IN CASE OF EMERGENCY (ICE)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: IN CASE OF EMERGENCY (ICE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:06

Ik heb mama onder mama! Snappen ze ook wel denk ik.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:25

Anthea schreef:
Ik denk dat 'mama', 'papa' en 'thuis' duidelijk is. volgens mij heeft 90% dat ook wel :+

hm behoor ik tot de andere 10% :Y) heb ze gewoon op naam.
Zal ook maar een ICE erin zetten. Wel zo handig.

Heb daarentegen al wel gedacht aan ICE tijdens het paardrijden, heb een sticker/hoesje op mn cap zitten met mijn gegevens :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:26

Goeie tip, ik had er nog niet aan gedacht.
Sinds mijn 14e staat het nummer van mijn ouders in mijn mobiele telefoons als "Te Laat", omdat ze me toen alleen maar belden als ik te laat thuis was :')

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:58

Waar ik zojuist op gewezen werd :')

NU
Citaat:
Hulpdiensten negeren ICE-noodnummer in mobiel

Laatste update: 14 mei 2011 08:16 info.

AMSTERDAM - Politie, brandweer en ambulancediensten maken vrijwel nooit gebruik van een ICE-noodnummer in mobiele telefoons.

Foto: NU.nl/Foto BPR

Een aantal jaar geleden werden mensen opgeroepen het nummer van een naaste in hun gsm te zetten met de naam ICE, wat staat voor In Case of Emergency. Hulpdiensten doen er echter niks mee, schrijft het Nederlands Dagblad.

Het ICE-systeem werd in meerdere landen toegepast en gepromoot. Het idee was dat hulpverleners niet zouden hoeven zoeken naar het nummer van iemand die bij nood moet worden geïnformeerd. Verzekeraars en telefonieaanbieders ondersteunden het idee.

Nog steeds worden mensen geadviseerd een ICE-nummer op te slaan. De koepelorganisaties van politie, brandweer en ambulancediensten geven echter aan dat er nauwelijks naar wordt gekeken.

Opsporing

"Onze medewerkers verlenen ter plaatse acute zorg, maar doen niet aan opsporing", zegt Nadiene Toby van Ambulancezorg Nederland. Ook brandweerkoepel NVBR en het Korps Landelijke Politiediensten geven aan zelden tot nooit in telefoons te zoeken naar een ICE-nummer.

Uiteraard is het nog altijd aan te raden om een 'ICE' te hanteren... Al is het maar dat niet-profesionele omstanders er mee uit de voeten kunnen..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 07:22

Ik zou net zeggen heel leuk dat ice maar daar doet ambulance personeel nauwelijks wat mee. Mijn buurman is ambulance broeder en die zegt ook, gewoon zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Als je je verzekeringspas maar altijd mee hebt. Ik heb daarnaast ook mn donor pasje altijd mee en in mn beurs zit een briefje met nummersbij die pasjes. Buurman zei ook dat een groot deel hulp verlenend personeel ook helemaal geen kaas gegeten heeft van al die smartphones en dat ice dan ook geen nut heeft omdat men überhaupt te lang bezig is met uitzoeken hoe ze in de telefoonlijst komen _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 07:41

Ik heb voor mijn dochtertje een ketting met zo'n plaatje met daarop ICE en een tel.nr.
Ik kende ICE ook al langer.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:18

Ik heb hem opgeslagen als +ICE, wie mijn telefoonboek opent ziet er als eerste in staan het ICE nummer.
Ik heb trouwens geen papa en mama meer dus die staan ook niet in mijn telefoonlijst, en wij hebben geen thuis nummer, dus ze zouden niemand kunnen bellen mocht ik mezelf in de kreukels rijden/fietsen/lopen noem maar op.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:32

Ik heb het ook al een tijd in mijn telefoon staan. En tja, als ze er niet naar kijken heb ik iig alles gedaan om ze het zo makkelijk mogelijk te maken. ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 08:40

Wel een hele goede om hem bijvoorbeeld in je cap te vermelden!!!

