Welke 'natuurlijke' shampoo is geschikt voor mijn haar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:48

Surion schreef:
Ik gebruik de Yes To Cucumbers shampoo en conditioner, ik zweer erbij!
In het begin had ik ook dat het snel er vettig uitzag, maar na een vijftal wasbeurten kon ik tot 4 dagen verder zonder mijn haar te wassen (niet dat ik altijd zo lang wacht :+ wou eens testen hoe lang het duurde haha)

Hé niks tegen 4 dagen niet wassen! Ik was het altijd 1x in de 4 dagen! Tenzij ik het perse los wil hebben de 4e dag, dan was ik het 1x in de 3 dagen :+

Surion

Re: Welke 'natuurlijke' shampoo is geschikt voor mijn haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:51

Haha ik doe ook meestal 1x per 3 dagen, maar die 4 dagen klonk zo lang als ik het opschreef :))

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:58

Ik heb de flessen opgebruikt, maar mijn haar werd er niet schoner op :+ Toen waste ik het een keer met de shampoo van mijn moeder en wat was mijn haar toen heeeeerlijk schoon :D Maar helaas is tie een beetje duur dus ik ben op zoek naar een goed (en goedkoper) alternatief :j

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:59

:) Ik was mn haar zo´n 2x per week, met Urtekram shampoo (en soms conditioner).

Even de ingrediëntenlijst opgezocht.... Zitten er mensen op bokt die in begrijpelijke taal uit kunnen leggen wat er wordt bedoeld met bijvoorbeeld hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride?

En of er nu wel of geen schadelijke stoffen in zitten?

Urtekram Kamille shampoo bestaat uit:
International list of ingredients (INCI): Aqua, aloe barbadensis gel*, cocamidopropyl betaine, coco-glucoside, sodium coco-sulfate, glycerin, sodium cocoyl glutamate, hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride, citric acid, chamomilla recutita extract*, ormenis multicaulis oil*, rosmarinus officinalis oil* (aroma*), linalool, limonene. (*from organic farming, = from essential oil).

Urtekram Aloe vera conditioner

Ingredienten: Water, aloe vera*, coconut oil products, vegetable glycerine*, apricot kernel oil*, shea butter*, corn starch, vegetable polysaccharides, citric acid, levulinic acid, citrus seed extract, orange* and lemongrass oil*, anisic acid, vegetable vitamin E. Niets anders.

100% van het totaal van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong. 22% van het totaal van de ingrediënten komen voort uit biologische landbouw. Natuurlijke en biologische cosmetica gecertificeerd door Ecocert Greenlife

Internationale lijst van ingrediënten (INCI): Aqua, aloe barbadensis gel *, cetylalcohol, glycerine *, prunus armeniaca kernel olie *, cocamidopropylbetaïne, butyrospermum parkii boter *, zea mays zetmeel *, xanthaangom, glycerol caprylate, levulinezuur, natrium citraat, citrus grandis zaad extract, citirc zuur, citrus aurantium dulcis olie *, p-anijszuur, cymbopogon schoenanthus olie *, (aroma *), tocoferol acetaat, citral, citronellol ", eugenol", geraniol ", limoneen", linalool ".

* = Uit biologische landbouw.
"= Van etherische olie.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:01

Mette schreef:
Ik heb de flessen opgebruikt, maar mijn haar werd er niet schoner op :+ Toen waste ik het een keer met de shampoo van mijn moeder en wat was mijn haar toen heeeeerlijk schoon :D Maar helaas is tie een beetje duur dus ik ben op zoek naar een goed (en goedkoper) alternatief :j

Ja dat merk ik ook, was ik mijn haar na een tijdje boven het bad met een chemische shampoo dan is het schuim duidelijk vies.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:19

Helaas niet natuurlijk, maar wel ideaal; de 2 in 1 shampoo van AH eigen merk! Gekocht voor de vakantie omdat ik maar één fles wilde meenemen, maar ik ben het blijven gebruiken. Na 5 dagen niet wassen (ook even uitproberen) ben ik het toch maar gaan wassen, maar mijn haar zag er nog steeds uit alsof ik het net had gewassen en het rook ook nog eens lekker! :P Daarnaast blijft je haar ook meer volume houden als je geen conditioner gebruikt, maar dat is voor jou misschien geen optie met je enorme bos?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:32

Laura1986 als je een aantal stoffen op google intikt kom je op aardig wat sites terecht waar ze deze stoffen uitleggen.
Sodium coco-sulfate is in ieder geval net zo slecht als SLS.
Anisic-acid is trouwens een parabeen kom ik net achter

Ik heb zelf toendertijd ook de shampoo van urtekram gebruikt en ben elk ingredient gaan googlen en werd er ook niet echt blij van...

https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=49#s
op deze site kun je in ieder geval al vinden welke stoffen syntetisch of natuurlijk zijn en wat voor problemen ze eventueel kunnen geven, dit geldt ook voor de natuurlijke stoffen.
Sommige etherische olien kunnen namelijk ook irriteren.

