Tips voor 3 gezonde maaltijden gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:07

[quote="Polly"]Ik heb geen mogelijkheden om in pauzes extra te bewegen, Fitness heb ik een tijdje geprobeerd maar ik vind het niks en ik vind het al helemaal niks dat ik de enige 2 avonden dat ik thuis bij mijn vriendje ben dan weer wegmoet om te sporten.
Voor mij is dit een passend schema, tuurlijk wijk ik ervan af en eet ik eens een extra boterham of wat lekkers maar over het algemeen functioneer ik prima hierop.
Als ik meer eet kom ik ook aan.[/quote]

Dat is dus het probleem van steeds te weinig eten :o

Dat had ik vroeger ook :j

050206051012

Re: Tips voor 3 gezonde maaltijden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:08

Ik eet overigens minder dan Polly hoor, maar ik kan niet sporten, dus dan moet je wel afvallen dmv je voeding.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:11

ik ben niet aan het crashen hoor :? weet niet waar jullie dat vandaan halen :?
Ben opgebouwd na een dieet en dit is wat mijn lijf blijkbaar nodig heeft. Ik eet niet elke dag hetzelfde, soms wat meer soms wat minder maar hier functioneer ik prima op.
Sporten is geen optie ook niet samen met mijn partner om eerder genoemde redenen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:31

Polly schreef:
toevallig heb ik van de week bijgehouden wat ik precies neem, o.a. voor dieet
1 willekeurige dag:

6.30:
0,5l water, 2 kiwi's met een portie yoghurt

9.30:
0,5l water (of siroop) en een appel

12.00
0,5l water, 2 boterhammen met beleg, plakje ontbijtkoek zonder boter, kopje thee

15.00
0,5l water, een peer

17.30
0,5l water, gekookte groente en mager vlees. Evt wat aardappeltjes of rijst maar meestal niet.

Tussendoor mag ik onbeperkt koffie/thee zonder suiker en soms neem ik daar een koekje bij.
Reden voor de beperkte inname van koolhydraten is omdat ik een zittend beroep heb en dus ook weinig energie verbruik. Dit dieet is in overleg met een dietiste :)

Heb jij geen honger? 0_0

Een appel kost meer energie om te verteren, dan dat je er uit krijgt. Van een appel krijg je dus juist honger!

Wat inderdaad een aanrader is is om weinig koolhydraten te eten. Wat bijvoorbeeld goed werkt is 's ochtends roerei te eten met wat ham ofzo, maar geen brood!
's Middags een maaltijdsalade oid en 's avonds wat minder aardappelen/rijst/pasta als gewoonlijk.

Doordat je minder koolhydraten eet, maar verder wel gewoon veel, krijg je ook geen honger. Alleen krijg je ook geen (bom)vol gevoel. (En dat moet ik echt hebben, anders werkt het niet voor mij)
Je kunt wel een keer chocola eten, maar dan het liefst puur.

En als tussendoortjes fruit (met yoghurt), nootjes (niet gesuikerd oid) of stukjes komkommer/magere kaas oid.

Maar de rooie draad in het verhaal is dus: weinig koolhydraten, gevarieerd eten, en het vooral LEKKER houden!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:23

euh nee ik heb geen honger nee anders at ik waarschijnlijk wel meer, zo ben ik dan ook wel weer :)

Dit is, nogmaals, een schema van zomaar een dag, er zijn ook dagen dat k anders eet. Ik sta elke ochtend om 6.30 in de keuken en om 7.00 ben ik bij de paarden om te voeren. No offence maar om die tijd moet ik eigenlijk helemaal niet aan eten denken dus dat yoghurt met wat fruitjes erin is al heel wat, liever eet ik niks dan maar das ongezond. Fruit vind ik erg lekker in de zomer, misschien dat ik van de winter wel overga op iets anders maar tot nu toe voel ik me echt prima.

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 21:35

Iedereen bedankt voor de tips, ik zal even een beetje meer uitleg geven.
Ik werk in een winkel, maar heb ontzettend onregelmatige werktijden waardoor op vaste tijdstippen eten bijna nooit lukt.
Na het werk ga ik altijd naar de paarden, waardoor ik gewoon niet aan meer dan 3 maaltijden per dag kom.
Wat ik nu probeer is:

's morgens: yoghurt met een appel erdoor en rozijnen, daarbij een kopje groene thee

's middags: 4 boterhammen met een stuk fruit en ook vaak een kopje thee

's avonds: avondeten

Ik zou al blij zijn als ik op vaste tijdstippen kon eten, dan is je lichaam dat gewend, want het gebeurd ook vaak dat ik het middag eten ofzo oversla omdat ik er geen tijd voor heb.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:58

Sidneylover: als je maar zo weinig momenten hebt om te eten, zou ik toch een wat steviger ontbijt nemen dan wat je nu neemt. Probeer 's ochtends dan twee boterhammen te eten met beleg. Stuk fruit erbij en een beker melk in plaats van thee. Uit thee haal je geen voedingsstoffen die je zo nodig hebt om de dag door te komen. Thee is een prima oplossing om aan je vocht te komen maar meer dan dat ook niet. Het is geen bron van energie.
Voor wat betreft de tussendoortjes: snijd anders fruit in stukken en stop die in een Tupperwaredoosje. Elke keer als je even een minuutje hebt tijdens je werk, pak je een stuk fruit. Ik kan me niet voorstellen dat er geen moment op de dag is, dat je even twee minuten hebt om iets van een tussendoortje te nemen. Anders moet je met je collega's even goed overleggen over het nemen van kleine pauzes, al is het maar 5 minuten. Je gaat toch ook gewoon naar het toilet? Ook zo'n moment om dan snel even iets te nuttigen.