sporten na de bevalling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: sporten na de bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:59

Ik vind de zwangerschap abslouut geen excuus om dan maar niet te sporten. Had voorheen maatje 34, en pas nog geen enkele broek van die maat, en daar baal ik van. Dat is wel een goede stimulans om er wat aan te doen.

Flesjes water als gewichten is wel een goede! Het gaat om het idee :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:03

Nell, 9 maanden zwanger is 9 maanden ontzwangeren. Je bent 6 weken geleden bevallen, dan heb je nog 7,5 maand voordat je weer op je oude gewicht hoort te zitten. Ik zou niet te snel afvallen, je lichaam heeft nu nog wat reserves nodig, dnek aan de gebroken nachten etc. Je verbruikt die extra's vanzelf wel. Je hoeft nog helemaal niet op je oude gewicht te zitten nu!

Zelf had ik mazzel, mijn gewicht was in no time weer als voor de zwangerschap.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:04

Nou ik heb mijn broeken maat 34 toch weg gedaan hoor, die ga ik écht niet meer passen en dat hoeft van mij ook niet. Maat 36 vind ik prima. Zit nu op maat 38 en kom van 44 na mijn bevalling. ;)

Het is ook per persoon verschillend natuurlijk en als iemand zich prima voelt met 20 kg meer dan respecteer ik dat wel. Maar ik voel me niet fijn in mijn lichaam, hoewel dat nu begint te komen natuurlijk, maar ben er flink verdrietig van geweest.

Heb enkel een flinke buik wat regelmatig de vraag of ik zwanger ben oplevert... Maar ernstig verslapte buikspieren & een diastase die niet meer wegtrekt. Dus waarschijnlijk zal dat wel zo blijven, dan maar aan het corrigerende ondergoed. :') Of een buikwandcorrectie, maar wil graag nog meer kids. ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:45

Als iemand anders zich prettig voelt bij 20kg meer heb ik daar ook geen moeite mee.
Alleen bij mezelf wel. Volgens voedingscentrum heb ik nu een goed gewicht, alleen ik wil gewoon de strakke buik terug.
Ik weet dat ontzwangeren 9 maanden duurt, en ik geef mijn lichaam ook gewoon de tijd. Doe het rustig aan. :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:03

Ja ik zou ook een goed gewicht hebben, maar ik zit gewoon niet lekker in mijn vel, dus begrijp je helemaal.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:04

jeetje 6 weken geleden bevallen en je wilt nu alweer afvallen?
Als ik jou was zou ik nog zeker 2 a 3 maanden wachten.
Geef je lichaam eens de tijd onm te herstellen.
Ik ben ook veel te snel begonnen en met 6 weken alweer werken op het bedrijf gevolg.....Baarmoederverzakking.
Dus in vredesnaam geniet van je kleintje en geef je lichaam de tijd om te herstelen,het is niet niks zo een kleintje dragen en baren.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:14

Als je wilt beginnen met hardlopen kan je het programma van evy gruyaert - start to run volgen. Begint met het rustig opbouwen van conditie tot je uitendelijk 5km kunt hardlopen. Oordopjes in en lopen maar.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:24

Ja, kreeg dat schema toevallig van een vriendin vandaag!

@ liesjecryos; Jee, een baarmoederverzakking klinkt niet best := Wat deed jij dan? Tillen oid?
Want ik wil een baarmoederverzakking niet riskeren!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:02

rennen en site-ups,niet alleen van tillen krijg je een verzakking.
Dat is echt een mythe.
Als je rent komt er ook gewicht op je baarmoeder wat klots als het ware(weet niet zo goed hoe ik het beste kan omschrijven)
Jou banden hebben echt een opdonder gehad van zo een bevalling,dus doe gewoon wandelen en gesond eten.
En ga pas aan de gang over een paar maanden.
En doe je oefingen voor je baarmoeder,echt dat zorgt ook voor wat strakkere buikspieren.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:42

Welke oefeningen voor mijn baarmoeder? Die van de bekkenbodemspieren?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:02

Ja die bedoel ik.
Sorry kon even niet snel op de naam komen.
Maar als je die goed oet merk je het ook aan je buikspieren alleen pas op dat je eigen niet verkrampt van onderen.
En anders bel een fysiotherapeut op en vraag wat je het beste kan doen,maar echt neem nog de tijd.