levensgevaarlijke flater van apotheek , ben nog ontdaan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:08

Wat een verhaal. Ik begrijp dat het een fout is die hele grote gevolgen kan hebben, maar helaas kan dat wel eens gebeuren. Dat gedeelte van het verhaal vind ik dus op zich wel kwalijk, maar begrijpelijk.

Dat ze echter reageren alsof het je eigen schuld is, daar kan ik met m'n verstand niet bij. Dat er een fout gemaakt is, is al erg genoeg, maar ga dit niet afschuiven op de patient. Voor hetzelfde was dit de eerste keer dat je die medicijnen haalde en had je geen idee hoe ze er eerder uitzagen!

Maar ja, zure les geleerd: dus altijd nog even extra alles checken. Het zou niet moeten hoeven, maar je voorkomt er wel dit soort fouten mee. En dat is het belangrijkst, toch?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:12

Lotte1990 schreef:
Ik zou even uitzoeken (rechtsbijstand?) of je hier niet meer werk van kunt maken, in de zin van een schadevergoeding of iets dergelijks.
Dit is écht een héle grove fout.. En de manier waarop ze het op hebben gelost is nog schandaliger.

Klacht indienen is meer dan terecht..schadevergoeding..waarop gebaseerd dan?? lijken wel amerikaanse toestanden...

(het nadeel van dit geval is, is dat TS zelf de pilletjes in een ander potje oid? heeft gedaan..(althans dat heb ik begrepen)., dan zit je sowieso met de bewijslast)
ten 2 vind ik uiteraard dat de apotheek anders had moeten reageren en dat vind ik zeker wel een zeer kwalijke zaak, ik verwacht van een apotheek een serieuze benadering van deze zaak.

Trouwens omdat de apotheek verkeerde pillen heeft meegegeven..dat moet ook hun voorraad lijst niet meer kloppen omdat deze medicatie onder de opium wet valt moeten de apotheken een lijst bijhouden hoeveel ze van alles hebben en aan wie dat is meegegeven..er ontbreken dus een x aantal pillen van de 36 mg

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:13

nou, hier zou ik zeker werk van maken.
Tuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je een kind geeft, maar volgens mij heb je echt ruim voldaan aan die verantwoordelijkheid. Je hebt het tot 2x toe aangegeven bij de apotheek en als zij je tot twee keer toe geruststellen mag je er vanuit gaan dat het goed is. Tenslotte hebben ze daar al die jaren voor geleerd.
Heel veel sterkte hoor, houd je ons op de hoogte van je meissie?

Wat ik begrijp heeft TS ze helemaal niet in een ander potje gedaan, maar ze in de medicijnen in dagstrips gedaan: dat zijn volgens mij van die doosjes waar je de medicijnen kan verdelen over de dagen van de week, zodat je alles bij elkaar hebt. http://prod03.sqills.com/livio-webshop/ ... edi7_1.jpg zoiets lijkt me?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:16

Ik zou ook een officiele klacht indienen.
Zeker met geneesmiddelen uit de opiumwet is extra voorzichtigheid geboden.

Ik weet nog in de tijd dat ik bij een apotheek stage liep moesten we de geneesmiddelen bij het recept zoeken, alles moest dan onder de scanner gehouden worden om ze te controleren of het geneesmiddel overeenkomt met het voorgeschreven recept.
En daarna moest de apotheker het ZELF nogmaals controleren.

Dit is ws bij jouw apotheek niet gebeurd, een hele kwalijke zaak!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:17

secricible schreef:
Tuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je een kind geeft, maar volgens mij heb je echt ruim voldaan aan die verantwoordelijkheid. Je hebt het tot 2x toe aangegeven bij de apotheek en als zij je tot twee keer toe geruststellen mag je er vanuit gaan dat het goed is. Tenslotte hebben ze daar al die jaren voor geleerd.

Wat ik begrijp heeft TS ze helemaal niet in een ander potje gedaan, maar ze in de medicijnen in dagstrips gedaan: dat zijn volgens mij van die doosjes waar je de medicijnen kan verdelen over de dagen van de week, zodat je alles bij elkaar hebt. http://prod03.sqills.com/livio-webshop/ ... edi7_1.jpg zoiets lijkt me?

