Huid in de liezen kapot geschuurd. Niks helpt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Re: Huid in de liezen kapot geschuurd. Niks helpt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:22

Luierzalf?
Neo-cutigénol?
Eigenlijk gewoon alles wat een lekker dikke laag legt, en liefst nog wat ontsmettend is.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:32

Uiercreme, talkpoeder, Cardiflor, katoenen ondergoed zonder kantjes.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:57

Let me shake hands. Ik zit ook al de hele zomer met dat probleem. Sudocreme helpt wel, maar ik kan echt geen half uur een gewone onderbroek aan of ik heb de liezen weer kapot. Heb me nu maar ondergoed met langere pijpen gekocht. En daarmee gaat het goed. Ik heb ook al verschillende soorten en merken ondergoed geprobeerd maar zodra er maar iets in de liezen zit gaat het fout ;(
Als je in Dld zoekt op Miederhose, Pagenschlüpfer kom je al een eind ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:08

Herkenbaar!
Ik heb vrij gevoelige huid voor eczeem, vooral in mijn liezen en nu met dit weer is het extra oppassen.
Ik smeer er Forever Propolis op. Na twee dagen zijn open plekken dicht en de dichte plekken beschermd!

[EA-CO] Bijzondere en pure Aloë Vera producten
Hier kun je er meer informatie over vinden.

Succes ermee :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:26

Ik weet niet wat je er nu op kan smeren maar als het weer dicht is, is het belangrijk de huid goed soepel te houden. Na elke douchebeurt even insmeren met jojoba of een andere natuurlijke olie helpt goed. Daarnaast gebruik ik dreamcream van Lush.

En voorlopig even niet scheren, anders blijf je het irriteren. Dan zeg je maar tegen je partner dat de jaren '70 weer helemaal in zijn.... :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 10:07

Saar4 :')

Puchje@ Ja klopt dat weer helpt niet mee.

Rina@ Fijn te horen dat ik niet de enige ben. ja dat van een half uur onderbroek ken ik. ;( Dat wat herstelt is, is gelijk weer kapot en vaak nog erger. Boxers heb ik ook maar met naden en ellende is dat die altijd opkrullen. Moet vanmiddag weg naar een shoot en zie er nu al tegenop dat ik mijn joggingbroek moet verwisselen voor spijkerbroek.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:09

honingzalf?
Wordt veel bij dieren gebruikt.

Maar ook ideaal voor jezelf hoor!

Edit: Of bepanthen zalf.
Ook ideaal!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:31

Saar4 :')

Nicci, inderdaad! Bijen zijn geweldig <3
Propolis is ook een bijenproduct :) Werkt beschermend en verzachtend.

Als ik een rokje aan wil, moet ik er echt een kort broekje onder aan doen, anders schuurt t helemaal open. Met spijkerbroeken heb ik er niet zo heel veel last van, behalve als ze iets te strak zitten.
Maar mijn broeken gaan ook nooit lang mee, de binnenkant wordt vaak rul en later komt er een gat in... grmbl

@ hieronder, Suuzepuus
Ik merk dat ik meer last heb met boxers juist (van Bjorn Borg bv) omdat die omhoog kruipen en dan vormt er een rand precies in je liezen... aargh :+ Geef mij maar gewoon strings, die niet al te strak zitten, daar kom ik de dag wel mee door
Laatst bijgewerkt door Puchje op 24-09-11 11:35, in het totaal 2 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:33

andere onderbroek? bijv een naadloze boxer?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:52

Is het een schuurplek of een smetplek? Een smetplek ziet ook rond uit en is wat vochtig. dit ontstaat doordat de huid vochtig blijft, vooral wat gezette mensen hebben hier meer risico op. Hierbij juist geen dikke laag smeren met wat dan ook! Het beste is de plek drooghouden, dat kan met bijvoorbeeld engels pluksel of scheurlinnen ( bij apotheek verkrijgbaar ). Ook een huis-tuin middel is maizena, erop doen en dan erover blazen zodat er maar een hele dunne laag op ligt, dit werkt beter als talgpoeder omdat talgpoeder gaat klonteren en maizena doet dat niet, maar daarom moet je erover blazen zodat het maar een dunne laag is die het vocht opneemt. ( kan ook even met fohn erover, heel kort ). Meeste cremes zorgen dat de huid alleen maar dunner wordt en dus gevoelig blijft voor smetplekken. Als je het al gebruikt moet het echt maar een hele dunne laag zijn! en dat dan een keer of 2 a 3 per dag insmeren, wel eerst oude wegwassen ( als je het dun genoeg insmeerd is er nauwelijks/geen oude laag meer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:11

Een oud-collega van mij had van die broekjes met pijpen, geen boxershort maar langer!
Die pijpen kruipen niet op, was volgens mij ook figuurcorrigerend.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:46

kan het niet geinfecteerd zijn? Misschien moet je even langs de huisarts? De lies is een voorkeursplek voor veel aandoeningen, kan ook eczeem, psoriasis of een schimmeltje zijn en dan geneest het neit of heel langzaam als je er niet de juiste smeersels op doet!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:39

maar als ik je verhaal hoor zo, over je rokje en de spijkerbroeken.
Zijn het dan echt je liezen, of je dijen die kapot schuren?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:47

Bij mij helpt zinkzalf van Zwitsal, daar zit ook oa calendula in, en dat doet wonderen bij geïrriteerde plekken in plooien.
Let op: doordat je huid waarschijnlijk beschadigt is kan er heel makkelijk een schimmel/bacterie infectie bijkomen. Als zalf niet helpt moet je proberen te drogen (met maizena, is al genoemd) helpt dat niet, dan heb je mogelijk een (schimmel) infectie.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:09

dr swaab zinkolie is heel erg fijn, bij mijn dochtertje werkte verder ook niks anders.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 10:29

Een schimmelinfectie is het niet volgens mij. Ik heb dit de laatste jaren elk zomer maar heb nu denk ik iets te lang doorgelopen ermee. Waardoor het nu gewoon kapot is. En door het schuren niet meer heelt. Ik heb nu twee dagen talkpoeder gebruikt en moet zeggen dat het wat beter geworden is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:10

Talkpoeder moet je mee oppassen, kan gaan smetten doordat het een beetje gaat klonteren.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:02

Er zijn al verschillende tips gegeven
Je hebt nog Daktarin spray en dan de andere tips zoals Cavillon, talkpoeder en Inotyol (maar dat is een verouderd product, weet niet hoe je eraan komt) en de alom bekende luierzalf kan ook helpen.
Is een beetje aftasten wat voor jou het beste is

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:29

idd gewoon simpel babypoeder, klonterd niet als je een dunne laag gebruikt.
En helpt goed, heb het vorig jaar veel gebruikt ik had toen een gebroken schouder en kon me niet overal goed afdrogen.
En kreeg doordoor ook last in mijn liezen,of :o onder mijn borsten en zelfs de oksel bij de gebroken schouder.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:34

Calendula zalf

en als het weer genezen is zou je iets van Kneipp huidolie kunnen proberen..dat blijft zo lekker vettig..
Als je last van randjes hebt bij je onderbroek..misschien een ini mini stringetje aandoen??