Iemand een idee wat ik heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:21

Heb net nog een keer de HA gebeld en de vervangster aan de lijn gekregen. Zij mag alleen spoedgevallen inplannen, dus gaat nu even overleggen maar zij dacht in eerste instantie ook aan griep. Omdat het nu ook heerst. Al denk ik zelf niet dat het griep is (dat geeft bij mij toch totaal andere klachten dan ik nu heb, maar ja ik ben geen dokter hè).

Dus denk dat me toch vertelt word het uit te zitten tot maandag en dan maandag naar de HA te gaan.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:28

MariekeB schreef:
Eerst eens even je temperatuur meten, kan

Dat dus, heel warm voorhoofd en koude vingers is nogal subjectief :+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:30

Wonder boven wonder, ik ben ingepland om 14.50! Had mijn moeder al gebeld en die wou mij wel halen en brengen met de auto.

Zal zelf dus ook de optie Lyme noemen en dat ik me daar wel op wil laten testen. (De goeie test dan)
Nou ben benieuwd!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:32

drd schreef:
MariekeB schreef:
Eerst eens even je temperatuur meten, kan

Dat dus, heel warm voorhoofd en koude vingers is nogal subjectief :+

Haha ja, mijn vriend (zonder koude vingers) had ook gevoeld, vond me ook wel warm. Maar laat het vanaf nu aan de profs over. Mogen zij met hun thermo-vingers bepalen wat ik heb, haha.

Dankjulliewel bokkers!

Captain

Re: Iemand een idee wat ik heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:33

Fijn dat je nog terecht kan vandaag! Hoop dat het een griepje is!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:36

Hoop het ook!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:31

Hoe is het gegaan?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:30

Had me even ingelezen over de ziekte Lyme, en ook de reactie van huisartsen. Het was heel typisch :+
HA reageerde alsof ze er veel van wist, maar uit wat ze zei bleek het tegenovergestelde. Ben de discussie maar niet aangegaan. Als ze niks vinden en niet weten wat het is ga ik naar Amersfoort. (Zit een dokter die aangesloten is bij de Lyme artsengroep (of noemden ze het nou werkgroep?).

Heb in ieder geval bloed laten prikken en HA dacht dat het toch een griepje was (waarna ik meteen zei, ja echt niet.) of dus iets viraals.

Halverwege volgende week krijg ik de uitslagen binnen. M'n suiker en bloeddruk waren iig goed dus daar lag het niet aan. M'n buik was wel druk bezig met iets, wat ik zelf uiteraard ook wel doorhad.

Als er dus niks uit de testen komt en het niet verbeterd ga ik naar Amersfoort. Ben nu alleen in dubio of ik in de tussentijd nou wel of niet moet gaan werken. Denk dat ik maandag heel rustig begin en even kijk wat dat voor effect heeft.
(En natuurlijk even kijken hoe het het weekend met me gaat)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:44

Hoe gaat het met je, TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:48

Focus je alleen niet te veel op Lyme.. het kan best een gewone griep geweest zijn, maar doordat je met je hoofd bij Lyme zit wil je dat niet aannemen..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 15:21

Nou ben ondertussen 2x bij de HA geweest en heb bloed laten prikken. M'n waardes waren allemaal goed, dus het kon geen virus zijn (zoals griep) of een acute bacterie-infectie. De HA dacht dus ook aan Lyme.

Die heeft me doorverwezen naar een infectioloog (20 okt. een afspraak) en moet daarvoor deze week weer bloed laten prikken en gaan ze ook een urinetest doen.

De uitslag van de Lymetest hadden ze nog niet binnen, want dat duurde wat langer dan de rest. Die hoop ik eind deze week te krijgen.

Verder is het heel moeilijk voor me om niet teveel te doen. Soms denk ik ook van: nou, nu doe je wel érg weinig, beetje overdreven. Om erachter te komen dat het helaas niet overdreven is. Ik denk ook dat dit een van de weinige keren in m'n leven is dat ik bijna onderprikkelt ben ipv overprikkelt :+

Nu maar hopen dat het balletje snel gaat rollen ik weer spoedig aan het werk kan!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:34

Ts, fijn dat de HA je serieus neemt! Houd je ons op de hoogte?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 15:55

Ja, ik zal laten weten wat de infectioloog zegt 20 oktober!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 10:03

Heb gisteren een telefoontje van mijn HA gekregen met de uitslag van de Lymetest.

Mijn IgG was negatief maar mijn IgM was positief. (Ig = Immunoglobuline = antistof).
Wat zou betekenen dat ik óf nog maar net Lyme heb (wat raar zou zijn gezien de lijst aan klachten die ik al heb) óf dat mijn lichaam op iets anders reageert. Óf uiteraard dat de onbetrouwbaarheid van de test naar boven komt en ik misschien wél IgG in mijn lijf heb maar dat dat niet uit de test komt.

Vandaag moet ik weer bloed laten prikken voor de infectioloog en dan moet ik over 3 à 4 weken weer bloedprikken om de Lymetest overnieuw te doen.

En ondertussen lijken mijn knieën maar zwakker en zwakker te worden, dus hoop dat het na 20 okt. dan eindelijk een op gaat schieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:12

Welke test hebben ze gedaan? ELISA of WESTERN-BLOT?