Idd slecht gelezen mijn excuses.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:21

Een fout is menselijk, maar dit is absurd! Checken ze bij jouw apotheek dan niet 2 keer of het juiste medicijn wordt
meegeven, in de juiste dosis? Een hele nare fout, die nóg verkeerder had kunnen aflopen. Ik hoop dat het voor je
dochtertje met een sisser afloopt, maar ik zou er toch zeker werk van maken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:28

Mijn god!!! Ik hoop echt dat je dochtertje er niets aan over houdt!!!
Ik zou absoluut een klacht indienen!! Want wat al eerder gezegd is, als iemand er zo makkelijk mee omgaat, wat gebeurd en dan wel niet bij anderen?!?!?!
Ik vind bijna de afhandeling van de fout nóg erger dan de gemaakte fout zelf................ Echt onvoorstelbaar gewoon!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:30

rachel_j schreef:
dat vrwijt ik mezelf ook., maar kreeg het potje mee zonder het bijbehorende doosje en etiketje, dus heb de fout niet eerder ontdekt, ik vertrouwde op de apotheek, hoe stom ook blijkt dan achteraf!

Maar TS zegt hier dus dat ze een (blijkbaar?) kaal potje mee kreeg. Alleen pillen erin, geen etiket erop en geen gebruikswijzer erbij.
Dan heb je dus een potje met pillen en je moet er dan idd maar op vertrouwen dat het de goede zijn.

Wat Studiemiep hierboven zegt over de administratie van meds onder de Opiumwet, dat vind ik een hele goede: daar moet dan toch zichtbaar zijn dat ze er wat missen van 36gr en wat over hebben van 27gr.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 05-10-11 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

SuperLiesje

Re: levensgevaarlijke flater van apotheek , ben nog ontdaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:32

Pff... praat me niet van apotheken.. Ben blij dat ik bij mijn ouder apotheek weg ben want daar hebben ze een keer mijn medicijnen (die ik ook gebruik op voorschrift van een psychiater, in een vrij hoge dosering) meegegeven aan mijn oma van 93... Dat arme mensje had wel dood kunnen gaan :( Gelukkig was ze zelf nog zo goed bij dat ze de potjes gecontroleerd heeft en meteen zag dat er iets niet klopte!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:39

:(:) wat een nachtmerrie.

Ik zou eerst mijn energie richten op het herstel van jouw kind in overleg met de arts en psychiater, zodat zij zo weinig mogelijk overhoudt van de verkeerde dosis. Beterschap, ik hoop dat zij zich snel weer beter voelt.

Klacht indienen kan altijd nog.
Als dochter van een apothekersassistente weet ik dat het verkeerd meegeven van medicijnen altijd de nachtmerrie van mijn moeder is. Daarom wordt alles ook altijd gedubbelcheckt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:43

Een fout kan gebeuren, maar zo behandeld worden! Ik zou hier in ieder geval melding van maken bij de huisarts, wellicht dat zij nog wat kan doen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:47

Hier checken de aphothekers mensen alles met z'n 2en na.

Dit had echt voorkomen kunnen worden in mijn beleving.
Hoe is je dochtertje er nu onder?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:52

Inderdaad eerst even richten op je dochtertje en dan zeker een klacht indienen.Een fout kan altijd gebeuren,het is en blijft tenslotte mensenwerk.Maar als je tot 2x toe informeerd of je de juiste medicatie hebt gekregen en de apotheek zegt "ja" dan mag je er redelijker wijs vanuit gaan dat het klopt.
Dan je fout niet erkennen maar bij de klant in de schoenen schijven en afdoen alsof er niets gebeurd is,is not done.

Wat ik overigens wel erg slordig vind is dat er niets op het potje stond,etiketje is zo uitgeprint.Zo belangrijk bij dit soort medicijnen :\
Krijg zelfs etiketje op mijn Vit.B-12 ampullen en dat is dus geen gevaarlijk medicijn.

