Bijna verkouden... nu al middeltjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:09

mehlika schreef:
Er zijn zat middeltjes om je te ondersteunen :j Salie werkt super bij keelpijn, verse tijm in je bad of stomen, ui naast je bed ( stinken!!!) :D
Koorts onderdruk ik niet :n

Niet als het niet nodig is nee.

Ui naast je bed helpt heel erg fijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:16

Bruine suiker, flinke scheut jenever erover, doorroeren, opdrinken en diep onder het dekbed.
Uien in een bakje met iets water onder je bed, bij koorts sokken met uien erin aandoen in bed en bij keelpijn een zijden doek omdoen met daarin uienringen. Wel genoeg tijd overhouden om uitgebreid te douvcen s'morgens want je stinkt giga maar al deze middeltjes helpen wel.
Kaloba werkt ook goed en stinkt niet :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:15

vicks inhaler of nycyleen van VSM

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:23

Ui naast je bed? Waar helpt dat tegen?
Ik volg dit topic even ;) ben namelijk ook ontzettend verkouden (sinds donderdag zwaar verkouden en licht verkouden al vanaf 25 juni) en moet morgen op kraambezoek en moet beter zijn dan!

Heb van de huisarts al Fluticasonpropionaat 50 gekregen, maar dat schijnt pas na een week te helpen..
Stomen doe ik met Vicks, net als borst en rug insmeren ermee, dan gaat alles ook lekker openstaan.

Otrivin gebruik ik ook, maar dat mag je weer niet langer als een week gebruiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:32

Als jij vanaf juni al verkouden bent is er wat anders aan de hand, second opinion vragen en daarbij denken aan bronchitus, dit gaat namelijk zonder antibiotica niet over. Is er bij de doktersbezoeken ook goed naar je longen geluisterd? Kraamvisite toch maar even overslaan, jonge mama zal er niet op zitten te wachten om besmet te worden en z'n kleine baby al helemaal niet, snapt ze vast wel.

Nant schreef:
Ui naast je bed? Waar helpt dat tegen?
Ik volg dit topic even ;) ben namelijk ook ontzettend verkouden (sinds donderdag zwaar verkouden en licht verkouden al vanaf 25 juni) en moet morgen op kraambezoek en moet beter zijn dan!

Heb van de huisarts al Fluticasonpropionaat 50 gekregen, maar dat schijnt pas na een week te helpen..
Stomen doe ik met Vicks, net als borst en rug insmeren ermee, dan gaat alles ook lekker openstaan.

Otrivin gebruik ik ook, maar dat mag je weer niet langer als een week gebruiken.