Irriteren aan alles...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Irriteren aan alles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:00

Misschien is er iets mis met je gehoor, je zou bij je huisarts een gehoortest kunnen laten doen om te kijken of je misschien te goed kunt horen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:03

Ik herken je er wel in hoor :o
ik heb niet echt tips :(:)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:31

Ik heb exact hetzelfde en ben bijna 30. :+ Niks met pubertijd te maken dus. Ik kan nog steeds niet met een partner in 1 bed slapen. Doe geen oog dicht met al die adem geluiden. Verschrikkelijk! Ik heb ook flinke concentratiestoornissen en ga me binnenkort wel op ADD laten testen. Wie weet heeft het daar iets mee te maken. Als tip geef ik je orhopax, die ouderwetse roze waxbolletjes. Dempen geluid uitstekend. Enig nadeel is dan weer dat als je ze te diep indrukt, je je eigen hartslag kan voelen. Lastig hoor, overgevoelig zijn!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:28

Ik herken me er helemaal in!!

Ik vind het ook zoooo verschikkelijk.. Dat gefluit, gezing, gewiebel, gefrot, gehijg, gekauw, gesmak..
BAHBAH :n

Nee, ik snap jou heeeeeel erg goed! :=

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:36

Amira_ schreef:
Het is met concentratie op school niet zo dat ik me echt bij elk geluidje irriteer hoor. Maar gewoon als er mensen gaan lachen terwijl ik zo hard bezig ben, daar kan ik dan niet tegen.
En ADHD is het niet denk ik, mijn broertje heeft dat en ik ben gewoon echt het tegenovergestelde van hem.

Ik zou inderdaad eerder ADD zeggen dan ADHD. Maar ik dacht als eerste aan HSP (High Sensitive Person), dat was mijn eerste ingeving. ;) Maar om echt een goed duidelijk beeld te krijgen zou ik toch eens naar de huisarts gaan of een spycholoog/maatschappelijk werker die je misschien door kunnen verwijzen. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:14

Ik herken mezelf zo!
Ik kan ook moeilijk slapen bij anderen, lig constant te luisteren naar de geluiden die ze maken en mezelf dan van binnen opvreten :')
Samen eten is ook verschrikkelijk, want ik irriteer me echt aan alles. Kauwen, slikken alle geluiden die erbij horen :r

Het probleem is dat je er weinig aan kan doen. Ik zeg tegen mezelf : "Stel je toch niet zo aan" maar krijg helemaal "vlinders in m'n buik" van de stress als ik er te lang naar moet luisteren.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 00:34

Focussed schreef:
Ik herken mezelf zo!
Ik kan ook moeilijk slapen bij anderen, lig constant te luisteren naar de geluiden die ze maken en mezelf dan van binnen opvreten :')
Samen eten is ook verschrikkelijk, want ik irriteer me echt aan alles. Kauwen, slikken alle geluiden die erbij horen :r

Het probleem is dat je er weinig aan kan doen. Ik zeg tegen mezelf : "Stel je toch niet zo aan" maar krijg helemaal "vlinders in m'n buik" van de stress als ik er te lang naar moet luisteren.

Ja echt helemaal. Heb het dan niet met eten gelukkig. Mar gewoon ik wind me met slapen hepemaal op echt verschrikkelijk

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 01:26

Ik weet precies wat je bedoeld! ik heb HSP word soms knettergek van mezelf.Ik zie alles hoor ALLES dat maar geluid kan maken... ik slaap naast de badkamer en hoor soms de douchekop nog druppelen ook zoiets zwaar frustrerends of mensen die smakken. ik heb 2 dagen een schildpad op me kamer gehad die het nodig vond om snachts te graven dat je steeds steentjes tegen het glas hoor tik tik tik.... zelfs van regen op me dak word ik echt manisch depresief! Hier thuis ook regelmatig van sluit je er maar voor af.. ja dat gaat niet, owja, paket waar 4 honden rondjes gaan rennen tik tik tik tak tak tik tak met die iritante nageltjes over t paket VRE-SE-LIJK vind ze wel heel lief hoor maar dat getik :( :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 02:35

Nou nou manisch depressief is wel heel extreem, weet je uberhaupt wel wat het inhoudt.

@ TS de enige die daar over uitsluitsel is de HA, neem eens een bezoekje je wordt er zeker niet slechter van. Ik heb Pdd-Nos irriteer me soms ook wel aan dingen maar niet zo extreem als jou.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:25

Hier nog zo iemand... Om te slapen vind ik de wassen oordopjes van quies wel goed (je zou er nu ook hebben speciaal voor snurkgeluiden?) tegen luide ademhaling en als mijn vriend snurkt rol ik hem op zijn zij, dan is het ook minder. Ook eetgeluiden kunnen mij enorm nerveus maken

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:55

Oh ik herken me hier ook zooooo goed in.
Dan wil ik de tv wat zachter want doet pijn aan mijn oren. Maar dan hoort de rest in huis de tv niet meer :o?

Of inderdaad als mijn vriend snurkt, ik maak hemd dan altijd maar wakker anders slaap ik de hele nacht niet ;).

Smakken en andere eetgeluiden kan ik me zo aan irriteren. Als ik er dan wat van zeg en schaapachtig wordt aangekeken, kan ik van binnen zo pissig worden :o.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:38

pfoeh, heel herkenbaar zeg..
ik kan me dus echt vreselijk irriteren aan etende mensen, vooral kauwgom (vr)etende mensen, al is dat best logisch lijkt mij want het ziet gewoon echt onsmakelijk uit, maar krijg dan echt een halve woede aanval binnen in mezelf ghehe, wil dan gewoon niet kijken maar het 'trekt' me gewoon steeds aan om weer te kijken pff..

ook slaapgeluiden, ademende mensen, drinkende mensen, mijn vriend die naast me een boterham gewoon rustig naar binnen werkt maar ik het alsnog gewoon zijn keel door hoor slikken/vallen..

mijn vader is echt een 'goed' voorbeeld voor mijn frustraties af en toe, zoals vele vaders is hij niet vies van scheten of boeren, en ik hoef het maar te horen, ook al zou ik het eigenlijk niet moeten kunnen horen, dan krijg ik spontaan de neiging om met het eerste het beste te gooien of ergens anders mijn woede op te uiten..

en dan proberen om het te negeren, het geluid proberen te negeren door ergens anders naar te luisteren, of andere kant op kijken, werkt niet.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:19

Ik heb dit ook verschrikkelijk erg! Bij mij komt het door HSP (Hoog sensitief persoon). Vind het heel lastig!