Tips voor een gezondere leefstijl!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Tips voor een gezondere leefstijl!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:42

De meeste dingen zijn denk ik wel al genoemd :P Veel fruit en groente eten, volkoren producten (brood/rijst/pasta) en kiezen voor gezonde snacks zoals noten bv. En kijken dat je je beweging een beetje vast in je leven inbouwt. Fiets ipv de auto zo ver mogelijk natuurlijk, een bushalte eerder uitstappen, trap ipv roltrap, trap ipv lift enz.

Iedere dag hardlopen is trouwens heel slecht voor je knieën enz. Beter om de dag doen :j

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:45

Tja dat volhouden is een kwestie van discipline xNathaliee. Wat ik wel merk is als je te streng lijnt dus zonder extraatjes die toch vetter zijn of meer suikers bevatten houd je het niet vol aan het einde. Ik eet dus wel vet en ook neem ik in het weekend een koekje of een keer chips. Maar niet elk weekend. Geen alcohol scheelt bij mij ook veel maar dat kan niet iedereen laten als ze op stap gaan. Ik ben nu zover dat ik niet veel meer kan eten, dan zit ik vol. Ik eet ook meerdere dingen per dag. Korte samenvatting van een gemiddelde dag doordeweeks. 's Morgens 2 bruine boterhammen met zoet beleg (hagelslag, pasta), tussendoor een appel of druiven of mandarijn, lunch 1 bruine boterham met vleesbeleg of kaas (geen magere versie) en 1 bekertje melk en bakje yoghurt of salade, tussendoor iets van fruit, half bord avondeten net wat de pot schaft. 's Avonds eet ik hooguit nog wat fruit maar meestal niets, drink meestal nog een glas Crystal Clear.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:47

_Tara_ Dat weet ik, maar ik ben al vanaf mijn 18 aan het lopen. Spieren zijn wel behoorlijk getraind. Heb ook nooit last van mijn knieën.

Ik was veel aangekomen vanwege een burnout en toe ben ik verplicht moeten stoppen met sporten en heb ik nogal veel gegeten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:48

Een bushalte eerder uitstappen is misschien wel een goed idee, dat kan mooi op de terugreis als ik vanaf het station naar huis moet met de bus :)
Ook doe ik elke dag buikspieroefeningen voor of na het slapen en probeer dit er echt in te houden want als ik strak wil moet ik het ook strak maken en dat kan niet door alleen maar te letten op je eet/leefgewoonte.
Maar echt tijd om te sporten heb ik helaas niet, ben een hele week bezig met (naar) school (gaan), huiswerk en werken. Baal ik zo van!
Elk moment pak ik de en ga ik lekker boxen haha.

En Norton wat jij doet zo doe ik het ongeveer ook. Alleen sinds ik student ben (maandje geleden) schiet dus die lunch er bij in en eet ik alleen maar in de ochtend en in de avond en daartussen zijn het alleen maar tussendoortjes. Is dit slecht?

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:54

Misschien eet je wel te weinig daar heb ik wel een beetje de neiging toe. Vervolgens verrek je van de honger en wil je alles eten wat los en vast zit. Mss om proberen een boterham mee te nemen voor de lunch. Ik eet ook wel yoghurt met muesli en een appel of banaan er door. Vult ook goed.

Heb via het voedingscentrum een boekje over afvallen besteld daar staan wel praktische dingen in.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:58

Ik zorg altijd dat ik genoeg mee heb in mijn tas dus in principe als ik honger krijg kan, en neem ik altijd wat. Dit varieert van een pakje continue tot een pakje sultana, rijstwafel, crackers enz. Brood mee nemen ben ik nooit zo van. En fruit.. tja ik ben de enige in het huishouden die dat eet dus moet dan altijd alles meteen heel snel opmaken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:00

Wat bij mij altijd ERG goed werkt, als ik een paar kilo wil afvallen.. is €10,- beloven aan degene die me iets ongezonds ziet eten :D We zitten hier met z'n zessen in huis dus er is altijd wel iemand die me kan betrappen.. :')

