Dringende vraag mbt lenzenvloeistof

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dringende vraag mbt lenzenvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:03

:') Ik heb wel maandlenzen maar heb ze soms wel 6 weken in. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:04

Nou dat werkt dus bij mijn niet helaas. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:07

Nee, jammer. :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:08

Maar nu ik zwanger ben heb ik sowieso 5 van de 7 dagen mn bril op.
Want ik zie ik stuk slechter nu. :z
Daglenzen zijn wel duur. :o Dus dat komt wel mooi uit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:10

Ja, dat is dan op zich wel handig. Raar dat je slechter ziet...

*gaat werken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:23

Moe is een bepalende factor en daarnaast blijkbaar hormonen.

*gaat koffie drinken, hond uitlaten, brood smeren en daarna werken

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:24

Weten jullie hoe verschrikkelijk slecht het is om met lenzen in te slapen... Dan kun je nog beter een klein beetje zout oplossen in kokend water en dan je lenzen daar in bewaren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:26

Ja dat weet ik.

De opticien had tegen me gezegd dat het best een keertje kon.
Heb het twee keer gedaan. De eerste keer omdat het kon, nou kon dag daarna naar de huisarts voor een zalf tegen oogontstekingen.

De tweede keer omdat ik een beetje teveel alcohol op had en het niet door had. Volgende dag erg droge ogen, maar niet extreem pijnlijk. Moest er wel heel veel vloeistof in doen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:11

LZP --> MW

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:21

Iris82 schreef:
Ja dat weet ik.

De opticien had tegen me gezegd dat het best een keertje kon.
Heb het twee keer gedaan. De eerste keer omdat het kon, nou kon dag daarna naar de huisarts voor een zalf tegen oogontstekingen.

De tweede keer omdat ik een beetje teveel alcohol op had en het niet door had. Volgende dag erg droge ogen, maar niet extreem pijnlijk. Moest er wel heel veel vloeistof in doen.

Opvallend dat de opticien zei dat het kon, mij is het afgeraden om te doen. Niet goed. Dat is dus de reden dat ik altijd mijn lenzenhouder meeneem. Ook naar mijn werk. Kan b.v. door de airco last van droge ogen en dus ook droge lenzen krijgen. Of ze irriteren. Als ik ze dan in houd kan ik flinke hoofdpijn krijgen.
Heb ik mijn lenzenhouder en bril mee dan kan ik mijn lenzen uitdoen en bril opzetten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:09

Ik heb zelfs lenzen die je een hele week zonder uithalen in mag houden.
Dat gaat hier echt super, heel af en toe beetje droge oden dan weet ik dat ze weer een nachtje uit moeten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:45

ach ik ben zo vaak met m'n daglenzen nog in in slaap gevallen (na een bakkie of wat := :o ;) )

volgende dag voel je dat wel even, maar dan doe je ze er zsm uit en je bril op

maandlenzen gaan bij mij ook maar 3 weken mee. ik vind ze ook zo groot itt daglenzen, daglenzen zitten veel fijner (en niet dat geklooi met die bakjes, vloeistof e.d.)

hoorde laatst over iets nieuws
lenzen die je snachts in moet doen, zodat je overdag alles ziet (zonder lenzen) iemand ervaring mee?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:50

Zelf niet, een vriendin van mij wel. Die is er razend enthousiast over.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:16

Ach, keertje kan geen kwaad! Na een 'zware' nacht vergeet ik ze ook weleens uit te doen
en als ik ergens ben, geen vloeistof bij me heb dan zet ik ze gewoon die nacht in het water.
2 lepels pakken, water in doen, lezen erin en hop, klaar. Heel goed is het natuurlijk niet maar
de dag erna goed schoonmaken en zorgen dat je het niet te vaak doet :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:24

Ik was laatst een week op kamp, toen was ik ook mijn vloeistof vergeten.
Heb ze toen bewaard in kraanwater, en de volgende dag de miniscule beetjes vloeistof gebruikt van mijn vriendin die daglenzen draagt om ze eventjes om te spoelen. Heb het toen een keer direct uit het water in mijn ogen gedaan maar dat was echt niet fijn :') .

Met lenzen in slapen is echt het allerslechtste wat je kan doen. Je merkt er in eerste instantie niet zoveel van, maar als je het echt vaak doet (of doodleuk een week) krijgen je ogen echt veel te weinig zuurstof waardoor de bloedvaatjes in je irissen op kunnen gaan zetten en waardoor je zicht na verloop van tijd erg slecht wordt. Heb er heel enge foto's van gezien bij de oogarts o.o
Vergeet het zelf ook wel eens hoor. Soms denk je er gewoon niet aan, en de volgende ochtend denk ik dan ' hee, heb ik nou mijn lenzen net ingedaan zonder dat ik het merkte?' Best vreemd :P

Oh en trouwens, in je mond is niet ideaal maar beter dan kraanwater. Ja er zitten heul veel bacterien in je mond, maar dat betekent toch ook niet dat je nooit meer wilt slikken ofzoiets :P beetje raar om er zo ieieiew op te reageren, dames :P

nenab8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:28

gewoon inhouden :D
Mijn vriendje doet ze ook nooit uit.....
Alleen om te verwisselen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:31

