Even een berichtje met quotes, anders vergeet ik de helft.
Marielle82 schreef:Bij mij vermoeden ze Raynaud. Kwam er achter toen mijn zoontje net geboren was en ik borstvoeding ging geven.
Dat deed vreselijk pijn en mijn tepels waren na de voeding helemaal wit/kleurloos. Dit duurde even en dan kregen ze weer de normale kleur.
Ik moet ze de hele dag goed warm houden, want kan er echt geen kou op hebben dan ga ik door de grond van pijn.
Verder heb ik ook altijd koude handen en voeten maar heb hier dan weer geen pijn aan.
Goh, dan staat ons dus nog wat te wachten als we bevallen zijn ..
Nog een reden om kinderen krijgen uit te stellen.. :p (Nee, van mij hoeft dat nu nog niet zo nodig, kinderen)
Mindim schreef:Hebben jullie met aanvallen ook of als je je wat koud voelt, van die handen die lijken alsof je net een uur in bad hebt gezeten?
Bedoel je dan dat ze rimpelig zijn? Bij mij zijn ze dan juist helemaal strak geloof ik.. Stop ze meestal gelijk in een fleecedeken tussen mijn benen als ze kouder worden als normaal.
mysa schreef:Vraagje: zijn er ook mensen die de veschijnselen voornamelijk rechts hebben? Dit komt me allemaal redelijk bekend voor, afgezien van het feit dat ik het onder de 25gr, al heel snel koud heb, wat wel meer mensen hebben, heb ik wel de bloedeloze hand en voet rechts. Links is daar minder van te merken. Als ik naar bed ga duurt het ook een eeuwigheid voor mijn rechterkant opgewarmd is.
Nee, ik heb het aan beide zijden, wel is mijn rechterhand sneller koud ivm de laptop.
Annick75 schreef:KarinvdM schreef:Ik heb van m'n reumatoloog vaatverwijders gekregen, die mag ik gaan slikken als het echt koud wordt. Maar als ik de bijsluiter lees wordt ik daar nog niet zo vrolijk van
Om dat een beetje te relativeren: als je de bijsluiter van paracetamol leest, wordt je ook niet direct vrolijk. Wat het belangrijkste is met vaatverwijders, is dat je je bloeddruk even in de gaten houdt. Ik ben inmiddels al begonnen met de vaatverwijders en als ik start dan neem ik ze de eerste dagen alleen voor de nacht en pas na een dag of 5 ook 's morgens een.
Grootste nadeel met de Nifidepine retard die ik heb, vind ik dat er ruim tijd tussen eten en inname moet zitten. Is vooral in het weekend als ik lekker uit wil slapen 's morgens wat lastig timen

.
Idd, van die bijwerkingen wordt je ook niet vrolijk, zeker niet als je net als ik hoofdpijn krijg. Alleen over de nifedipine retard.. Bij mijn eerste voorraad maakte het niet uit wanneer je at. Kreeg ik later het echte doosje mee daar stond dan wel weer op dat er 2uur tussen moet zitten. Toen aan de apotheker gevraagd: maakt niet uit. Aan de arts gevraagd: maakt niet uit. Waarom staat het er dan in vredesnaam op?? Krijg ik daarom ook hoofdpijn? ( heb trouwens 10 mg, de laagste dosis)
Die winterboots van hieronder.. Zijn die ook in andere kleuren? Vind wit niet zo..
En hebben jullie dat ook, dan ben je helemaal ingepakt om te fietsen. De eerste 10-15minuten koud en dan breekt het zweet ineens uit.. Dan kom je helemaal bezweet aan op locatie en dan kijken mensen helemaal raar met je skibroek, 3-4lagen kleding, winterjas, sjaal, twee paar handschoenen.. Maarja, als je onderweg stil gaat staan om wat uit te trekken wordt je weer koud, dus heb je die kleding weer nodig.
Lastig zeg, Reynaud..
Laatst bijgewerkt door Juud87 op 24-10-11 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt