Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:49

ik ben na 8 rondes zwanger geworden! en dat vond ik erg lang duren! maar als ik dan soms andere mensen hoor 1-2 jaar of langer valt het wel mee :o

ik vond het snel gaan :o nu ik thuis zit niets belastends mag doen gaan de dagen niet zo snel maarrrr.. lang leve de comp en tv! *\o/*

ik ben ook in het beging van 6 tot 11 weken veel misselijk geweest en overgeven.
een lijstje van al mijn klachten die ik (gehad) heb O:) hier mag dat wel toch?
isias, misselijk, moe, kuitkramp, maagzuur, hoofdpijn, bandenpijn, bekkenpijn, heel slecht slapen, giga voeten die daardoor ook pijn doen _-:( zere boobies. leuk zwanger zijn :+ haha gekheid zo erg is het nou ook weer niet alleen nu de laatste loodjes wegen wel het zwaarste!

denkt jou vriendje daar hetzelfde over ninita? haha
doen jullie ook een curcus? wij doen samen bevallen :D vriendlief mag mooi meedoen met puffen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:50

In het HK topic zijn verschillende wangerschaptopics... heel gezellig :D

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:50

Ninita en Sypheron, wat leuk jullie komen uit tegelen.
Das in de buurt.

Mijn zwangerschap kwam als een verassing.
Ik was 21 toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.
Lichamelijk mag ik echt niet klagen over de zwangerschap die ik heb gehad.
Ben wel in het ziekenhuis bevallen (vond ik fijner).
Helaas heeft de bevalling zo'n 25 uur geduurd :(

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:51

meld me hier ook.
ben nu 20 weken zwanger!alles gaat zoals het hoort met de daarbij horende kwaaltjes :Y)
volgende week heb ik de 20 weken echo,heb all een geslachtbepalende echo gehad,dus we weten al wat het word :o

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:52

Die andere topics lopen allemaal al zo lang. Het is leuker om hier met een groepje opnieuw te beginnen, vind ik tenminste.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 09:52

Ik heb gewoon niet goed gezocht, maar het vaak wel moeilijk om in zo'n groep te komen vind ik.

Ik werk ook op kantoor, en wil ook gewoon door tot week 36. Mijn collega is trouwens nu met zwangerschapsverlof. Ze is 9 september bevallen van een beer van een zoon, 9 pond.

Ik was ook al heel snel zwanger. Ik stopte met de pil. Kreeg toen m'n pil menstruatie, toen een keer nog normale menstruatie en toen zwanger. Errug snel en leuk. Ik had eigenlijk gerekend op een jaar ontpillen, niet dus ;)

Williejanne, wel bijzonder dat je dan toch zwanger bent, omdat je vriend zo'n kleine kans had maar.

Ik heb gelukkig maar weinig overgegeven, heel soms maar. Maar ach, dat was vrij snel weer weg na 3 maanden gelukkig. Het is nu echt genieten van het zwanger zijn.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:55

Wij doen geen cursus. Vorige keer ook niet gedaan en niks aan gemist tijdens de bevalling. Puffen kun je toch wel als het moet :+ .

Nicci kom je ook uit Tegelen, Venlo of die kanten?

nicci88

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:57

Venlo :D

Wij hebben ook geen cursus gedaan.
Met 6 maanden zwangerschap zijn mijn partner en ik uit elkaar gegaan.
Hij is wel bij de bevalling geweest.
En maart dit jaar hebben we besloten om het toch samen te proberen.
Het gaat beter dan ooit :D

Ik woon wel nog bij mijn ouders en ben opzoek naar een eigen 1 gezinswoning.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:57

haha ja dat zal wel maar vond het ook wel leuk om meer stellen te leren kennen die ook zwanger zijn ;) ik zou niet nog een keer zon curcus doen denk ik :n

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:59

Hier ook geen cursus...
Ben benieuwd :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 09:59

Ninita, ik vind het toch eigenlijk wel leuker om opnieuw met een topic te beginnen.

Knoopje, jij wil het dus voor je houden wat het is ;)
Nicci, wat een lange bevalling! Ik ben nu ook 21! En vaak blijkt het wel beter op te vangen te zijn voor je lijf te zijn om begin jaren 20 zwanger te raken enzo. Dus ik zit goed ;) Hahaha.

Lisch, jij hebt ook behoorlijk wat kwaaltjes gehad zeg!