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:01

xNathaliee schreef:
Ik woon nog wel thuis dus avond eten kan ik niet tot weinig invloed op hebben ben allang klaar als er een hap klaar staat met die onregelmatige tijden van school (en daardoor ook van werk) en het lunchen schiet er vaak ook bij in. Dus mijn dag bevat ontbijt (vaak halfvolle kwark of bruin brood), heel veel tussendoortjes (denk an continue koek, sultana, rijstwafels, crackers, gevulde koek)

Dat zijn niet echt gezonde tussendoortjes. Je kunt beter iets nemen met meer voedingstoffen en die gezonder zijn, want deze tussendoortjes voegen ook gewoon niks gezonds toe aan je dag. :) Neem gewoon een lekkere boterham mee en een stuk komkommer of wortel. Ik lees dat je daar 'niet zo van bent' maar je moet wel ergens beginnen, joh!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:03

Haha ja maar je moet weten dat ik altijd zulke zware volle tassen heb (heb wettenbundels mee) waardoor brood en/of fruit altijd plet en 2 tassen, nee daar ga ik dus echt niet mee sjouwen :Y) moet vaak ook vanuit werk door naar school of andersom dus hoe minder ik kan meenemen hoe beter. En ik vind fruit of groente zoals komkommer oid alleen maar lekker wanneer het goed gekoeld is :o oh erg he.. pff

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:08

:7 Je kunt toch gewoon een broodtrommeltje meenemen, dan plet je niks en je hebt tegenwoordig van die kleintjes. Je moet natuurlijk wel concessies doen, want een gezondere leefstijl (met fatsoenlijke lunch) vind je niet in je schoen bij de kachel rond 5 december.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:10

Ok ik zit te lang achter de pc :') ik ga deraf haha.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:33

Ik kom me ook melden.
hoog tijd dat ik mezelf eens ga motiveren om zo'n 7 kg dr af te krijgen.

het idee is er steeds wel, ik kan het alleen niet volhouden :') hopelijk doet dit topic me een beetje stimuleren.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:12

Martine_R schreef:
Wat bij mij altijd ERG goed werkt, als ik een paar kilo wil afvallen.. is €10,- beloven aan degene die me iets ongezonds ziet eten :D We zitten hier met z'n zessen in huis dus er is altijd wel iemand die me kan betrappen.. :')

Die ga ik onthouden! Die is echt heel slim! :')

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:35

Ik volg dit even mee!

Zelf wil ik ook zo'n 10kg afvallen en ook wel wat gezonder worden. Ik ben ook student, dus de onregelmatigheid en weinig tijd voor sport zijn me ook bekend. :D Door gezond te eten en geen tussendoortjes meer te nemen, ben ik op anderhalve maand al zo'n 5kg kwijtgeraakt.

Martine_R: da's een goeie! :D

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 06:08

Weinig tijd voor sport heb je niet alleen als student dat moet je gewoon plannen. Ik werkt tussen 40-60 uur in de week, rijd daarnaast, heb een huishouden en mij lukt het zelf om 2 uurtjes per week vrij te maken. Het is kwestie van doen. Ik sport op zondagochtend en maandagavond. Ik ga zaterdags regelmatig op stap en ben dan pas rond 5 uur thuis, toch ga ik sporten. Afvallen en gezond leven is een discipline kwestie. xNataliee neem je fruit mee in een koeltasje doe ik ook en maak er een salade van dan is al in stukjes kan het ook niet kapot gaan. In die koeken die je opnoemt zitten veel calorieën behalve rijstwafels dan.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 06:43