Mijn apotheek heeft zich ook wel eens vergist en die hingen binnen 10 minuten aan de telefoon met de mededeling dat ik verkeerde medicijnen had en of ik ze al had ingenomen....met 100.000x excuus.Hier was geen man overboord en zeer correct afgehandeld...jouw apotheek moet zijn ogen uit zijn kop schamen :(

Hopelijk heeft je dochtertje geen blijvende schade opgelopen :(:)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:54

Inderdaad hoe is het nu met je dochtertje?!

Ik zou hier zeker wel werk van maken zo'n fout moet in mijn ogen gewoonweg niet Mogelijk moeten zijn! En dan nog geen excuses ook?! Ronduit belachelijk, het is wel een mensenleven waarmee ze 'gespeeld' hebben door niet het juiste medicijn mee te geven zeg!

Heel veel sterkte en hoop echt dat je dochtertje er niets aan overhoudt....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:56

He jakkes wat misselijk zeg, niet eens god wat erg, of een sorry!
Maar in de computer klopt het dus ook neit en dat kan je aantonen, want op jouw factuur staat 27 terwijl in de computer 30 staat toch?

Hee lvee lsterkte en een knuffel voor je dochtertje!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:56

Dit staat verkeerd, heeft niets met paarden te maken, dus ik TEM even. Maarja, het is natuurlijk wel heel STOM van die drogist dat die de verkeerde pillen had gegeven. Had niet mogen gebeuren zoiets.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:59

Jee ik schreek hier van, wat een flater en wat een onbeschofte behandeling. Ik ben het eens met de meeste dat ze een fout maken kan gebeuren, maar dat ze als je tot twee maal toe belt je gee enkele keer serieus nemen en achteraf nog de schuld in jouw schoenen wille schuiven, gaat er gewoon ver over. Juist in zo'n beroep moet je bij de minste twijfel alles nog eens nakijken. Ik zou ook zeker een klacht indienen, en ik hoop van ganser harte dat je dochtertje geen permanente schade heeft opgelopen door een nochalante apotheek.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:09

Wat schandalig zeg! Een fout maken is menselijk maar bij een goede apotheker moet toch meteen een belletje gaan rinkelen als je zegt dat de pillen een andere kleur hebben. Je moet kunnen verwachten dat ze weten dat verschillende doseringen een andere kleur hebben. En dan ook nog zo schandalig behandeld worden, alsof je dit je eigen kind aan doet! Hier zou je zeker werk van moeten maken.
Hopelijk valt de aangerichte schade bij je dochtertje mee.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 13:09

studiemiep schreef:
Lotte1990 schreef:
Ik zou even uitzoeken (rechtsbijstand?) of je hier niet meer werk van kunt maken, in de zin van een schadevergoeding of iets dergelijks.
Dit is écht een héle grove fout.. En de manier waarop ze het op hebben gelost is nog schandaliger.

Klacht indienen is meer dan terecht..schadevergoeding..waarop gebaseerd dan?? lijken wel amerikaanse toestanden...

(het nadeel van dit geval is, is dat TS zelf de pilletjes in een ander potje oid? heeft gedaan..(althans dat heb ik begrepen)., dan zit je sowieso met de bewijslast)
ten 2 vind ik uiteraard dat de apotheek anders had moeten reageren en dat vind ik zeker wel een zeer kwalijke zaak, ik verwacht van een apotheek een serieuze benadering van deze zaak.

Trouwens omdat de apotheek verkeerde pillen heeft meegegeven..dat moet ook hun voorraad lijst niet meer kloppen omdat deze medicatie onder de opium wet valt moeten de apotheken een lijst bijhouden hoeveel ze van alles hebben en aan wie dat is meegegeven..er ontbreken dus een x aantal pillen van de 36 mg

ik heb de pillen niet in een andere pot gedaan, dat is wat de apotheek mij vroeg, of ik de pillen in een andere pot gedaan zou hebben, waarop mijn reactie heel simpel is; hoe kan ik pillen in een pot doen van 36mg? ik heb geen beschikking over die potjes, die hebben hun alleen, en hoe kan ik een potje van 36mg hebben als maar 27mg zou horen te hebben?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:11

Zeker een klacht indienen.

Hartritme stoornissen kunnen ze van alle ADHD medicatie krijgen. Daarom krijgt mijn zoon elk half jaar een hartfilmpje en wordt er bloed afgenomen.
Hier staat op de capsules ook de hoeveelheid werkzame stof. Ik heb wel 1x ipv capsules een tabletvorm meegekregen. Dit heb ik toen ook goed gecontroleerd.

