Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

).

Zilfstar schreef:Dat valt best mee. Ik heb al veel dieren aan hun einde geholpen (als DA assistente vast houden, dat doe ik altijd op een liefdevolle manier. Vooral als baasjes er zelf neti bij willen zijn. Ze kijken toch altijd even bij de deur om en ipv op een koude tafel heb ik dan hun dier met veel liefde vast) en heb nog geen enkele keer echt vervelende momenten meegmaakt. Ik leg ook altijd uit dat het dier nog wat kan na bewegen maar dat het dier dat niet meer merkt. Dat dat puur de spiercellen zijn die 1 voor 1 ermee op houden. Mijn zoon van 9 heeft het allemaal goed doorstaan
Ik weet nog heel goed toen onze vorige hond werd ingeslapen, ouders zus&ik aan het huilen+2 assistentes en de DA.
Zou zelf gewoon ook niet willen dat mijn dier alleen overlijdt. Maar als ik er niet bij zou kunnen zijn dat dan iemand hem vast houdt. Ik heb ook wel dieren gehad (beter: eigenaren) waar ik het niet droog bij kon houden hoor. Zo'n eigenaar die je bijv enkele weken steeds ziet omdat zijn dier zo ziek is en dan toch dat besluit moet nemen. Ben wel eens naar achteren gelopen hoor met een smoes iets te moeten controleren. Mijn baas en basin (Da en zijn vrouw) hadden daar altijd respect voor. Ook omdat ze wisten dat als het effe moest ik het wel kon. Ik ben ook een softie hoor
maar kon het in mijn werk wel. Alleen bij bepaalde mensen dus niet