Hoe groeit je haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:41

als je een los vlechtje hebt dan maakt het ook niet uit want dan komt er gewoon lucht bij, ik kam mijn haar ook altijd als het nat is, heb namelijk ook slag! het hoeft ook niet per se aftebreken als he nat haar kamt, als je geen klitten hebt gebeurt dat sowieso niet, en als je veel klitten hebt kun je het best een anti klitten spray gebruiken.

een haar groeit gemiddeld 1cm per maand, het kan ook zijn dat jou haar minder snel groeit, dat is bij iedereen wel anders ja, het kan ook zijn dat jou haar snel afbreekt waardoor het lijkt dat je haar niet zo veel groeit, want dun haar breekt natuurlijk ook sneller af dan dik haar.

ik ben bijna klaar met mn kappersopleiding dus het scheelt dat ik het gewoon laat knippen door klasgneootjes en die snappen wel wat de puntjes zijn :=

Leonieee_

Re: Hoe groeit je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:44

ik heb na een aardige tijd ook lang haar, maar ik zou het wel bij laten knippen hoor.. ik ben ook een tijdje amper naar de kapper geweest en dan word het echt lelijk al vind ik zelf.. dan moet er ook in één keer veel af.. als je een half jaar niet naar de kapper bent geweest kan je natuurlijk niet verwachten dat ze er maar 1.5 cm af hoeven te knippen :+ mijn haar groeit dan ook heel snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:45

Iney schreef:
prima dan ga ik verlopig niet meer na de kapper en elke 2 weken een masker, wil lang haar. Was al aardig op weg het kwam op me schouders en nu heeft ze er 2 cm afgekipt.....

Kan je moeder het doen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:57

Ik ga ook maar 1 keer per half jaar/9 maanden naar de kapper en laat dan de puntjes knippen..
Ben nu voor het laatst geweest eind februari en mijn haar is nu tot de bovenkant van mijn broekband..
Ga volgende week naar de kapper en moet nu wel weer een cm of 5/6 af, maar dat is er in een paar maanden weer aan :j .

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:01

Je kunt wonderolie proberen? :)

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:03

Ik sluit me even aan, ben ook al lang bezig om me haar weer lang te laten groeien ;-)

Maar wat voor haarmaskers gebruiken jullie ???

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:06

Ik ben een jaar geleden voor het laatst naar de kapper geweest en mijn haar is in een half jaar zo'n 20 cm gegroeid.

Ik ga pas als ik het nodig vind en dat is niet nog niet, pony knip ik zelf bij. Ik ga wel voorzichtig om met mijn haar, ik borstel het niet als het kletsnat is, ik laat m'n haar als het even kan drogen aan de lucht, gebruik de föhn en stijltang niet zo vaak, alleen als ik een leuke coupe wil creëren :). Ik borstel wel twee keer per dag eerst met een gewone borstel en daarna met een borstel met synthetisch varkenshaar om alle losse haren te verwijderen :).

Ik heb nog nooit van m'n leven een haarmasker gebruikt :).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:08

Zelfde hier, ook nog nooit een haarmasker gebruikt..
& Fohn vrijwel nooit, gebruik geen stijltang of krultang en borstel mijn haar pas als het droog is..
Dat doet ook al veel goeds denk ik..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:10

Wil je wat van mijn haar?
Groeit als kool..... echt wel 5/6 cm per maand ofzo.. is echt ongelooflijk..

lastig is dat.. haar..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:15

Ik douche meestal maandag, woensdag, zaterdag en zondag. In het weekend moet dat wel, ik werk en dan stinkt mijn haar enorm naar de kaslucht.
En dan doe ik meestal altijd wassen, maar bijv 2 keer in de week crémespoeling.
Ik laat het eens in de 2/3 maanden knippen, de kapper waar ik zit doet er altijd maskertjes en olie etc in, dus dat zal wel goed zijn? Mijn vorige kapper was echt slecht, als ik daarvan terugkwam had ik zoveel pluishaar dat ik daar niet meer heen wilde.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:20

Heeft niets met douchen te maken denk ik...je haar. :)

Ik douch elke dag, maar was niet elke dag mijn haar, maak het ook niet elke dag nat.
Haar was ik niet elke dag omdat mijn haar hier hartstikke droog van wordt.

Niet elke dag douchen vind ik persoonlijk erg onhygienisch.. tenzij je je natuurlijk wast aan de wastafel! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:22

Het gaat erom hoe vaak je het wast idd. Al is dat tegenwoordig ook niet meer zo heel erg, dagelijks wassen want veel shampoo's zijn heel mild. Je krijgt alleen wel heel snel een vette kop als je 't iedere dag wast :+.

