Migraine, ervaringen stoppen met de pil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beccy

Re: Migraine, ervaringen stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:50

ik slikte ook de pil tegen mijn migraine..Hielp redelijk en slikte de pil zeker 6 maanden door (op advies HA). In de stopweek altijd enorme migraine..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:05

Bob1976 schreef:
Gestopt met de pil en (bijna) nooit meer hoofdpijn... HEERLIJK!!! Terwijl ik ook vanaf heel jong al migraine/spanningshoofdpijn heb gehad.

Hier idem.
Hooguit de eerste dag van mijn menstruatie wat hoofdpijn, wat soms ontaard in een flinke migraine.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:28

Kaspar schreef:
Bob1976 schreef:
Gestopt met de pil en (bijna) nooit meer hoofdpijn... HEERLIJK!!! Terwijl ik ook vanaf heel jong al migraine/spanningshoofdpijn heb gehad.

Hier idem.
Hooguit de eerste dag van mijn menstruatie wat hoofdpijn, wat soms ontaard in een flinke migraine.

En inmiddels wel een stuk of wat kinderen, of...?? M.a.w., wat hebben jullie voor alternatief?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:37

Ik ga even meelezen, ook ik heb veel te vaak hoofdpijn. En ik ben aan de pil. Toch maar eens proberen hoe het gaat als ik de pil laat staan. Ik had er al wel vaker wat over gehoord maar nooit echt de stap genomen om te stoppen met de pil.
Zijn jullie niet ineens veel heftiger ongesteld geworden toen jullie zijn gestopt met de pil?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:44

Mijn migraine werd heviger toen ik de pil ging slikken, ik lag zeker 2 x in de week gestrekt.
Nadat ik ben gestopt met de pil is mijn migraine duidelijk minder geworden en functioneer ik veel beter.
Met immigran kom ik al een heel eind om mijn migraine te onderdrukken. Migraineloos zal ik nooit worden vrees ik.

Aleve Feminax raad ik iedereen aan voor de bekende kwaaltjes tijdens je menstruatie, vind het ideaal spul en zou niet meer zonder kunnen in 'de' week.
Sterkte TS!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:47

Condoom is mijn alternatief vooral nu ik merk hoe mijn lichaam reageert zonder de hormonen die ik slikte.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:45

Ik had vroeger ook bijna elke dag hoofdpijn en ook dagen dat ik op bed bleef liggen. Op een gegevenmoment gestopt met de pil nadat ik in de bijsluiter had gelezen dat je hoofdpijn kunt krijgen van de pil. Het was al vrij snel over!! Ik ben inmiddels wel weer aan de pil maar slik een andere pil. Nu gaat het goed.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:57

Bedankt voor jullie reactie's! Op de dag van het starten van dit topic ben ik gestopt met de pil.
Lees hier goede ervaringen over, het proberen waard in ieder geval!
Bij sommige is het juis verminderd bij het beginnen met de pil, maar die slik ik dus al jaren.

Ik ben alleen nog niet ongesteld geworden sinds dien, ik vraag mij af bij de mensen die dit gedaan hebben, wanneer jullie weer ongesteld zijn geworden? Want vanaf dat moment zijn die hormonen uit je lichaam. Ik merk nu dus ook nog niets, heb nog veel hoofdpijn, en migraine..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:14

Dat is erg wisselend per persoon, wanneer had je moeten menstrueren? Hoofdpijn en migraine nadat je bent gestopt met de pil heb ik vaker gehoord, dit omdat je hele lichaam moet wennen aan geen hormonen meer krijgen dmv een pil en zelf aan de gang moeten gaan. Het kan dus even duren voordat dit over gaat. Mocht je dit te lang vinden duren dan kun je contact opnemen met de huisarts.
Bij mij was mijn menstruatie nadat ik gestopt was met de pil meteen weer gelijk maar ik heb ook gehoord en gelezen dat sommige vrouwen een half jaar geen menstruatie hebben gehad toen ze waren gestopt met de pil. Elk lichaam reageert anders en op een andere manier.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:45

Hoi,

heb niet alles gelezen, maar ik wil toch even antwoorden.
Ik slik sinds mijn 17e de pil. voordien had ik extreem veel last van mn menstruatie, maar dan enkel in de vorm van veeel bloedverlies en hevige krampen. Doordat ik een vriend kreeg, ging ik aan de pil.
Sinds ik de pil neem, werden mijn maandstonden minder hevig. OK tot daartoe het positieve effect (ok ook geen condooms meer). Maar tijdens mijn stopweken verergerde de pijn terug na een tijdje. Ook kreeg ik enkele dagen op voorhand spanningshoofdpijn. Daarnaast ook veel gesukkel met maag en darmen. Dus dokter en gynaecoloog adviseerden mij de pil door te nemen. ik had dan ongeveer 4 keer per jaar mn maandstonden, met de bijhorende klachten.
Sinds mijn 18e, kreeg ik ook af en toe migraineaavallen. Soms meerdere keren per maand. Neuroloog bezocht, maar scan wees niks uit. Ok mee leren leven dus.

Vijf weken geleden moest ik op vrijdag terug beginnen met de pil. Maar die was op en apotheek dicht. Uiteindelijk besloot ik zomaar om eens een maandje de pil niet te nemen. Ik was al beginnen nadenken over kinderen (ben er nu 27) en ik dacht: misschien wil ik mn lichaam wat clean maken, voor we eraan beginnen. Dus gestopt met pil.

Wat blijkt nu? In vijf weken geen migraine, meer libido (toch in vergelijking met de pilperiode), minder zin in zoet, meer energie,....
Gisteren werd ik wakker en ik merkte dat ik bloedde. Ok ik heb dus mn maandstonden! En dit zonder drie dagen op voorhand hoofdpijn te hebben en misselijk te zijn. Ook heb ik een dag of tien geleden mn eisprong gevoeld. En wat nog het beste is: ok ik heb mn maandstonden, maar ik heb enkel wat krampen. Eindelijke een normaal leven *\o/* Voorheen lag ik gewoon twee dagen in mn bed en slikte ik pijnstillers gedurende een week (vandaar ook dat ik mn pil doornam).

Dus ik ben echt superblij met de beslissing om te stoppen. Het geeft mij het gevoel dat ik terug mn lichaam voel, het geforceerde is weg en (voorlopig) geen hoofdpijnen meer.
Ok, wel terug condoom, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg, stukken properder :j

Tzal natuurlijk wel afhangen van persoon tot persoon, maar bij mij gaf die pil me dus zoveel neveneffecten zo te zien...