Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:10

Ik ga ook gewoon hoor. :) Ja dan ben ik er gelukkig wel van af.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:11

igg succes. ik wacht nog even :)
Misschien als ik last krijg dat ik denk: nu eruit !

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:11

Ik begin nu weer wat gevoel in een deel van me tong te krijgen, dus de verdoving begint uit te werken.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:12

Is altijd zo'n raar gevoel als de verdoving gaat uit werken haha!

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:14

Valt alles mee hoor, bij mij moesten ze ook gesneden worden. ook de napijn is goed te doen als je van die sinaasappeldrankjes drinkt!

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:16

Ik heb 1 keer in me leven eerder een verdoving gehad toen de tandarts een voortand eruit moest trekken, dus ken het gevoel niet echt maar van mij mag die nu uitgewerkt zijn. Me lip is voor de helft verdooft dus als ik drink lijkt het net of het niet naar binnen gaat. Pffff.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:17

Ja klopt, drinken en eten is zo raar met een verdoving/verdoving die half uitgewerkt is!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:32

Ik reageer straks even ben zelf drie keer geweest.
Wat ik je wel alvast wil vertellen is dat het minder eng is dan bij een normale tandarts,en ik ben zelf ook doodsbang ervan.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:39

Gelukkig. :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:20

Dreamerr schreef:
Nagano schreef:
dat probleem had ik ook een te kleine mond door mijn verstandskiezen ging mijn hele gebit naar zijn grootje
omdat ik heel bang ben voor de tandarts heb ik het geluk gehad dat ze alle 4 onder gehele narcose zijn verwijderd was hier dus heel blij mee dus kan je ook helaas niet laten weten hoe het was veel succes

Ja daar wil ik het dus ook even over hebben want ik viel tijdje geleden bij de mondhygieniste al flauw. :o
Maar dat kan je dus aanvragen? Dat heb ik echt veel liever..

ja kan wel maar dan moet je wel op een wachtlijst en bij mij duurden deze 4 a 6 maanden

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:37

Ik hoefde alleen mijn onderste twee verstandskiezen eruit te laten halen. Heb het onder volnarcose gedaan, dus heb helemaal niks van de ingreep mee gekregen :D

Wakker worden daarna is altijd vervelend en eten ging de eerste twee dagen wat moeilijk. Veel soep en zachte dingen, raad ik je aan. Drinken met prik vond ik vervelend en 'harde' dingen. Als je pijn hebt, neem dan paracethamol als pijnstiller. Asperine bv is bloedverdunnend en verhoogt de kans dat je weer gaat bloeden/ blijft bloeden :) Beterschap alvast :)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:04

met verstandskiezen geen ervaring, kleine mond helaas wel.
Mijn mond is in die mate klein dat ze niet eens bij mijn achterste kiezen (fatsoenlijk) kunnen komen! heb een slecht gebit--> veel gaatjes. hij probeert het, maar het duurt heel lang, het doet heel erg zeer, mijn kaak is onwijs pijnlijk, en de vulling is er binnen no time weer uit. ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, heb er wel last van, maar laat het echt niet meer zo doen!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:05

ik moest onder volledige narcose...

ik vond het geen pretje :')

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:09

Ik heb het laten doen in drie keer alle vier zeg maar.
Ik had de pech dat er in de folder stond bij zeldzame gevallen wordt er een stukje kaakbot verwijderd.
Natuurlijk was ik de gelukkige,die verdoving daar gaf ik van over,kan ik het helpen ik schrok.
Toen lag ik wat te soese geheel ontspannen had muziekje op,het jeukte een beetje maar voor de rest was het fijn.
Niet pijnlijk of zo of ge ruk,toen gehecht,ondanks dat ik ubrofen moest drinken,die zoete dingen begon het te onsteken.
Dat deed wel zeer, een week later terug gekomen,de chirurg zij even volhouden,en hij trok de hechting er ineens uit.
Voelde even al het bloed uit mijn aders gaan maar ineens kwam die ontsteking mee en dat voelde erg prettig.
Ik heb tussen door wel wat kiezen laten trekken,had een infectie pech dan.
Dat was echter een marteling vergeleken met de kaak chirurg. :D
Echt het valt reuze mee :j