Ik douche trouwens om de dag, tenzij ik naar 't paard ben geweest :). De rest van de dagen was ik aan de wastafel :).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:52

Dit kun je aan twee kanten aanpakken:

De groei kant. Haar groeit ca 1 cm per maand. Je kunt het proces wat versnellen door wonderolie te gebruiken, maar effect zie je natuurlijk pas heel laat (omdat het niet snel gaat). Zorgen dat je genoeg vitamines en mineralen binnen krijgt zodat het haar optimaal kan groeien. Hiervoor hoef je niet perse een supplement te slikken maar gewoon gevarieerd en vers eten.

De onderkant: Zorgen dat je haar zo min mogelijk uitdroogt. Wat uitgedroogd is wordt ook wel "dood" genoemd ook al is dit inprincipe niet terecht want al het haar is dood.
Uitdrogen gebeurt door: Gebruik van warme stylingtools (krultang, stijltang en föhn), chemische behandelingen (verven, ontkleuren, permanenten), gebruik van producten (alcohol, sulfaten. Kijk eens op je shampoo en conditionerfles, haarlak, gel, mousse en serums... Alcohol en Sulfates zo veel mogelijk vermijden! Er zijn speciale shampoo's die hier vrij van zijn).

Dus die dingen vermijden helpt al een hoop om de puntjes zo min mogelijk uit te laten drogen.
Eenmaal uitgedroogd is NIET te herstellen. Je kunt het wel "verhullen" door siliconen te gebruiken (zitten in maskers, conditoners en shampoo's, serums etc.) maar hiermee los je dus niks op. Er wordt ook gespeculeerd of siliconen ook je haar laten uitdrogen, maar ik heb nog niet daadwerkelijk bewijs hiervan gevonden. Mocht je haar snel vet en zwaar worden raad ik wel aan om siliconen te vermijden (voorbeelden die je in de ingredientenlijst kunt vinden: alles wat eindigt op -cone, en Dimethiconol).

Hoe minder de punten uitdrogen hoe langer ze je aan je haar kan houden en hoe minder je dus eraf hoeft te laten knippen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:54

MRIIIS schreef:
Je kunt wonderolie proberen? :)

Daar dacht ik ook aan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:35

Nou van elke dag je haar wassen wordt het écht niet vet hoor!
Dat ligt gewoon aan hoe je het inmasseert, als je heel je hoofd 20keer rond gaat heb je met één dag al een vette kop!
Komt omdat je je talgklieren activeerd, shampoo zelf verzorgt je haar en haalt vuil en vet weg.

Je kan ook beter je haar kammen als het nog nat is. Dan is het elastischer dan wanneer het droog is, want dan breek het meteen af : (

Ik doe vrijwel elke dag als ik uit de douche kom meteen mijn haar in een vlecht. Dan is het aan het einde van de dag droog, en als ik die vlecht eruit haal is mijn haar gewoon opgedroogt, ruikt het superlekker (alsof er net iemand uit de douche komt stappen :P) en heb krulletjes die heel de avond blijven zitten
En merk ook dat het nu gewoon aan de onderkant ook vol blijft ipv dat het gauw slijt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:39

Suus_ schreef:
Nou van elke dag je haar wassen wordt het écht niet vet hoor!
Dat ligt gewoon aan hoe je het inmasseert, als je heel je hoofd 20keer rond gaat heb je met één dag al een vette kop!
Komt omdat je je talgklieren activeerd, shampoo zelf droogt je haar juist uit.

Je kan ook beter je haar kammen als het nog nat is. Dan is het elastischer dan wanneer het droog is, want dan breek het meteen af : (

Ik doe vrijwel elke dag als ik uit de douche kom meteen mijn haar in een vlecht. Dan is het aan het einde van de dag droog, en als ik die vlecht eruit haal is mijn haar gewoon opgedroogt, ruikt het superlekker en heb krulletjes die heel de avond blijven zitten
En merk ook dat het nu gewoon aan de onderkant ook vol blijft ipv dat het gauw slijt.

