Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niks met pubertijd te maken dus. Ik kan nog steeds niet met een partner in 1 bed slapen. Doe geen oog dicht met al die adem geluiden. Verschrikkelijk! Ik heb ook flinke concentratiestoornissen en ga me binnenkort wel op ADD laten testen. Wie weet heeft het daar iets mee te maken. Als tip geef ik je orhopax, die ouderwetse roze waxbolletjes. Dempen geluid uitstekend. Enig nadeel is dan weer dat als je ze te diep indrukt, je je eigen hartslag kan voelen. Lastig hoor, overgevoelig zijn! Amira_ schreef:Het is met concentratie op school niet zo dat ik me echt bij elk geluidje irriteer hoor. Maar gewoon als er mensen gaan lachen terwijl ik zo hard bezig ben, daar kan ik dan niet tegen.
En ADHD is het niet denk ik, mijn broertje heeft dat en ik ben gewoon echt het tegenovergestelde van hem.
Maar om echt een goed duidelijk beeld te krijgen zou ik toch eens naar de huisarts gaan of een spycholoog/maatschappelijk werker die je misschien door kunnen verwijzen.

Focussed schreef:Ik herken mezelf zo!
Ik kan ook moeilijk slapen bij anderen, lig constant te luisteren naar de geluiden die ze maken en mezelf dan van binnen opvreten
Samen eten is ook verschrikkelijk, want ik irriteer me echt aan alles. Kauwen, slikken alle geluiden die erbij horen![]()
Het probleem is dat je er weinig aan kan doen. Ik zeg tegen mezelf : "Stel je toch niet zo aan" maar krijg helemaal "vlinders in m'n buik" van de stress als ik er te lang naar moet luisteren.

.
.