Als je snachts je lenzen in houdt heeft je oog niet de mogelijkheid om de zuurstofvoorziening in je ooglens te herstellen en dan kun je groei van bloedvaatjes in je oog krijgen waar je uiteindelijk slechter door gaat zien.
Beter niet inhouden dus!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:09

Ik heb gevraagd naar nachtlenzen maar mijn ogen waren daar niet geschikt voor. :+
Ik heb in allebei de ogen een cilinder en bijna -10 in beide ogen. Dat was teveel. :')

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:15

Bellatrix schreef:
Ik heb gevraagd naar nachtlenzen maar mijn ogen waren daar niet geschikt voor. :+
Ik heb in allebei de ogen een cilinder en bijna -10 in beide ogen. Dat was teveel. :')

Wat raar _O-

Heb al jaren zachte, maandlenzen ging altijd prima tot een paar maanden terug. Paar keer ontstoken ogen gehad en toen bleek dat ik allergisch was geworden voor mijn lenzenvloeistof. Althans voor de conserveringsmiddelen daar in. Nu vloeistof zonder conserveringsmiddelen en ik zie weer prima (zonder rode oogjes :D )

Lenzen inhouden is echt slecht, zoals al eerder aangegeven, niet doen! Ontstoken ogen doen echt pijn weet ik uit ervaring :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:18

Ik hou ze ook wel es een nachtje in. Als ik bij anderen blijf slapen. Vind mijn bril mij niet staan. :o
Ik heb ze ooit es 3 nachtjes ingehouden. := Dat doe ik nu niet meer.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:18

Ik heb ook zachte maandlenzen en heb nog nooit een hele nacht geslapen met m'n lenzen, wel eens overdag een enkel uur.

Overigens maak ik m'n lens in m'n mond schoon hoor als ik merk dat er iets irriteert, kan prima heb daar nog nooit ellende van gehad.
In kraanwater is mij juist sterk afgeraden door de opticien, iets met parasieten geloof ik. :=

Ik neem ook altijd als ik ergens ga slapen m'n bril én lenzenbakje met vloeistof erin mee, daar red ik het altijd mee. Vind het zó onhandig om steeds die grote fles mee te sjouwen, als je die dan weer vergeet bij je slaapadres ben je 't kwijt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:21

Mijn lenzen mag ik helemaal niet s'nachts inhouden.Ik heb zachte lenzen,maar het is ook slecht voor je ogen,ze krijgen door de lenzen geen zuurstof heb ik eens gelezen.
Ik heb ook Multivocale lenzen op proef,ik zou dan veraf én dichtbij goed kunnen zien.Niet dus,veraf zie ik wel goed dan maar dichtbij alles wazig.Net als me gewone lenzen,ik zie er weinig tot niets mee van dichtbij.
Vind dat wel heel lastig,kan niet eens me smsjes lezen met die lenzen in.

Trouwens nu is 1 multivocale lens kapot,ik had ze per ongeluk in het doosje bij de gewone lenzen gedaan.
Ze plakten aan elkaar vast en toen ik ze los wilde maken scheurde er eentje kapot.

Mijn lenzen vloeistof heb ik ook al heel erg lang en gebruik die gewoon,nergens last van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:24

Bellatrix schreef:
Ik hou ze ook wel es een nachtje in. Als ik bij anderen blijf slapen. Vind mijn bril mij niet staan. :o

Ook gewoon bij vriendinnen? Dat maakt me echt niet uit.
Ik had eerst ook een brillencomplex. Maar dat heb ik mezelf wel afgeleerd.
Mensen reageren niet echt anders als ik mn lenzen of bril heb.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:26

@Gohya: ik heb ook 10 jaar dezelfde vloeistof gehad.. tot een paar maanden terug. Schijnt wel vaker voor te komen dat je opeens allergisch wordt voor conserveringsmiddelen in de vloeistof. Ook pas geleerd :+

Met die hypo allergene vloeistof die ik nu heb mag ik niet eens mijn lenzendoosje omspoelen met water (moest dat echt even uit mijn systeem krijgen := ) en de tuit van de fles mag nergens mee in aanraking komen, moet iedere 3 maanden een nieuw doosje gaan gebruiken (oude weggooien) en mag lenzen ook niet meer in mijn mond stoppen..

Moest hier in het begin aan wennen, maar het is het waard :+ Liever dit dan een bril :=

Al heb ik mijn bril thuis wel gewoon op. Maar vind mezelf zonder leuker :+
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 05-10-11 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:27

Iris82 schreef:
Bellatrix schreef:

Ook gewoon bij vriendinnen? Dat maakt me echt niet uit.
Ik had eerst ook een brillencomplex. Maar dat heb ik mezelf wel afgeleerd.
Mensen reageren niet echt anders als ik mn lenzen of bril heb.

Ik heb ze op HE ook gewoon uitgedaan. ;) Als het goed is heb jij mij met bril gezien. :D