Het wordt van vaak wassen juist vet, omdat idd je hoofdhuid uitdroogt. In reactie daarop gaan je talgklieren meer sebum (huidvet ) produceren. Ga maar eens van elke dag naar om de dag, dan zal je het hoogstwaarschijnlijk wel merken :D

En nee je kan juist beter NIET je haar kammen als het nat is.
Omdat het dan inderdaad oprekt, waardoor je de haar beschadigt en daardoor zal hij weer eerder breken of splijten alsh ij droog is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:16

Als ik mijn haar 1 of 2 dagen oversla met wassen blijft het net zo 'droog' (:

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:19

Waarom was je het dan alsnog iedere dag? Of rol je veel door de modder _O-

Het is gewoon zo dat van vaak wassen je sebum aanmaak toeneemt. Kan het zijn dat dat bij jou niet zo is, maar dit hoort wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:25

Sommige mensen vinden het gewoon fijn het elke dag te wassen, is dan toch een persoonlijke keuze.. Als ik elke dag een cap op m'n kop zou hebben, zou ik me gewoon ranzig voelen als ik het niet was eigenlijk.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:27

Ik was mijn haar wel bijna iedere dag, zeker als ik heb gereden, ik zweet best heftig en onder mijn cap dus ook. Mijn haar is anders echt heel vies, dus ik moet eigenlijk wel om fris te zijn. Ik heb niet het idee dat mijn haar hier echt van lijdt, omdat ik sowieso best vet haar heb en het dus niet extreem droog wordt ervan.
Ik fohn mijn haar ook wel vaak, maar dan van een flinke afstand dat het niet te heet wordt, maar gewoon snel droog is. Stylen moet ik helaas wel omdat er van mijn haar anders echt niks te maken is en ik er letterlijk als een slons bijloop...
Gelukkig groeit mijn haar toch nog wel behoorlijk door, 1 tot 2 centimeter per maand. Volgens mij is dat wel redelijk normaal.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:29

Het is gewoon niet goed voor haar en hoofdhuid om het iedere dag te wassn ;). En als je jezelf ranzig voelt als je het 1 dag niet wast heeft dat meer te maken met je eigen smetvrees dan met een daadwerkelijk gebrek aan hyiene. Al zweet je nou heel erg dan snap ik het nog, of al ben je in het zand gevallen oid. :) overigens is je hoofdhuid en haar technisch gezien smeriger als je het vaak wast omdat sebum antibacterieel is en als je dat dus iedere dag wegwast krijg je een lekkere broedplaats van
Bacteriën en schimmels op je hoofd

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:33

Ja ik zweet dus heel erg, en ik dan zelf mijn caplucht ruik in mijn haar als ik het kam een uur naderhand en mijn haar gewoon in de vorm blijft staan waarin ik het duw van vettigheid, dan denk ik er echt geen 2 seconden over om het weer te wassen... Als ik het ruik en kan zien dat ik een plakhoofd heb, ruiken en zien anderen het ook :) (overigens, mijn vriend zegt dat ook gewoon hoor, kom ik savonds op de bank zitten naast hem: schat je haar stinkt, dus dan weet ik alweer genoeg).
Dan maar niet goed, mijn haar doet het er al jaren prima op naar mijn zin, wellicht zou het beter zijn als ik mijn cap niet meer opdeed, maar dat riskeren we maar niet :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:45

Mijn haar groeit ook vreselijk traag en lijkt maar niet langer te worden. Heb echt jaren moeten sparen voor de lengte die ik nu heb. En mijn haar is ontzettend dun, breekt vaak af en klit snel. Als iemand daarvoor tips heeft? Ik twijfel soms of het wel goed is dat ik mijn haar lang laat. Maar ik hou zo van lang haar. Ik was m'n haar 2x in de week en laat het vaak los omdat ik vroeger eens gelezen heb dat dit beter was. Anderzijds hoor ik ook dat je haar net kan gaan afbreken door het los te dragen.. Wat is nu het beste?

En om op je vraag te antwoorden, niet goed voor je haar is: verven, blonderen, steilen, föhnen, borstelen als het nat is (tenzij je krullend haar hebt), te strakke elastiekjes, te vaak wassen, te hard droogwrijven met je handdoek, te vaak borstelen, ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:55

Mijn haar blijft het mooiste in een losse vlecht, met een los elastiekje er om heen. Of een hele uitgezakte staart met los stiekje dus.. misschien dat eens proberen ipv los? Overigens vind ik dun haar, echt mooier als het korter is.. :=

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:58

Dat kan ik misschien wel doen :j
Ik vind mijn haar eigenlijk ook te dun om lang te laten, maar anderzijds heb ik van verschillende mensen gehoord dat ze m'n haar nu (lang dus) een stuk mooier vinden dan vroeger. En dat vind ik dan ook wel, want als het korter is gaat het zo lelijk krullen :P