Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:18

Ik weet wat voor 'n ramp het is, kiespijn.........................
Persoonlijk zou ik toch eerder naar een andere tandarts gaan voor een second opinion! Anders ga je 's avonds omdat je het niet meer uit houdt!! (heb je als het goed is een ander :D )
Vind het erg raar dat ze je zo maar aan laten klooien.....
Ik had een hele goede tip, maar helaas blijkt dat spul uit de handel te zijn :o
Heel veel sterkte in het ieder geval!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:20

Kentaro schreef:
Ik weet wat voor 'n ramp het is, kiespijn.........................
Persoonlijk zou ik toch eerder naar een andere tandarts gaan voor een second opinion! Anders ga je 's avonds omdat je het niet meer uit houdt!! (heb je als het goed is een ander :D )
Vind het erg raar dat ze je zo maar aan laten klooien.....
Ik had een hele goede tip, maar helaas blijkt dat spul uit de handel te zijn :o
Heel veel sterkte in het ieder geval!

Ga juist niet naar een andere tandarts, blijf even bij je oude. Bij een andere tandarts kunnen ze je vanalles wijsmaken en een WKB doen terwijl het misschien niet nodig is en een lekkere vette rekening schrijven. Ik draai lang genoeg mee in dat wereldje om te weten dat tandartsen niet altijd doen wat het beste is voor jou maar het beste voor de bankrekening...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 07:22

Ja, misschien is dat wel een idee ja. Ik wacht het af tot het weekend, als het dan nog niet minder is dan ga ik de weekendtandarts bellen. Ofzo. Ik wil gewoon van de pijn af.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:28

Fred_kroket, het kan ook andersom zijn...... Vorig jaar heeft m'n nicht dágen lang met ontzettende kiespijn gelopen. Meerdere keren bij haar tandarts geweest (o.a. wortelkanaalbehandeling) Nee hoor, het kon niets meer zijn....... Totdat ze huilend naar een avondarts is geweest. Bleek er ergens nog een stukje zenuw te zitten dat ontzettend ontstoken was...................... Na een behandeling daar, was ze de volgende dag overal vanaf!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:30

Vitamine C nemen! In hoge dosis. Bij mij werkt dat als een trein. Met 2 dagen over. :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:31

Diclo kan je ook gewoon bij de drogist of apotheek krijgen (heb ik toen ook gebruikt), Voltaren K bijvoorbeeld. Is mij toen overigens ook door de apotheek aangeraden omdat ik niet wist waar ik het moest zoeken van de pijn en van de spoed tandarts kreeg ik alleen anti biotica

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:32

Er is een tandarts forum daar kan je al je vragen kwijt,daar kom je er misschien achter wat het is?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 07:34

9.30 uur toch maar weer even naar de tandarts... Au. Ik vind mezelf echt heel zielig. Volgens mij is een gebroken teen nog fijner :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:35

Absoluut waar!!
Sterkte!!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:36

Bah tandpijn is geloof ik bijna het ergste wat je kunt hebben.

Succes ermee dadelijk, hopelijk kunnen ze het oplossen nu!

mayniac_val

Re: Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:38

Last van je mond hebben is zo'n verschrikking :(:)

Moonlightt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:39

een ontsteking is een soort rode bult in je mond en bij mij zit het meestal ook in mijn gehemelte bij mn achtertanden. als je er op drukt doet het ook pijn. ik heb ook gaatjes gehad en ik snap wat je bedoelt, want dit is pijnlijker, veeeel erger.
soms kan je idd niet eten of liggen, of bukken want dan bonkt het zo in je mond
ik zit na te denken over wat je zou kunnen doen maar ik weet niks
ja euh sowieso goed tanden poetsen en ik had een speciaal middeltje die je hier niet kan krijgen, want @ vakantie had ik er ook zo last van maar dat was in bosnie dus dat kan je hier niet vinden, helaas

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:42

iefke schreef:
Ja, misschien is dat wel een idee ja. Ik wacht het af tot het weekend, als het dan nog niet minder is dan ga ik de weekendtandarts bellen. Ofzo. Ik wil gewoon van de pijn af.

Antwoord even op mijn vragen, bloed je tandvlees, is het één kies die pijn doet of een gedeelte, heb je een dikke wang, heb je pijn met warm/koud of met druk (dus met eten of tegen die kies tikken) flos je vaak.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:45

Kentaro schreef:
Fred_kroket, het kan ook andersom zijn...... Vorig jaar heeft m'n nicht dágen lang met ontzettende kiespijn gelopen. Meerdere keren bij haar tandarts geweest (o.a. wortelkanaalbehandeling) Nee hoor, het kon niets meer zijn....... Totdat ze huilend naar een avondarts is geweest. Bleek er ergens nog een stukje zenuw te zitten dat ontzettend ontstoken was...................... Na een behandeling daar, was ze de volgende dag overal vanaf!!!

