Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:20

Oké een hele grote mond: Wedden dat het helpt?
Ik heb het gewoon gedaan omdat ik het niet meer wist en verwachtte er niets van.
En dan diezelfde dag nog je bijna je tenen aan kunnen raken terwijl ik tot net boven mijn knie kwam de laatste maanden/jaar?
Das geen toeval, ik ben geen placebo typ. :o

Het ging geen dag goed, alleen maar slechter en nu ben ik een ander mens.
Je hoeft er niet in te geloven, ik heb het gewoon gedaan omdat ik het wel zat was en dit nog niet geprobeert had.
Maar het is je eigen keuze, maar ik vond het nogal makkelijk voor een flesje van 20 euro.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:23

ik kan hier helaas ook meepraten.
ik heb het niet zozeer in mijn rug maar vooral schouders bovenin rug en nek.
ik heb een scoliose(ofzo) in mijn rug doordat ik een scheve bekken heb en daardoor mijn linker schouder ga optrekken. ik zit vast in mijn spieren en er zitten knopen in en ik overbelast ze waardoor ik er soms er last van heb. ik krijg iedere week mensendieck (oefentherapie) en merk dat er wel iets verbetering in komt.
ik ben trouwens 15 en heb nu zoon jaar dat ik er mee bezig ben erder had ik het wel eens maar niet zorgelijk zegmaar.

DaisNBenj

Re: Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:32

Klinkt interessant Mindfields :j !

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:35

hier nog iemand met altijd rugpijn, maar dit komt doordat ik scoliose heb! het is met vlagen de ene dag beter dan de andere, maar heb er gelukkig nog geen dagen voor in bed hoeven blijven.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:42

Ook ik meld me... In mijn zwangerschap veel plat gelegen en onwijs rugpijn gekregen. Die pijn is nooit weg gegaan. Heb fysio gehad, manueel therapie, fysio fitness, osteopaat heeft kort gekeken, er zijn nu 2 x foto's gemaakt maar niets te zien, en gister een MRI scan gehad, dinsdag een afspraak bij orthopedisch chirurg om deze te bespreken... Ben heel erg benieuwd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:50

Hier al 22 jaar rugklachten.
Inmiddels ben ik 38 en loop dus al vanaf mijn 16de met klachten.
Toen een auto ongeluk gehad waarbij ik mijn heupkom heb gebroken. Daarna verkeerd op krukken gelopen en daardoor mijn tussenwervel versleten.
Ik slikte altijd dicofenac of naproxen. Maar sinds vorigfe week mag dat niet meer omdat ik maagklachten heb. Niet blij mee want zit nu weer aan de tramadol.
Overigens alle soorten therapie gehad maar helaas helpt niets!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:52

Waar kun je die druppels kopen? Voor 20 euro zou ik het wel willen proberen.
Toen ik 27 was had ik mijn eerste hernia te pakken en kreeg erna nog 2.
Na talloze Fysio's, trainingen, manueel(nooit weer, kostte mij 2 weken ziekenhuis),alternatieve jomanda's, smeersels, berg pijnstillers en tot slot een ostheopaat(waar ik het meeste aangehad heb) zijn we bijna 10 jaar verder.

Ben gepromoot tot bakrand ridder en heb mijn paard met pensioen moeten sturen.
Chronische rugklachten en jawel....ben dit jaar 1 dag klacht vrij geweest.

Ik doe 1x inde week gerichte training om het een klein beetje stabiel te houden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:53

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:55

Ik zou zeggen, google de ingredienten en oordeel zelf.
Voor mensen heb je een irritante registratiewet waardoor alles wetenschappelijk bewezen moet zijn.
Die heb je voor dieren niet en is er dus veel meer te krijgen.

