog prima uitziet...

Haha, en dan net DIE broek die zooo lekker zat :(
Wel goede reden trouwens om weer eens lekker te gaan shoppen ;)

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:35

Elk nadeel heeft zijn voordeel! :')

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 14:39

Kunnen al die nieuwe broeken niet verzekerd worden door ziektekosten? ;)

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:20

Je kan het altijd proberen toch?! _O-

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:16

Anniekkkk schreef:
Kunnen al die nieuwe broeken niet verzekerd worden door ziektekosten? ;)

Hahahaha :D
Dan was ik nu begraven onder die nieuwe broeken ;)