Ik heb heel kort wat bandenpijn gehad, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. En kramp in de kuiten!! Ik heb wel zoiets gelezen (bijgeloof) dat als je een stuk zeep in je bed legt bij je voeteneinde of onder je matras je geen kramp meer krijgt. Ik heb het dus gedaan sinds 3 dagen en heb dus ook echt geen kramp meer. Heel bizar. Daarvoor had ik al een week elke nacht kramp.

Pijnlijke borsten heb ik ook gehad. Maarja, ze zijn ook behoorlijk gegroeid. Ik had een grote B, kleine C. En nu dus een D. Echt heel bizar, whaha. Pijnlijkheid is gelukkig wel weg!

Ik heb tot nu toe ook geen cursus (24 wkn) maar ik twijfel eigenlijk. Hoe nodig is het?! Ik wil wel graag gaan zwemmen binnenkort.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:00

het komt er hoe dan ook wel uit denk ik :P
ik ben toch niet de enige met zon lijst??? :+

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:03

Behalve Isias heel herkenbaar hoor :j
Ach, hoort er allemaal een beetje bij

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 10:04

Wat heb ik dus (gehad)
Ischias, kramp in kuiten, misselijkheid, overgeven, rugpijn, bandenpijn, obstipatie, moe, week slecht geslapen, pijnlijke borsten...
Is toch wel redelijk veel, maar wel verdeeld. Heb het niet allemaal tegelijk gehad.

T/m 3 mnd. Misselijkheid, overgeven, moe, pijnlijke borsten
v.a. 3 mnd, kramp, ischias, bandenpijn, rugpijn, slecht geslapen

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:04

phoe dacht al ben ik dan zo erg :o maar gelukkig niet *\o/* volgens mij wel veel meisjes hier ofniet?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:06

Mijn vorige bevalling was trouwens erg zwaar. Heeft 19 uur geduurd. Ik moest bijna 3 uur lang persweeen tegen houden omdat ik nog geen volledige ontsluiting had en toen ik eindelijk mocht persen zat Milan klem. Na een uur en een kwartier kwam hij er eindelijk met veel geweld uit en scheurde ik echt volledig uit.

Heb ook niet geweten hoe dat ik de eerste week moest zitten/liggen met die hechtingen. Dat was echt een hel. Hopelijk blijft me dat deze keer bespaard.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:09

Hier nog een zwangere tank (begin me nu zo wel te voelen haha). Ik ben 35 weken in verwachting. Tis mijn eerste en ik heb nu lekker al verlof! Niemand had van te voren verteld dat die vermoeidheid van het begin aan het einde gewoon weer terug komt ;)
Verder weinig kwaaltjes, gelukkig :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:11

Bevallingsverhalen hoef ik nu niet meer zo te lezen... :+

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:13

meloen jij bent 1 dag na mij uitgeteld! :D

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:23

Maar ik wil wel eerder hoor :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 10:39

Whaaaaaa... ik wil niet bevallen!!!
Als ik ergens tegenop zie is dat het wel. Spuit mij maar plat, hahaha. Moet er niet aan denken om uit te scheuren, ingeknipt te worden enzovoort. Ik hoop dus ook dat mijn meid niet een reusje wordt, haha.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:44

als je er straks zat van bent wil je denk ik ook wel graag! haha
ik wil ook wel graag eerder dan 5 nov! niet dat ik niet tegen de bevalling opzie hoor! integendeel! blijf bij de gedachten iedereen doet het! en zelfs vaker dan eens :wow:

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 10:46

Wil niet zeggen dat het leuk is Lisch! ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:48

nee dat zeg ik toch ook niet! alleen maar dat iedereen het kan en sommigen zelfs vaker dat 1 keer.. dus kunnen wij het ook! ik heb iniedergeval wel het punt bereikt dat het komen mag!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:18

bo0tjeee schreef:
Whaaaaaa... ik wil niet bevallen!!!
Als ik ergens tegenop zie is dat het wel. Spuit mij maar plat, hahaha. Moet er niet aan denken om uit te scheuren, ingeknipt te worden enzovoort. Ik hoop dus ook dat mijn meid niet een reusje wordt, haha.

Moeder natuur is zó ongelooflijk vals dat je op een gegeven moment hóópt dat je mag bevallen :D
Ik vond de bevalling appeltje-eitje, ondanks inknippen, vacuumpomp en geen pijnstilling. Bevallen vond ik minder erg dan zwanger zijn, pfff... ik zei toen al: 'nooit meer!'. Gezegd dat ik een 2e wil als mijn vriend de zwangerschap en bevalling doet, maar tot op heden lukt het hem niet om zwanger te raken ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!