Dit is overigens de ingredientenlijst van de PureNuffStuff shampoo die ik gebruik (ongeparfumeerde versie) :

Ingrediënten (INCI): water; decyl glucose (decyl glucoside=wasactieve stof uit suiker); xantham gum (xantham gum=natuurlijk verdikkingsmiddel); apple cider vinegar (Acetic Acid=appelciderazijn)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:12

Taartje bedankt voor de toevoegingen :)
Ik kwam er zelf niet echt uit met google, maar de PureNuffStuff shampoo klinkt wel goed :j Hoe minder onzin hoe beter!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:50

Ik had altijd de shampoo van de Lush (Seanik) in combinatie met cremespoeling (Veganese). Maar dat spul werd duurder en duurder en mijn haar ging gek ruiken.
Gebruik nu de Yes to Tomatoes en de conditioner ervan. Dat laatste hoef ik maar af en toe te gebruiken. Heb een dikke bos dun (de kapper noemt het fijn :+ :)) ) haar met een slag erin. Haar is schoon, zacht en glanzend en heeft volume, daarnaast is het makkelijk in gebruik en stukken goedkoper dan de Lush.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:52

Ik gebruik de shampoo van Dr. Organic. Kun je kopen bij De Tuinen geloof ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:56

Ik gebruik zelf Tigi, dat is een kappersmerk. Zit wel het een en ander in aan spul, maar sinds ik dat gebruik hoef ik mijn haar nog maar 1 keer per 2 a 3 dagen te wassen. Daarvoor, zelfs met natuurlijke shampoo's, elke dag, omdat het zo vet werd.

http://www.haarshop.nl/merken/tigi/tigi-bed-head ik bestel het altijd hier.

En ik gebruik nu deze: http://www.haarshop.nl/product/tigi-bed ... tweens-set

Flessen zijn erg groot, ik doe er nu al ruim 3 maanden mee en ik ben nog niet eens over de helft van beide flessen :=

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:59

Ik zweer bij de shampoos van Taliah Waajid of van Qhemet. Ze hebben ook goede conditioner. Het is alleen vaak niet makkelijk om er aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:14

ja maar in Tigi zitten dan wel weer gewoon siliconen enzo, wat nou niet zo natuurlijk is.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:27

Tjaaa, of het is mega duur, of je haar wordt er niet schoner op, of er zitten siliconen in...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:28

Mijn haar wordt heerlijk schoon hoor :j Veel ingredienten hebben namelijk NIKS te maken met het "schoonmakende" onderdeel van de shampoo, maar met het schuimen, zacht maken, houdbaarheid, dikheid/vloeibaarheid, etc etc ;)

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:35

Shampoo van Earth Line, gewoon te koop bij de ETOS en de reformwinkels...

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:09

Volgens mij heb je eczeem om je hoofdhuid.

Ik zou daar gewoon eerst even naar laten kijken door de d.a.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:09

jammes schreef:

Ben bijna off topic met deze eenvoudige reactie }>

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 06:03

jammes schreef:

Oja? Door de dierenarts ja.....
Asjeblieft zeg, overdrijven is ook vak. Niet bij elk kriebeltje of plekje hoef je naar H.A.
Die ziet me aankomen....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:08

Siliconen is niks mis mee hoor, gaat om je haar zitten trekt er niet in. Verzwaard en maakt glad ( dus niet voor ieder handig).

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:42

Moon schreef:
jammes schreef:

Asjeblieft zeg, overdrijven is ook vak. Niet bij elk kriebeltje of plekje hoef je naar H.A.
Die ziet me aankomen....

Kort lontje?
Zoek het lekker uit :evaw: . En ja, had ha moeten staan ipv da.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 17:30

jammes schreef:
Moon schreef:

Die ziet me aankomen....

Kort lontje?
Zoek het lekker uit :evaw: . En ja, had ha moeten staan ipv da.

Nee geen kort lontje,
Maar laten we even reëel zijn, hoe kun je zeggen dat ik 'volgens jou' eczeem heb?
Ik bedoel, 3, 4 klachten zonder foto.... daar kun je geen diagnose uit trekken.
Ik bedoel het niet banketstaaf, maar ik zie dit vaak voorbijkomen op bokt, en irriteer me er soms aan.
Mijn broertje heeft eczeem, een vriendin van mij heeft eczeem & wat er op mijn hoofd zit lijkt er totaal niet op :)
Ik weet van mezelf dat ik een gevoelige huid heb. Dus vandaar dat ik het niet in die buurt zoek.

En geef toe, je spelfout is toch wel een inkoppertje ;)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:33

Ik snap betreffende het eczeem wel wat ze bedoelt, het is namelijk iets waar veel huisartsen het op gooien als je jeuk hebt op je hoofdhuid. Bij mij ging het van roos, naar stress en toen kreeg ik teershampoo, en toen het daarmee nog niet overging had ik maar eczeem en kreeg ik zo'n roze shampoo. Best knap van de ha, eczeem constateren zonder te kijken, zonder hoofdhuid analyse of sample nemen, of zonder zichtbare symptomen. Haar shampoo hielp dan ook niks.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:32

Mijn schoonzus had ook een korstje hier en daar op d'r hoofdhuid.
Heeft ook tig shampoo's gebruikt en is uiteindelijk naar de HA gegaan. Bleek eczeem te zijn. Heeft shampoo die dus wel werkt. Eczeem heb je overigens ook in verschillende varianten, dus wat de 1 heeft, kan er bij een ander totaal anders uitzien.

Ik dacht: ik bespaar je 20 verschillende shampoo's en zou er ff naar laten kijken door de HA, weet je gelijk waar je aan toe bent.

En tja, DA, HA, what's in a name ;) .

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:42

Ik gebruik altijd de Yes to Cucumber shampoo en conditioner. Vind ze erg fijn!
Had nog even de Yes to Tomatoes geprobeerd, maar werd nogal misselijk van die lucht, dus die staan nog steeds bijna vol in de kast, helaas.