Je gaat uit van 1mg werkzame stof per kg gewicht. Mijn zoon is 19 kg, krijgt s'morgens een capsule met 20mg en voor s'middags heb ik de vrijheid om nog eens 5 mg erbij te doen. Wij overdoseren dus ook maar tot nu toe nog zonder heftige bijwerkingen.

Concetreer je eerst op je dochter en ga daarna aan de gang met de apotheker.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 13:12

secricible schreef:

daar heb ik ze idd in gedaan, en samen met de kinderen halen we er iedere ochtend een tabletje uit , we hebben op alle vakjes de dag vd week staan en dan staat erbij ochtend.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:35

Och het arme kind zeg :(:)
Hoe gaat het nu met haar? Wat moet ze zich ellendig voelen.
en wat moet jij wel niet voelen...verdrietig om je dochtertje en vooral kwaad om de onzorgvuldigheid.

Ga je er nog wat mee doen?

Laat je je kleine meid wel onderzoeken door je huisarts??

Ik heb twee jaar geleden ook zoiets mee gemaakt. Ik had spuiten tegen trombose.
Ik was geopereert en mocht niet lopen.
Mijn vriendin ( verpleegkundige) gaf me iedere dag de spuitjes.
Mijn man had nieuwe gehaald. Heel andere dan die ik had.
Ik vertrouwde het niet en vroeg mn vriendin eerst te kijken.
Wat bleek....ik had een vijfdubbele dosis gekregen :oo
Maar de apotheker en de huisarts wisten nergens van hoor, gaven elkaar de schuld :x

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:54

vandaag heeft ze uiteindelijk dus geen tablet op , en heeft de hele middag gegeten, ze snapte zelf niet waar alle honger toch vandaan kwam , 2 borden wortelstamppot met worst en spek!!! ongelooflijk!
ik heb contact met mijn huisarts gehad , en die zegt dat ik haar maar moet laten eten wat ze wil, morgen krijgt ze de normale dosering medicatie , en smiddags heb ik dan een afspraak bij de huisarts.
vrijdag heb ik een afspraak bij de psychiater, en ook met hem heb ik al telefonisch contact gehad en hij pland extra tijd voor haar in.
ik hoop dat het met een sisser afloopt, maar de schrik zit er flink in , en met de psychiater en huisarts zullen we dan ook overleggen wat we doen mbt de apotheek , die pleitten zichzelf helemaal vrij, en zeggen in een 2e reactie tegen mij dat het mijn woord is tegen dat van hun.
waar mensen werken worden fouten gemaakt, dat begrijp ik ook wel, maar ze hadden dit recept met minimaal 2 personen moeten controleren alvorens ze het meegaven, en dat is niet gebeurt, en ipv hun fout erkennen en excuses aanbieden doen ze een slappe poging om mij de schuld te geven en op het moment dat dat niet werkt, zeggen ze dus dat het mijn woord tegen het van hun is, en dat vind ik te erg voor woorden. of het effect zal hebben weet ik niet, maar al is het maar dat ze wakker geschud worden en in het vervolg alerter zullen zijn, dan is dat in elk geval al iets.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:57

Het is zo gemakkelijk om het op een ander af te schuiven.

Maar als de de arts en psyg achter je hebt staan zullen ze egrust hun berisping wel krijgen.
Eerst je dochter en dan de apotheker.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:03

MamaMiesje schreef:
rachel_j schreef:
dat vrwijt ik mezelf ook., maar kreeg het potje mee zonder het bijbehorende doosje en etiketje, dus heb de fout niet eerder ontdekt, ik vertrouwde op de apotheek, hoe stom ook blijkt dan achteraf!

Maar TS zegt hier dus dat ze een (blijkbaar?) kaal potje mee kreeg. Alleen pillen erin, geen etiket erop en geen gebruikswijzer erbij.
Dan heb je dus een potje met pillen en je moet er dan idd maar op vertrouwen dat het de goede zijn.

Maar welke apotheek doet dat? En waarom accepteer je een kaal potje?