Bang om flauw te vallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:56

StillAngel schreef:
Omdat je alleen de angst hebt en vage klachten, zou ik juist denken aan hyperventilatie.

Ik snap idd wel dat jullie daar aan zouden denken maar ik heb nog nooit een hyperventilatie gehad op de 2 x na vanwege asma vroeger :P

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:57

Eva_Arno schreef:
Ik heb dat ook opeens!
Werk in het ziekenhuis als leerling verpleegkundige. Vind het ook heel interessant om naar operaties etc te gaan, maar hoor van collega's dat ze bijv bij die operatie al eens flauwgevallen zijn omdat het stinkt/bloederig is etc. Sindsdien ben ik zo bang om flauw te vallen terwijl ik eigenlijk nog nooit flauw gevallen ben en t heel interessant vind.
Zoals bij een ruggenprik laatst, was nog niets gebeurd of ik voel dat mn benen ieder 50 kilo zwaarder worden, begin te zweten.. alleen omdat ik van een collega hoorde dat ze is flauwgevallen daarbij. Zo stom! ga bovenstaande tips eens proberen.

Haha,, Ik heb laatst zelf een meisje uit mn klas zien flauwvallen en nu zie ik nog steeds dat beeld voor me,,brrrrr :brr:

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:05

vosje456 schreef:
StillAngel schreef:
Omdat je alleen de angst hebt en vage klachten, zou ik juist denken aan hyperventilatie.

Ik snap idd wel dat jullie daar aan zouden denken maar ik heb nog nooit een hyperventilatie gehad op de 2 x na vanwege asma vroeger :P

Wat versta jij onder hyperventilatie? Hoop niet het typische stereo type 'in een zakje ademen en veel aandacht trekken'? Want het zijn gewoon vage klachten die zich ook anders kunnen uiten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:10

@StillAngel:Neej, Ik kon toen amper ademen(waardoor ik heel snel kleine beetjes begon te ademen,zeg maar) ,hart klopte als een gek en dat duurde meestal 10 minuten tot dat ik opadem kwam..En dat had ik dan na een klein rondje joggen. Nee, aandacht trekken was het niet.
Okeej, Wist niet dat ze ook anders kunnen uiten...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:05

vosje456 schreef:
Joolien schreef:
De stress maakt het alleen maar erger. Mocht je het idee hebben dat je flauw valt, ga dan door je knieen en stop je hoofd tussen je benen.

Dat is idd wel een slim idee als ik alleen thuis ben.. Alleen op school of op de fiets word het dan wel weer een ander verhaal..

Inderdaad, net doen alsof je schoen niet lekker zit, veters los ;) Dan ben je het weer kwijt.
Ik durfde dat eerst ook niet te doen, vond het ook raar staan maar uit ervaring weet ik dat het nog veel vreemder is om flauw te vallen op de meest bizare plekken :+

Zo heb ik twee weken geleden naast mijn vriendje in het ziekenhuis gelegen _O- we kwamen daar omdat hij nieuw gips kreeg voor zijn gebroken voet, hij lag op die stoel en ik zat op een krukje ernaast, tien minuten later lag ik naast hem :+

Helaas, was dit niet mijn eerste flauw val incident.
Ik merk dat ik erg gevoelig ben voor tl verlichting en als het dan ook nog eens benauwd is, dan lig ik plat

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:23

vosje456 schreef:
@StillAngel:Neej, Ik kon toen amper ademen(waardoor ik heel snel kleine beetjes begon te ademen,zeg maar) ,hart klopte als een gek en dat duurde meestal 10 minuten tot dat ik opadem kwam..En dat had ik dan na een klein rondje joggen. Nee, aandacht trekken was het niet.
Okeej, Wist niet dat ze ook anders kunnen uiten...

Dat was dan een acute aanval, je hebt ook chronische. Betekent niet altijd dat je het voor altijd hebt, maar wel dat je chronisch verkeerd ademhaalt. Dit uit zich bij mij in te snel ademhalen, snelle hartslag, buikpijn, afwezig zijn, duizelig en nog wel meer.. En in sommige situaties is dat wat ernstiger.

SuzanH

Re: Bang om flauw te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 17:34

Heb een afspraak bij de dokter. Morgen 4 uur :j

SuzanH

Re: Bang om flauw te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:37

Ben geweest.. Ik moet bloedgaan prikken, ze zij dat het rond mn leeftijd meer voorkomt, en vaker zulke dingen te horen krijgt. :D