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:19

Ik ben eergisteren bij de kaakchirurg geweest in het ZGT te Almelo.
Ze hebben me super behandelt! Ik moest 1 verstandskies eruit hebben (wortel was mega groot en lag ook op het bot en tegen een zenuw) en een andere kies..Onder beiden zaten grote ontstekingen..
Heb nu aan beide zijden van mijn mond hechtingen maar ik heb er niets van gevoeld! ook gisteren heb ik geen pijnstiller hoeven te slikken omdat ik gewoon geen pijn had/heb. alleen met eten is het even opletten..
Wel een AB kuurtje meegekregen..
Ik ga echt 10 keer liever naar de kaakchirurg dan naar de tandarts..vind dat maar prutsers...
Niets om je bang over te maken!!gewoon gaan!!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:19

Kaak chirurg is echt goed.
Tandartsen zijn echt prutsers trek trek knak, hup boren.
Ik zit ook liever bij de chirurg, echt waar de eerste keer is het altijd spannend. *D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:30

Zelf heb ik in het ziekenhuis bij de kaakchirurg 1 (onder)verstandskies laten trekken. De andere (onder)verstandskies moet nog en m'n beiden verstandskiezen in m'n bovenkaak mogen blijven zitten (zijn overigens al helemaal doorgekomen).

Ik was dus echt rete zenuwachtig en heb ook wat traantjes gelaten bij de kaakchirurg :') Gelukkig werd ik enorm gerustgesteld door de verpleegkundige en chirurg.

Bij mij hebben ze m'n tandvlees weggesneden en de kies eruit gekneveld. Voelde van de hele ingreep helemaal niks, al vond ik het niet erg prettig toen ze de verdovingen gaven met van die lange naalden ... brrr (alleen daar scheit ik hem dus al weer voor voor de volgende verstandskies :Y) ) . Echter heeft het gewoon een uurtje of 12 (!!!) geduurd voordat de verdoving was uitgewerkt, vond dat vooral verschrikkelijk. Wat een hel, alsof m'n hele kop in de fik stond (toen de verdoving dus begon uit te werken) . Verdoving gaf mij een raar, branderig en tintelt gevoel in mijn gezicht. Mijn napijn van de kies heeft 3 week geduurd waarvan ik twee week ibuprofen 600 mg heb geslikt, keurig om de 8 uur :Y) (wat overigens helemaal niet gezond is, ibuprofen). Na 8 uur was de pijn ook echt ondragelijk, kon het wel uitjanken en schreeuwen van de pijn. Praten lukte ook niet voor twee week, m'n kaak was enorm stijf (zal ook komen door de wond en hechting). Toen toch maar weer het ziekenhuis gebeld en volgens hun was m'n kaak licht gekneusd.

Voor mij dus geen fijne ervaring maar ik weet dat het over gaat en dat zoiets ook per persoon verschillend is. Moet 21 november weer voor m'n andere verstandskies, maar het enige waar ik wat bibbers van krijg is van die verdoving. Die napijn laat ik mooi over me heen komen, misschien valt het deze keer weer tegen, maar het kan ook 100% mee vallen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:36

Ik schijt zeven kleuren stront voor de tandarts ga dus ook alleen als er wat is..

