Dat je er nog op kunt lopen wil helemaal niks zeggen. Collega van mijn broer liep gewoon nog ''vrolijk'' door met een gebroken middenvoetsbeentje. Ga naar de dokter, beter één keer te vaak dan te weinig..
Destino
Geplaatst: 06-10-11 14:47
Ik heb het tot nu toe 3 keer gehad, 1 keer op mijn teen door een fries en 2 keer zijkant van mijn voet door een KWPN. Alle drie de keer een hele bult erop en bij die teen was behalve een dikke teen ook mijn nagel eraf.. Bij een van de 3 ben ik naar de HAP gegaan omdat ik er niet meer op kon staan, was toen niet gebroken, wel zwaar gekneusd. Bij die teen naar een broer van vriendin (HA) geweest en dat was ook gekneust.
Beide keren was het advies om rust te houden en pas weer schoenen aan te doen als ik goed kon lopen. Paardrijden mocht pas als ik er op kon leunen.
Ik zou toch eens naar de huisarts gaan, al is het maar om te weten wat het exact is.
Ik heb helaas twee keer per kant een elegante Hannoveraner-hoefje op m'n klein teentje gehad. Die staan nu scheef en omhoog, kootje is verkeerd vastgegroeid denk ik ... Maarja, je kan dat niet gipsen hé.
Midden op je voet zou ik altijd even langs de HA gaan, mocht er een breuk zitten heeft dat behandeling nodig. Met tenen (m.u.v. je grote teen) hoef je eigenlijk niet te gaan, word in de regel niks aan gedaan als alles nog recht is.
Ik heb het ook een keer gehad en nu na ongeveer 10 jaar komt er nog steeds een rode vlek op mijn voet als ik koude voeten heb, precies waar het paard erop heeft gestaan.
Nick1963
Geplaatst: 06-10-11 16:38
Dat heb ik ook ja , ook als ik onder de douche sta komt er een vlek , maar verder geen klachten , goede beweging . Het was ook wel echt raak werd vuurwerk afgestoken en paard sprong vol op mijn voet.
Ja klopt, ik heb het ook een keer gehad dat mijn paard bovenop m'n voet stond omdat ie schrok. Dat is februari gebeurd en ik heb nog steeds na het douchen een rode/paarse plek op m'n voet. Zou dit dan zwaar gekneusd zijn of toch iets gebroken?
Ik heb een keer een tinker inclusief hoefijzers over mijn voet gehad in rengalop omdat ie schrok... Nou, dat doet inderdaad behoorlijk veel pijn en da's nog een understatement. Kon er nauwelijks nog op lopen maar sindsdien knakt mijn teen wel verdacht vaak
ik heb anderhalf jaar geleden ook een paard bovenop mijn teen gehad. Werd mega dik maar dacht, mede doordat ik nog wel kon lopen, dat het wel mee viel. Deed gewoon alles. 8 weken later toch maar foto's laten maken en toen bleek hij gebroken te zijn geweest. De breuk was weer aan het genezen en ik besloot het zo te laten. Een klein jaar later ben ik terug gegaan doordat ik erg veel last van mijn teen bleef houden. Blijkbaar heeft iemand half naar de eerste foto's gekeken want nu was te zien dat het een verbrijzeling was. Heb nu een teen die ik niet kan buigen, kan alleen nog platte schoenen aan en kan zonder goede schoenen niet ver lopen of hardlopen. Niet heel dramatisch maar baal als een stekker dat ik niet gelijk naar de HA ben gegaan. Moet nog een heel leven met die voeten en tenen van me.