Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:Ik twijfel nog steeds... Een tijdje geleden heb ik me er in verdiept omdat ik wel wilde doneren, maar toen ik deze pagina zag ging ik twijfelen: http://www.sanquin.nl/Sanquin-nl/sqn_do ... even-.html
Dat homoseksuele mannen per definitie niet mogen geven vind ik erg discriminerend. Tuurlijk zullen er risico's zijn, maar die lopen genoeg heteroseksuele mensen ook. Ik kan er niet helemaal achter staan, dat is echt een gevoelskwestie die me doet twijfelen.
lenaa_tje schreef:Ik zou graag ook bloed geven maar doe het niet ivm ziekte van lyme en dat daar zo weinig over bekend is. Wil natuurlijk mensen niet ziek maken.

ze controleren je bloed uitgebreid op allerlei ziektenbeelden en soms ook voor wetenschappelijk onderzoek als je dat wil. Als daar significante dingen uit komen kun je vragen of ze dat aan je melden (vinkje op het formulier) en dan wordt je stiekem toch beter in de gaten gehouden dan de gemiddelde medemens!! RedPassion schreef:Ik twijfel nog steeds... Een tijdje geleden heb ik me er in verdiept omdat ik wel wilde doneren, maar toen ik deze pagina zag ging ik twijfelen: http://www.sanquin.nl/Sanquin-nl/sqn_do ... even-.html
Dat homoseksuele mannen per definitie niet mogen geven vind ik erg discriminerend. Tuurlijk zullen er risico's zijn, maar die lopen genoeg heteroseksuele mensen ook. Ik kan er niet helemaal achter staan, dat is echt een gevoelskwestie die me doet twijfelen.
doriss schreef:Ik wil zeker bloeddonor worden zodra ik 18 ben! Ik heb mijn leven te danken aan bloeddonoren, en dit is wel het minste dat ik terug kan doen
Zijn mijn zorgen voor niets?
(voor men zich zorgen maakt
) lenaa_tje schreef:Ik zou graag ook bloed geven maar doe het niet ivm ziekte van lyme en dat daar zo weinig over bekend is. Wil natuurlijk mensen niet ziek maken.
Flux schreef:Ik zou eigenlijk ook wel graag bloeddonor willen worden. Ik vroeg me alleen af of het ook impact heeft (het aftappen) als je zelf bv ondergewicht/lichamelijk niet sterk bent. Zelf heb ik wel eens buisjes (3 ofzo) gegeven voor onderzoek (ziekte) en daar merkte ik weinig van, maar kan me voorstellen dat die wel ietsje meer is, en of dat gevolg kan hebben voor mijn eigen lichaam. Ik ben sowieso 10 kilo te licht voor mijn lengte, en fysiek gewoon niet erg sterk.Zijn mijn zorgen voor niets?
Na wat boterhammen, soep en druivensuiker ging het snel weer beter gelukkig maar je hebt wel een ondergrond nodig.
Flux schreef:Ik zou eigenlijk ook wel graag bloeddonor willen worden. Ik vroeg me alleen af of het ook impact heeft (het aftappen) als je zelf bv ondergewicht/lichamelijk niet sterk bent. Zelf heb ik wel eens buisjes (3 ofzo) gegeven voor onderzoek (ziekte) en daar merkte ik weinig van, maar kan me voorstellen dat die wel ietsje meer is, en of dat gevolg kan hebben voor mijn eigen lichaam. Ik ben sowieso 10 kilo te licht voor mijn lengte, en fysiek gewoon niet erg sterk.Zijn mijn zorgen voor niets?
Overigens ben ik altijd al zo geweest hoor, geen anorexia oid hier(voor men zich zorgen maakt
)