De paardendrogist idd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:56

Haha ja dat klopt! Maar goed jij leeft ook nog :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:01

Ik heb nu 3/4 flesje opgemaakt, en ik heb nog geen staart. :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:15

lucifertje schreef:
http://www.google.nl/imgres?q=si+gewric ... 29,r:8,s:0

Dit plaatje geeft aan waar ze zitten. Ik heb op deze plekken ook pijn als het erin schiet. Ik hou er ook meer rekening mee. Liever dat dan die pijn, want oeioeioei wat is dat pijnlijk zeg!

ik heb ook altijd pijn daar :=

Maar bij mij is het niet zo ernstig vind ik. :Y) Soms heb ik er tijden last van en soms tijden weinig tot niet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:18

Laat je eens doorverwijzen naar een revalidatie centrum, doe je ook aan bijvoorbeeld krachttraining? Vaak is het gebrek aan bespiering reden voor pijnklachten.

Veel succes!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:56

Laat een MRI nemen, dan heb je meestal zekerheid wat er precies mis is.

Vriend had op 21jarige leeftijd een vrij acute dubbele hernia waar de huisarts eerst mee bleef aanmodderen. Twee weken na zijn MRI is hij met redelijke spoed geopereerd, omdat hij tegen amper meer kon wandelen van de pijn.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 12:24

moonfish13 schreef:
Oké een hele grote mond: Wedden dat het helpt?
Ik heb het gewoon gedaan omdat ik het niet meer wist en verwachtte er niets van.
En dan diezelfde dag nog je bijna je tenen aan kunnen raken terwijl ik tot net boven mijn knie kwam de laatste maanden/jaar?
Das geen toeval, ik ben geen placebo typ. :o

Het ging geen dag goed, alleen maar slechter en nu ben ik een ander mens.
Je hoeft er niet in te geloven, ik heb het gewoon gedaan omdat ik het wel zat was en dit nog niet geprobeert had.
Maar het is je eigen keuze, maar ik vond het nogal makkelijk voor een flesje van 20 euro.

Nou, ik ben altijd wat sceptisch over dit soort dingen. Er zit iets bij mijn wervels niet goed, dat veroorzaakt ontzettende uitstraling.
En dan druppels die zoiets oplossen.. Hmm ik weet het niet :) proberen kan nooit kwaad, dat ben ik met je eens hoor :)
En anders heb ik nog wel een paard die ook lekker stijf kan zijn :Y)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:19

Ruth heb je wel is Dry Needling gehad? Dat is een soort accupunctuur maar dan anders kort gezegd. Fysiopraktijk Gilliam (tegenover school zitten ze in de huizemerpoort) doet t en bij mij heeft t echt geholpen. Ben nu sinds feb niet meer geweest vanwege stage maar ga binnekort weer een afspraak maken :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:22

Ik kan je de hand schudden en heb ook al van jongs af aan heel veel klachten ook mijn onderrug en ook uitstraling in de benen.
Bij mij hebben ze scoliose en discopathie geconstateerd, maar na heel wat verschillende therapieen ben ik nog steeds niet heel veel verder.
Ik volg dit toppic misschien komt er verder nog wat uit waar ik wat mee kan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:28

Je moet het zelf weten, ik ben ook een nuchter mens verder hoor.
Uitstraling heb ik ook last van, erg vervelend.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:39