Ja tuurlijk kan het andersom, maar je hoeft niet meteen naar een ander te gaan omdat je toch meer pijn krijgt. TS kun je even naar mijn post kijken?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 07:49

Fred_Kroket schreef:
iefke schreef:

Antwoord even op mijn vragen, bloed je tandvlees, is het één kies die pijn doet of een gedeelte, heb je een dikke wang, heb je pijn met warm/koud of met druk (dus met eten of tegen die kies tikken) flos je vaak.

Ik 'eet' op het moment vloeibaar, ivm dieet. Dus qua kauwen weet ik het niet. Met poetsen doet het enorm pijn, maar probeer het zo goed en zo kwaad mogelijk toch 4/5 keer per dag te doen. Het zijn niet mijn kiezen/tanden, het is echt het tandvlees. Nee, heb geen dikke wang, het lijkt wel naar de klieren in mijn nek uit te stralen. Het zit aan de onderkant van mijn ondertanden, voor en achter. En boven een heel klein beetje, maar dat is niets vergeleken met onder.

Ik mag om 9.30 uur langs komen, dus dan laat ik het wel weten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:10

Fred_Kroket schreef:
iefke schreef:

Ik 'eet' op het moment vloeibaar, ivm dieet. Dus qua kauwen weet ik het niet. Met poetsen doet het enorm pijn, maar probeer het zo goed en zo kwaad mogelijk toch 4/5 keer per dag te doen. Het zijn niet mijn kiezen/tanden, het is echt het tandvlees. Nee, heb geen dikke wang, het lijkt wel naar de klieren in mijn nek uit te stralen. Het zit aan de onderkant van mijn ondertanden, voor en achter. En boven een heel klein beetje, maar dat is niets vergeleken met onder.

Ik mag om 9.30 uur langs komen, dus dan laat ik het wel weten.[/quote]

Flos je ondertanden dan even en kijk of dat bloed. Flos je normaal ook of niet? Ik denk dat het wat tandsteen is wat je tandvlees irriteert. Als je met de achterkant van een vork tikt tegen je tanden kun je voelen of ze drukgevoelig zijn. Zijn er ook foto's gemaakt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:29

Lijkt op een tandwortel onsteking,dan is het een enkeltje kaak chirurg.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 09:11

De TA keek, meteen de mondhygiëniste er bij gehaald. Het was een accuut geval. Ik werd gewoon duizelig van de behandeling. Alles schoongemaakt, nou moet ik vanmiddag terug om 12.30 uur, ze is nou gestopt omdat het teveel werd. Maandag, dinsdag en donderdag terug en spoelen met waterstofperoxide.

En ik maar denken dat ik me aan zat te stellen :+

Gebrek aan vitamines en dan kan het opeens zo opspelen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:45

Wat fijn dat er iets aan gedaan wordt en je tenminste weet dat er 'echt' iets is!!
Sterkte ermee!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:49

He bah!! Hoe is het met de pijn?

btw.. je avatar... Is dit een filmpje van de opleiding pedagogiek?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:34

Maar wat was het nu dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:51

iefke schreef:

Dat zei ik toch al... Vitamine C nemen, flinke dosis dagelijks voor minimaal 2 weken.
Ik heb de 1500 van de Etos. Maar die kauwdingen van Roter kunnen ook prima.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:26

iefke schreef:
De TA keek, meteen de mondhygiëniste er bij gehaald. Het was een accuut geval. Ik werd gewoon duizelig van de behandeling. Alles schoongemaakt, nou moet ik vanmiddag terug om 12.30 uur, ze is nou gestopt omdat het teveel werd. Maandag, dinsdag en donderdag terug en spoelen met waterstofperoxide.

En ik maar denken dat ik me aan zat te stellen :+

Maar wat was het dan? En wat hebben ze gedaan?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 15:36

Het was iets accuuts, heb de naam niet onthouden. Tandsteen is verwijderd, als ze bij mijn tandvlees kwam leek het net alsof ik er een megaprik in kreeg. Nu moet ik maandag, dinsdag en donderdag nog terug.
Het is nu andere, beter verdraagzame pijn geworden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:39

iefke schreef:
Het was iets accuuts, heb de naam niet onthouden. Tandsteen is verwijderd, als ze bij mijn tandvlees kwam leek het net alsof ik er een megaprik in kreeg. Nu moet ik maandag, dinsdag en donderdag nog terug.
Het is nu andere, beter verdraagzame pijn geworden.

Parodontose? Hebben ze het handmatig weggehaald en "lekker" langs je wortel lopen schrapen? :(:)