Ik sta er van te kijken dat er bijna tot niet naar gekeken zou worden!!! Ik weet wel uit eigen ervaring dat er verdraaid handig is, als ze weten waar ze een naaste kunnen bereiken!!! M'n vriend heeft vorig jaar een scooterongeluk gehad. Was nog redelijk dicht bij huis. Was nogal in de war, en kon zo m'n nummer niet geven. Toen kwam de politie maar aan de deur (wat ik super attent vind hoor!!!) Ik ben me echt het lazerus geschrokken.............. (dacht echt dat die alleen kwamen als het héél ernstig was......) Heeft een aantal minuten geduurd eer ik bij m'n positieven was en de deur voor ze open deed.............. }:0

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:43

Een naaste word eigenlijk altijd pas op de hoogte gebracht als de patient stabiel is of in het ziekenhuis is. Tot die tijd zijn alle handen nodig bij de patient.
Tegen de tijd dat de patient stabiel of in het ziekenhuis is, is er wel iemand die rustig de tijd heeft om uit te zoeken wie er gebeld moet worden. Vandaar dat er zo weinig met ICE gedaan word.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:44

Ik heb ook een wachtwoord op mijn telefoonlijst zitten, dus ICE erin zetten heeft geen zin. En die gaat er absoluut niet af aangezien ik mijn telefoon zeer regelmatig kwijt ben en er telefoonnummers in staan die in bepaalde kringen niet bekend mogen worden. Aan de hand van mijn portomonnee die ik altijd mee heb kunnen mij identificeren en zo wel mijn ouders of thuis achterhalen. En als ze toch in mijn telefoon zitten kunnen ze 'thuis' 'papa' 'mama' of des noods 'opa en oma' bellen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:29

Ik heb ook al jaren ICE in mijn prehistorische telefoon staan. Het is misschien in Nederland afdoende om thuis of mama/papa in je mobiel te hebben staan, maar als je veel reist zoals ik dan is het makkelijker om de afkorting ICE te gebruiken. Er zal je maar iets gebeuren in het buitenland, dan kunnen ze na de allereerste hulpverlening in ieder geval je ouders bereiken. Uiteraard maken ambulance etc. geen gebruik van ICE nummers, maar later in het ziekenhuis/politiebureau ofzo is het wel heel handig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:37

Ik heb het inderdaad ook al jaren zo staan, ICE 1 is dan thuis, ICE 2 is dan mijn moeder etc. Zo heb ik 5x ICE in volgorde van mensen die het vaakst bereikbaar zijn.

Of de hulpdiensten het wel of niet gebruiken weet ik niet, maar ik heb ze ook zo als sneltoetsen staan dus zelf kan ik er ook snel bij.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:09

Anthea schreef:
Ik denk dat 'mama', 'papa' en 'thuis' duidelijk is. volgens mij heeft 90% dat ook wel :+

en als je dan in het buitenland zit??

ik heb zelf al jaren ICE in m'n telefoon staan... je weet maar nooit..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:44

Of ze er echt gebruik van maken, weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt mij persoonlijk toch wel érg handig als een naaste makkelijk bereikbaar is!! Stel dat je partner/kind zwaargewond is (en niet bij) en dan is het een heel gedoe om je te bereiken... Die tijd had je dan misschien net op tijd in het ziekenhuis kunnen zijn.... :P

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:34

Ik heb dat al jaren in mijn mobiel staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:42

Suusie22 schreef:
Anthea schreef:

en als je dan in het buitenland zit??

ik heb zelf al jaren ICE in m'n telefoon staan... je weet maar nooit..

Je hebt toch je ID/paspoort bij? Daarbij, papa/mama gebruiken ze in heel veel landen :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:44

Heb m er ook in staan, idd nav een van de eerdere topics hier :j Staat onder ''mam ICE''. Tsja, je weet nooit, je moeder zal maar in t buitenland wonen ofzo, dan is het ook niet handig als hulpverleners er vanuit gaan dat mams degene is die gebeld moet worden :+

Och, weet je, ze weten je familie hoe dan ook wel te vinden. Die ICE laat ik er gewoon in staan voor als iemand t ooit nodig heeft :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:45

Ik heb een ID tag, altijd bij me. Staat nr van m'n vriend op, mijn naam, GEB datum, allergie en bloedgroep. Oh ja, en dat ik donor ben.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:47

De eerste zorg van een hulpverlener is echt niet 'het thuisfront bereiken' dus ambulance zal er in acute situaties al echt niet naar kijken. Dan wordt het al de politie.

En nog een leuke, wat dachten jullie van die toetsen blokkering op de smartphones enzo? Bij mij moet je maar net weten hoe je hem moet ontgrendelen ;) Er staat bij mij dus ook geen ICE in. De politie kijkt maar in m'n portemonnee ofzo ;)