Ik ben 13 kilo kwijt geraakt door:
-veel te drinken.
-kleinere porties eten. Je krijgt pas later een verzadigd gevoel. Aan het begin vond ik dat heel moeilijk en daarom beloofde ik mezelf dat ik 's avonds nog een cracker mocht eten als ik echt trek zou krijgen. Aan het begin deed ik dat, maar uiteindelijk had ik het goede evenwicht te pakken.
-juist wel vlees blijven eten, maar minder koolhydraten. Juist vlees, vis, volle melk, volle kwark, roomboter en eieren eten, want daar krijg je een verzadigd gevoel van.
-geen lightproducten. Je proeft zoet, maar je lichaam ontvangt dat niet. Daardoor krijg je trek omdat je lichaam op zoek gaat naar suikers. Zo vergroot je je behoefte!
-minder brood (koolhydraten) eten. Brood is de ultieme dikmaker.
-geen roltrap meer te nemen.
-een sinaasappel te eten voor het avondeten. Voorkomt dat je heel erg trek hebt voor het avondeten en dat je gaat schransen. Door het zuurtje trekt je maag iets samen.
-De tijd nemen voor je eten.
-Zorgen dat je bewust eet. Dus geen tv kijken tussendoor of internetten. Gewoon met bord aan tafel en geen afleiding. Behalve dan gezellig met huisgenoten.
-Zorg dat je eten ook iets actiefs is. Dus geen aardappelpuree. Daar hoef je niet op te kauwen en dat lepel je zo naar binnen. Ik heb tot gisteren dan ook geen stampotten gegeten (maar mijn vriend wilde dat zo graag weer een keertje).
-Veel vezels.

Dit is wat bij mij gewerkt heeft. Hopelijk heeft iemand er wat aan. :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:57

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:59

Ik ga vandaag een hele moeilijke dag hebben zit van 12 tot half 7 op school en voor ik thuis ben is het half 8 dus wat ik ga avond eten ...? Iemand een idee ?
Ga de dag iig beginnen met kwark en neem voor m'n lunch 2 bruine broodjes met kipfilet mee.
Oja en ik neem lekker mandarijntjes mee.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:21

Donkerblauw schreef:
Een dag in de week (in beperkte mate) iets ongezonds eten, waar je op dat moment trek in hebt (zorgt ervoor dat je je 'dieet' makkelijker volhoud).

Mee eens. Doop en dag om tot 'koekjedag', 'chipsdag' of 'wijndag'. Doe dit dan op een dag per week, dat je een bakje chips, een lekker koekje of een wijntje mag drinken. Zo houd je het inderdaad langer vol.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:27

xNathaliee schreef:
Ik ga vandaag een hele moeilijke dag hebben zit van 12 tot half 7 op school en voor ik thuis ben is het half 8 dus wat ik ga avond eten ...? Iemand een idee ?
Ga de dag iig beginnen met kwark en neem voor m'n lunch 2 bruine broodjes met kipfilet mee.
Oja en ik neem lekker mandarijntjes mee.

Gezond broodje hamburger?

Men neemt.

Een volkoren bolletje/broodje
Rundertartaar (in een blokje of al in rondjes, maakt niet uit)
Lekker veel groenten, sla, tomaat, komkommer, gewoon wat je lekker vindt.
GEEN SAUSJES!

Dan maak je van de rundertartaar een hamburger, bak je hem even met olijfolie in de pan. Op het broodje, lekker de groenten er bovenop! Je kan je broodje altijd nog even in de oven stoppen voor een knapperige bite. Makkelijk en gezond :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:29

Daar heb ik echt geen tijd voor :=
Voor ik thuis ben is het half 8 en moet dan meteen naar stal toe want moet 's avonds nog huiswerk maken.
Dus zat meer te denken aan iets voor onderweg. Maar wel een leuke suggestie voor een andere dag!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:31

Hmm. Anders een maaltijdsalade halen bij de AH?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:38

Dat is indd. wel een goede! (daar zit een vorkje bij?)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:47

Ik ben net 2 weken gestopt met roken, dus ik moet ook echt even gezond gaan eten, want anders ga ik aankomen vrees ik. (Al is de eetlust nu wel langzaam aan het afnemen. De 1e week had ik constant honger).
En ik wou er toch al een kilo of 8 afhebben.

Mijn tips.
In plaats van suiker in mijn thee pak ik zoetjes. (Ik vind het zonder zoet erbij echt niet te drinken).
Dat was de 1e paar keer even wennen, maar nu smaakt het prima en als ik een keer suiker pak merk ik geen verschil.
En ik bak alles in olijf olie. Ik gebruik bijna nooit boter en het smaakt net zo goed.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:40

Wat ook lekker, snel en makkelijk is:
Pasta (penne, volkoren natuurlijk) met tomaat en kip en mozzarella/basilicum. Heerlijk en niet vet!