Operatie na schouderluxatie. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:14

hier ook iemand met hypermobiele gewrichten, en ben in 2009 aan mn linkerschouder geopereerd omdat daar zo veel speling op zat dat mn arm geregeld uit de kom ploepte, en 85% van de tijd op de rand vd kom balanceerde.
de operatie die is uitgevoerd heet met "dure" woorden het sluiten van de rotator interval.
maw alle banden worden weer terug op spanning gezet zodat de kop in de kom blijft zitten.
heb na de operatie 6 weken in een sling gezeten, 24/7 en daarna heel langzaam afbouwen , heeft incl fysio toch wel een maand of 3 geduurd eer ik weer "normaal" beweeglijk was.
2010 heb ik een heftige val van een paard gemaakt , en daarbij is mn schouder weer ontwricht, al wat met de operatie was bereikt is weer teniet gedaan, en daardoor zet ik zelf inmiddels ook weer teveel kracht op het gewricht.
resultaat ; volgens de orthopeed opnieuw opereren.
omdat ik dat weigerde in de zomer , heb ik 8 nov, met hem een belafspraak staan , en wil overleggen of het acceptabel is om gewoon zo door te blijven gaan, t is soms lastig, maar de pijn is te hebben , dus tja.....
vraag me echter af wat dat voor het gewricht betekend, niet dat ik over een jaar wel de operatie wil en mn schouder dan te ver "kapot" is om nog iets aan te doen.

voor diegene die ook moeten en een probleem heben met de gruwelijke wachttijden in het ziekenhuis, ik ga naar de medinova kliniek , ben daar toen ook geholpen, door Dr. Alex Fievez , echt helemaal super!
geen eeuwige wachttijden en geweldige goede zorg! (en ze hebben als privekliniek afspraken met vele zorgverzekeraars, zodat de verzekering gewoon betaald, wel even checken!)