'Natuurlijk' topic :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Re: 'Natuurlijk' topic :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:16

Hoe bedoel je combineer? Ik mik er gewoon bleekpoeder bij :P In het bakje of in de trommel, maakt niet uit. Vlekkenmiddel smeer ik op de vlek (eerst natmaken) en laat ik inweken.

Eerlijk is eerlijk, sommige dingen die jij noemt zijn omstandigheden waarbij ik een ander wasmiddel zou gebruiken :+ Frituurlucht is nog nooit een probleem geweest hier, maar modder wel, en zweetlucht soms ook. Alhoewel ik bloedvlekken en chocola er dan weer prima uit kreeg... En ook gewoon wasmiddel niet altijd raad weet met hardnekkige zweetlucht. Het is wat testen, en anders voor bepaalde was een ander wasmiddel gebruiken. Modder(paarden)kleding laat ik vaak eerst weken, ook als ik het met gewoon wasmiddel was :j

Die kristaldeo's heb ik wel van gehoord maar eigenlijk vooral mensen die er niet echt tevreden over waren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:33

Bedankt voor je uitleg. :)

Ik was alleen mijn eigen was dus 'spaar soms op' om volle trommels te draaien, dus ik denk niet dat wasnoten een goede optie voor mij zijn op het moment, helaas...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:56

Wat een leuk topic!

Ik gebruik sinds kort shampoo, conditioner, face wash en dagcreme van PureNuffStuff, bevalt me prima!
Ik zal ook eens het topic over de wasnoten bekijken, wil graag minder chemisch spul gebruiken.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:33

hetbommeke schreef:
Ik gebruik sinds een jaar Aleppo Olijfoliezeep voor mijn haar en huid. Heb eczeem en kan niet tegen shampoo's of allerlei zeepjes etc. Dan krijg ik alleen nog meer jeuk.

Heb het laatst ook aangeraden aan een vader van een collega, man is helemaal blij met me hoorde ik vorige week. Ook hij had veel last van roos en jeukerige hoofdhuid door de shampoo

Dat klinkt eigenlijk wel goed, ik heb ook vaak last van jeuk en haaruitval, en roos door het krabben. Raadt je mij die zeep aan?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 23:44

Anna-Jelly schreef:
Wat een leuk topic!

Ik gebruik sinds kort shampoo, conditioner, face wash en dagcreme van PureNuffStuff, bevalt me prima!
Ik zal ook eens het topic over de wasnoten bekijken, wil graag minder chemisch spul gebruiken.

Nog een purenuffstuff fan! ik vind het echt een super merk!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:16

Iemand nog een natuurlijk product voor scheerschuim/gel?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:07

juniper schreef:
hetbommeke schreef:
Ik gebruik sinds een jaar Aleppo Olijfoliezeep voor mijn haar en huid. Heb eczeem en kan niet tegen shampoo's of allerlei zeepjes etc. Dan krijg ik alleen nog meer jeuk.

Heb het laatst ook aangeraden aan een vader van een collega, man is helemaal blij met me hoorde ik vorige week. Ook hij had veel last van roos en jeukerige hoofdhuid door de shampoo

Dat klinkt eigenlijk wel goed, ik heb ook vaak last van jeuk en haaruitval, en roos door het krabben. Raadt je mij die zeep aan?

Voor het geld hoef je het niet te laten, blok zeep kost 5 euro en ik doe met 1 blok een maand of 3 a 4. In het begin heb ik wel wat last van haaruitval gehad, waarschijnlijk omdat je van chemisch naar natuurlijk gaat oid. Maar inmiddels is dat opgehouden en heb ik er een mooie bos haar, dat ook gewoon lekker valt.

Ik heb het gekocht bij de natuurwinkel en voor meer info kun je ook even kijken op www.olijfoliezeep.nl

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:35

Gootsteen koffie aanslag e.d weg halen hoe doe je dat zonder bleek?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:37

Ik gebruik daar sowieso nooit bleek bij?
Gewoon regelmatig omspoelen ed, als in 'bijhouden'...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:42

Hebben jullie wel eens producten gebruikt die gemaakt zijn van paardenmelk? Schijnt ook erg goed te zijn voor je huid etc. :)

Kijk maar eens hier, dit is van de stal waar mijn verzorgpony staat :) http://degriendheuvel.nl/node/78

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:57

marleen_usar schreef:
Gootsteen koffie aanslag e.d weg halen hoe doe je dat zonder bleek?

Ik gebruik hier soda voor. Koffiepot wordt er vanbinnen ook weer helemaal glanzend door, hebben zo'n rvs thermoskan.