Toevallig vorige week woensdag geweest en mn verstandskies boven moest eruit. zat een gat in, ruimte gebrek etc, dus maar eruit.
Ik heb vaker iets laten trekken (voor beugel) en dit viel echt 1000% mee, amper napijn gehad, 1x 2 paracetamolletjes op thats it.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:48

Bij mij zaten ze onderin klem en nog onder mijn tandvlees. Alleen aan de zeikant kwam er een stukje uit dus moesten er uit gesneden worden. De behandeling zelf voel je alleen getrek aan je kaak en geluidjes maar gaat heel snel. Kreeg zo'n operatie doek over me heen dus zag ook geen spuiten messen hechtdraad etc. Ik vond het echt vreselijk omdat ik heel bang was maar pijn heeft het nooit gedaan, ook niet toen de verdoving uitgewerkt was. Helaas was de hechting eruit gesprongen waardoor ik een gat over hield wat ik zelf moest spoelen met een spuit. Ook dit nooit gevoeld hoor, het is alleen het idee waar ik zo van walgde.

Mijn kaakchirurg heeft het in 2 keer gedaan omdat hij niet 2 kanten van mijn mond wilde verdoven. Dit omdat dat gevaarlijk is. Geloof met je tong inslikken ofzo. Dus grote kans dat je 2 keer moet.

Sterkte in ieder geval!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:27

Bij mij begon de wond ook echt te stinken. Moest elke dag 3x spoelen met mondwater maar daardoor smaakte m'n eten niet meer. Maargoed, wel trouw met mondwater blijven spoelen want een ontsteking leek me nou ook niet zo'n succes. Was denk ik ook hechtingsdraad wat zo meurde.

@ DaphneR93: bij mij deden ze idd ook maar 1x per keer, want idd: door beide onder-verstandskiezen te trekken en te verdoven voel je in feite niks meer in je gezicht etc. Kan je idd keihard op je tong/wang bijten zonder dat je het merkt, je kan je tong 'inslikken' , je slikken gaat sowieso velen malen moeizamer dus best wel linke soep.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:48

O ja hè bah! Das waar, is zo'n lekker vieze touwtjes hechting waar alles in blijft hangen! En had bijna een tongblessure van het pulken met mijn tong eraan. Maar het komt goed hoor :)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:42

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 05:23, in het totaal 1 keer bewerkt

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:58

Ik heb vandaag mijn verstandskies laten trekken bij de tandarts. De verdoving zit er nog in! Beetje jammer. Ben benieuwd hoe het morgen aanvoelt. Ik gebruik trouw pijnstillers.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:42

Ik ben gister geweest. Ik lag heeeeeleemaal stijf op die stoel van de spanning, ze moesten steeds me schouders weer op die stoel drukken. :') Was bij de kaakchirurg trouwens. Niets gevoeld, maar die verdoving vond ik wel ellendig. Toen de verdoving uitgewerkt was heb ik nog wel een uurtje of 4 echt zeurende pijn gehad, maar met pijnstillers kwam ik idd een heel end. Ben wakker geworden met een hamsterwanng, das wat minder. :+ Ik heb vanochtend met moeite een paar boterhammen zonder korst weggewerkt en zit nu aan de tomatensoep. Vanavond aardappelpuree en anders weer pasta met kaas en pesto. :')
In de kerstvakantie mag ik weer, dan voor de rechterkant.

Wat een aanrader is zijn waterijsjes! Tijdens en nadat de verdoving was uitgewerkt gegeten, en het werkt echt. Het verdoofd de boel een beetje, zonder dat je een lamme wang krijgt. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:47

Geloof me, ik ben géén held....
Weet niet waar je vandaan komt!? Maar de kaakchirurgie in Bodegraven is een absolute aanrader!!
Echt super aardige mensen en een heel goed team!!
Dat scheelt echt zoveel!!
Ik heb er een door de kaakchirurg uit moeten laten halen. (de andere 2 zijn bij de tandarts gedaan). Heb bijna 6 maanden gewacht met het maken van de afspraak.....
Als je weet dat ie er uit moet, raad ik je aan toch zo snel mogelijk een afspraak te maken! Het moet toch gebeuren! Je blijft er anders maar tegenaan hikken.
De behandeling is mij meer dan mee gevallen (de tijd erna niet...... :o )
Sterkte!