Ariebren schreef:Vroeger had een juf of meester een klas met bijna 40 kinderen.
Alle kids gewoon mee doen met de les.
Tegenwoordig heeft de juf of meester een klas met 5 dyslectische, 5 adhd of wat voor afwijkingen, daarnaast een aantal gezellige drukke kinderen, sommige zijn bedplassers,suiker probleempjes, of verzin maar een afwijkijng.
Het wordt tijd dat er gewoon weer les gegeven wordt en de dicipline gehandhaafd wordt.
Heel verstandig dat je er niet in mee gaat.
Ow dit vind ik een hele erge reactie. Terug naar vroeger is niet altijd een vooruitgang. Vroeger was een kind met ADHD gewoon een vervelend jong en werd zo behandeld, of dat ze daar beter van worden?? Gaan we nog verder terug werd een linkshandig kind met een stok geslagen om rechts te gaan schrijven. Je kan alles onzin vinden maar de vooruitgang staat niet stil. Ik ben blij dat ik voor mijn oudste zoon met afwijking passende hulp krijg in de vorm van ouderbegeleiding. Natuurlijk lost dat niet alles op maar ik heb wel handvaten om mijn kind zijn kansen op een gelukkig leven te vergroten.

ze wil gewoon het kind verder helpen.
Toen hij eenmaal leerde lezen, werd hij lid van de bibliotheek en gingen we vaak boeken lenen. Hij nam een stapel mee (zoveel als mocht) en las alles van voor tot achter. Toen hij eenmaal de lol van het lezen had ontdekt, las hij ook alles.