En ik spoel 1x per week een lepel soda met gekookt water door de gootsteen- en wastafelputjes tegen verstopping

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:07

hetbommeke schreef:
hetbommeke schreef:

Voor het geld hoef je het niet te laten, blok zeep kost 5 euro en ik doe met 1 blok een maand of 3 a 4. In het begin heb ik wel wat last van haaruitval gehad, waarschijnlijk omdat je van chemisch naar natuurlijk gaat oid. Maar inmiddels is dat opgehouden en heb ik er een mooie bos haar, dat ook gewoon lekker valt.

Ik heb het gekocht bij de natuurwinkel en voor meer info kun je ook even kijken op http://www.olijfoliezeep.nl

Ik heb dit ook een tijdje gebruikt voor mn eczeem helaas stopte na een tijdje de werking, als het heel erg is wil ik het nog wel is gebruiken om het ergste eczeem weg te krijgen.

Wel word er altijd geadviseerd je haar hierna na te spoelen met een oplossing van appelciderazijn, dit haalt de overige zeepresten weg (waar je ook weer jeuk en eczeem van krijgt) en wat je haar nog een beetje glad en doorkambaar maakt.

Heb me er een tijdje in verdiept en er zijn ook weer mensen die zeggen dat dit toch niet helemaal natuurlijk is, er schijnt toch altijd wel een restje loog in het product achter te blijven (al zeggen ze dat dat er niet inzit, maar zeep schijn je niet te kunnnen maken zonder enige agressieve synthetische middelen) en zeep droogt natuurlijk de huid ook wel uit.
Maargoed ik ben geen onderzoeker en heb er dus ook niet enorm veel verstand van.

Ik ga nu proberen om mn haar een nacht in de argan olie te zetten (ook tip van kanelly) dit schijnt super te werken op eczeem en diverse vervelende plekjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:25

Ja :D
Ben echt Argan fan! (en het wordt nu ook ineens ontdekt door alle hippe dure merken :+)
maar gebruik al jare pure argan, als nacht'creme' als haarmasker op plekjes bultjes kleine wondjes etc.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:42

hetbommeke schreef:

Ik heb het gekocht bij de natuurwinkel en voor meer info kun je ook even kijken op http://www.olijfoliezeep.nl

Maar droogt je haar niet uit door de zeep? Ik ben bang dat ik juist week jeuk krijg door het uitdrogen. Mijn haar droogt van zichzelf ook nogal snel uit, dus zo gaat het maar door.

Ik zit er nu aan te denken Tara shampoo te kopen bij de Tuinen, min haar 1 keer goed schoon te maken en het dan een paar weken alleen met water te wassen zodat mijn hoofdhuid herstelt. Ieuw, ja ik weet het, maar het lijkt me momenteel de enigste oplossing. Misschien soms spoelen met appelazijn. Als het dan straks genezen en weer in balans is, mijn hoofdhuid, dan ga ik met een rommel-vrij shampoo wassen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:26

Aanslag en kalk e.d. krijg je ook prima weg met schoonmaakazijn :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:30

juniper schreef:
hetbommeke schreef:

Maar droogt je haar niet uit door de zeep? Ik ben bang dat ik juist week jeuk krijg door het uitdrogen. Mijn haar droogt van zichzelf ook nogal snel uit, dus zo gaat het maar door.

Ik zit er nu aan te denken Tara shampoo te kopen bij de Tuinen, min haar 1 keer goed schoon te maken en het dan een paar weken alleen met water te wassen zodat mijn hoofdhuid herstelt. Ieuw, ja ik weet het, maar het lijkt me momenteel de enigste oplossing. Misschien soms spoelen met appelazijn. Als het dan straks genezen en weer in balans is, mijn hoofdhuid, dan ga ik met een rommel-vrij shampoo wassen.

Welke Tara shampoo is dat? je hebt namelijk een gele ayurvedische en een ander met ik dacht een vrouw op de voorkant.
Jouw idee klinkt wel goed, t zal best even doorzetten zijn maar ik denk wel dat het super zal werken!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:45

doe ook mee ;)

Ik woon een straat van de bio-shop, dat is hier in belgie een heel grote natuurwinkel! je vind er echt alles! Schampo's, wasminddel, conditioner, ...