Ik heb ook al vanaf vrij jonge leeftijd rugpijn. Een paar jaartjes geleden werkte ik nog in een plantenkas. Erg zwaar werk, je stond hele dag gebukt of in een andere aparte houding. Op een dag is het mij een keertje in de rug geschoten, en ik had toen geen gevoel meer in mijn linkerbeen/voet, en kon er niet mee lopen. Een soort gevoel van slaap in je been, maar dan zonder de tintelingen. Mijn baas had toen wel gezegd 'ga maar naar huis', maar eigenwijs als ik was, heb ik gewoon doorgewerkt. Heel dom achteraf, maar het kwaad was eigenlijk al geschied. Ik verwachtte dat het vanzelf wel zou overgaan, maar dat deed het niet. Normaal lopen kon ik haast niet meer, laat staan rennen of op een paard stappen. Ook had ik helse pijn in mijn onderrug. Ik ben toen naar de dokter gegaan en met de boodschap 'zenuwbeschadiging' doorgestuurd naar de fysio. Die therapie was ook vreselijk pijnlijk, alles zat vast onder in mijn rug, en er zat waarschijnlijk een zenuw klem, aldus de fysiotherapeute. Na een aantal sessies kon ik weer redelijk normaal lopen, maar de rugpijn bleef. Mijn linkerbeen is nog steeds zwak. Ik heb er wel genoeg kracht in, maar kan hem niet optimaal gebruiken. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ik kan er niet goed mee lopen/bewegen. Als ik loop, zet ik mijn linkervoet anders neer. Als ik nu zwaar werk doe, waardoor mijn rug pijn gaat doen, is mijn been ook gelijk weer gevoelloos. Ik ben na het oplopen van die blessure ook gestopt met paardrijden (toeval, samenloop van omstandigheden), maar een tijdje geleden was ik weer begonnen. Ik kan niet meer normaal op een paard stappen, omdat ik gewoonweg mijn linkerbeen niet kan strekken met opstijgen. Ben er inmiddels weer mee gestopt, maar ik ben bang dat ik hiermee moet leren leven. Ook als ik ga hardlopen of me op een andere manier inspan, begint het been te slepen en moet ik stoppen met waar ik mee bezig ben (of vallen :+).

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:46

Hier ook, 3 jaar terug achterovergeklapt 1e keer zitten met zadelmak maken.
aantal dingen in mijn rug zijn verschoven/gescheurd veel spieren stuk tot aan mijn nek. Valt niets meer aan te doen...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:52

Wat noem je jong? ;) Ik heb het eigenlijk al zolang ik me kan herinneren.

Heb snel last van m'n onderrug. Als ik dan een tijdje naar voren hang,
zodat je rug bol word gaat wel weer een beetje. Erg vervelend, maar je leert er wel mee te leven..
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 28-09-11 14:58, in het totaal 3 keer bewerkt

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:53

Ik ben vorig jaar gevallen en heb daarbij mijn 1e lendenwervel gebroken, er is een stuk van de wervel helemaal weg.
Ik heb best vlug last van mijn rug, met name lang zitten, of lang staan gaat niet zonder pijn.
Met paardrijden rijd ik nu altijd met een brace.
Ik heb deze gekocht bij: http://www.braceadvies.nl/index1.html

Ik heb deze:Bioskin Backskin Dames rugbandage
Is wel een fijn ding.
Er zit een soort 'bultje' in wat extra steun kan geven, maar deze kun je er ook uit halen (bij mij zit deze precies op de kapotte wervel, dus ik rijd altijd zonder)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:00

@imposantje: Wat een idee! Dat ga ik ook eens proberen. Heb een tijd met een gips korset gelopen.
Dat is een beetje het zelfde idee. Gaf veel steun. :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:37

Hier ook eentje, sinds ik op mijn 11e mijn stuitje heb gebroken heb ik eigenlijk bijna altijd last van mijn rug.
Afgelopen zomer werd het steeds erger en sindsdien ga ik wekelijks naar de manueelterapeut om alles weer recht te zetten en dat helpt wel redelijk goed. Ik kan in elk geval weer normaal paardrijden en een dag op school zitten :)

Wel moet ik nu opnieuw leren zitten & staan omdat ik door de rugpijn door de jaren een heel verkeerde houding heb aangenomen (komt mede door hyperflexibele gewrichten, jaja, geluk heb je of je hebt het niet :') )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:40

TinekeHorses schreef:
Wat noem je jong? ;) Ik heb het eigenlijk al zolang ik me kan herinneren.

Heb snel last van m'n onderrug. Als ik dan een tijdje naar voren hang,
zodat je rug bol word gaat wel weer een beetje. Erg vervelend, maar je leert er wel mee te leven..

Heb je toevallig ook een holle rug?