Gebruik nu sinds twee weken coslys shampoo! volledig bio en allemaal uit natuurlijke ingredienten! Je hebt er vanalles in: voor vet, normaal, droog en andere haarsoorten! Vind echt wel goed! Als ik er nog eens ben ga ik eens al de verzorgingsproducten uitpluizen!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:59

Leuk topic!
Sinds kort gebruik ik verschillende producten van Alqvimia. Dit is niet een heel bekend merk in Nederland en is ook maar in bepaalde winkels verkrijgbaar. Het is super fijn spul en ook zonder parabenen, parfum en niet op dierengetest. :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:39

Taartje schreef:
Welke Tara shampoo is dat? je hebt namelijk een gele ayurvedische en een ander met ik dacht een vrouw op de voorkant.
Jouw idee klinkt wel goed, t zal best even doorzetten zijn maar ik denk wel dat het super zal werken!

Geen idee, maar ik kwam het tegen op een andere website, waarin iemand zegt dat het bij haar niet jeukte en goed was voor droog haar;
http://forum.fok.nl/topic/1174133/3/25
Bladzijde 2, bovenaan.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:03

Juniper, mijn haar droogt er niet van uit. Het voelt zacht, niet futloos, glanst.... lijkt wel reclame :+

Taartje, ik spoel het goed uit met water en verder niets en geen last van zeepresten tot op heden. Verder werkt het nog steeds, maar goed, dat kan misschien nog veranderen. Weet wel dat er verschillende soorten zijn, met 15% laurier of met 32% laurier.

Ben er zelf erg happy mee tot op heden, maar niet iedereen is hetzelfde (gelukkig maar ;) )

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:21

Ik lees nu ook veel over Zarqa shampoo, maar dat zal wel duur zijn...Denk dat ik dan toch liever voor de olijfoliezeep ga:P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:28

Voor mij werkte Zarqa niet :n Maar goed... nogmaals... wat voor de een niet werkt, werkt voor de ander wel. Zelfde geldt voor mij bij Dr. Hauschka, ken mensen die niets anders willen, maar helaas...

Tot op heden nog geen dagcreme of nachtcreme gevonden. Ik gebruik Vaseline Cetomacrogol zalf en als het heel erg is, cortico steroide zalf.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:39

Vervelend he, hoofdhuidproblemen! Dokters schuiven het af op stress of geven een symptoombestrijdend middel, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je beter zelf kan gaan zoeken.

Heb mijn vriend nog niet ingelicht dat ik mijn haar niet ga wassen totdat de jeuk weg is. Lijkt me beter:P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:52

Dat merkt hij vanzelf wel _O- En bij mij komt het van eczeem, allergie etc. Niet alleen op de hoofdhuid, maar van kruin tot kleine teen.

Voor wasmiddel gebruik ik Neutral, dat wast hier het beste zonder kriebeltjes. Ook een tijdje eco of bio wasmiddel van AH geprobeerd maar daarmee gingen niet alle vlekken eruit. Hebben 2 kids in de leeftijd 4 en 6. Modder en grasvlekken zijn hier heel normaal :roll:

Voor de afwas hebben we biologisch afwasmiddel van AH en voor de vaatwasser de bio tabletten.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:10

juniper schreef:
Taartje schreef:

Geen idee, maar ik kwam het tegen op een andere website, waarin iemand zegt dat het bij haar niet jeukte en goed was voor droog haar;
http://forum.fok.nl/topic/1174133/3/25
Bladzijde 2, bovenaan.

Volgens mij is dit de ayurvedische, ik kwam er toevallig op (heet zelf tara, dus helemaal grappig) Deze is wel te krijgen in een aantal webshops maar ben m nog niet tegengekomen in het echt.
Wil hem zelf ook echt gaan proberen!

In ieder geval heeft Purenuffstuff een eczeem lijn, deze gebruik ik en het eczeem is al met de helft verminderd. ze hebben er een facewash, douchegel, dagcreme enz van.
Gebruik hier een creme van voor de ergste plekjes en dat scheelt een hele hoop!
Misschien ook wel wat voor jou hetbommeke? qua dagcreme enzo?
hetbommeke schreef:
Juniper, mijn haar droogt er niet van uit. Het voelt zacht, niet futloos, glanst.... lijkt wel reclame :+

Taartje, ik spoel het goed uit met water en verder niets en geen last van zeepresten tot op heden. Verder werkt het nog steeds, maar goed, dat kan misschien nog veranderen. Weet wel dat er verschillende soorten zijn, met 15% laurier of met 32% laurier.

Ben er zelf erg happy mee tot op heden, maar niet iedereen is hetzelfde (gelukkig maar ;) )
hetbommeke schreef:

Gelukkig heb jij er geen last van! ik heb gigantisch dik haar dus als ik het niet schoon spoelde met appelazijn voelde ik duidelijk ook nog resten erin zitten.
Zal is kijken of ik dat stukje kan vinden waarin ze het daarover hebben.