Het gaat in Nederland meestal als volgt: Men test eerst met de ELISA-test en alleen als deze positief is, dan test men daarna met de Western blot. Als de ELISA positief is, maar de Western blot is negatief, dan telt de uitslag van de Western blot.

Men zou altijd de Western Blot moeten doen, ook als de ELISA negatief is. Soms hebben mensen een negatieve ELISA, terwijl de Western Blot toch positief is! Ook zou een lab bij de Western Blot altijd volledig moeten weergeven welke banden zijn ontstaan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 10:20

Ik heb uiteindelijk toch de Elisa-test laten doen. Er was op dat moment een invaller, dus niet mijn eigen HA. En ik had niet echt de energie om een discussie aan te gaan met een vreemde op dat moment.
Zal na 20 okt. mijn eigen HA nog eens bellen als de test dan nog nodig is en dat ik dan een Western-blot test wil laten doen.

Wel vraag ik me af hoe jij aan je percentages van betrouwbaarheid komt? Want mijn HA zei dat de Elisa test 80% betrouwbaar was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:24

Achterneef van mij is altijd belangrijk man bij de lymevereniging geweest. En mijn vader was bijna niet meer onder ons dankzij de ELISAtest, die was zo ver heen met alle symptomen, tot gezichtsverlammingen aan toe. ELISA komt te vaak negatief terwijl WB er dan nog positief achteraan test. Ze zouden ook eigenlijk gelijk de WB test moeten doen..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:59

Sassol schreef:
Heb gisteren een telefoontje van mijn HA gekregen met de uitslag van de Lymetest.

Mijn IgG was negatief maar mijn IgM was positief. (Ig = Immunoglobuline = antistof).
Wat zou betekenen dat ik óf nog maar net Lyme heb (wat raar zou zijn gezien de lijst aan klachten die ik al heb) óf dat mijn lichaam op iets anders reageert. Óf uiteraard dat de onbetrouwbaarheid van de test naar boven komt en ik misschien wél IgG in mijn lijf heb maar dat dat niet uit de test komt.

Vandaag moet ik weer bloed laten prikken voor de infectioloog en dan moet ik over 3 à 4 weken weer bloedprikken om de Lymetest overnieuw te doen.

En ondertussen lijken mijn knieën maar zwakker en zwakker te worden, dus hoop dat het na 20 okt. dan eindelijk een op gaat schieten!

oh jezus, weer eentje die niet weet hoe lyme in elkaar zit en hoe onbetrouwbaar die bloedtesten zijn. Er zijn mensen die NOOIT een positief IgG ontwikkelen.

Ik had een derde fase lyme ACA op mijn been zitten (herkenbaar aan de buitenkant lyme dus) en nog geen positief IgG. Ik heb nog nooit een positief IgG gehad. Er zijn mensen die antistoffen in die band nooit ontwikkelen.

Probeer zo snel mogelijk met antibiotica te beginnen.
Ga desnoods naar eén van de artsen van de lymevereniging. Die weten wel hoe de bloedtesten werken!!!
Ga niet drie weken wachten. In de beginstadia van lyme kun je nog genezen!!!
En mij klinkt ht met die toenemende zwakheid wel heel erg als lyme in de oren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:04

Denk je niet dat de internist infectioloog daar meer van weet? Want neem aan dat de HA bij de lymewerkgroep ook weer eerst testen moet doen voordat die antibiotica voorschrijft?

Ik wacht dus nog even de afspraak met de infectioloog af (die heeft dan ook weer een beter beeld van wat er allemaal is na mijn bloedresultaten van vandaag) en als dat weer uitdraait op wachten en onderzoeken bedank ik vriendelijk maar rij ik (of nja, m'n vriend) even door naar Amersfoort, mét de nieuwe bloedtestresultaten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:08

je symptomen icm opmerkingen als "ik ben meer het type 'ik zweet het er wel uit'" en "ik kan me niet permitteren niet te werken" denk ik dat het een burnout is die je ontkend hebt. Als je lichaam geen rust krijgt houdt het er uiteindelijk gewoon mee op.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:22

sallandval schreef:
je symptomen icm opmerkingen als "ik ben meer het type 'ik zweet het er wel uit'" en "ik kan me niet permitteren niet te werken" denk ik dat het een burnout is die je ontkend hebt. Als je lichaam geen rust krijgt houdt het er uiteindelijk gewoon mee op.

Voordat ik zo ziek werd was ik juist heel actief, zat lekker in mijn vel, vrolijk en helemaal niet moe. 18 sept. werd ik ziek, en heb die week nog gewerkt. De week daarna nog 2 dagen, heel voorzichtig (maandag en donderdag) en zelfs de bus gepakt. Sindsdien zit ik thuis en word ik er niet gezonder op (eerder slechter).
Wat je dan toch wel zou verwachten bij een burn-out. Ook zijn er dus antistoffen gevonden, die je niet zou vinden bij een burn-out.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:23

Mocht het Lyme zijn dan wens ik je heel veel sterkte en ook een portie geluk toe dat je een arts krijgt die je echt serieus neemt. Probeer je voor die tijd in te lezen over lyme en behandelmethoden want anders word je een speelbal van artsen die het allemaal zogoed weten, mijn dochter is naar één van de beste artsen op dit gebied geweest en ik weet waar ik over praat. Regulaire gezondheidszorg weet nog steeds niet hoe met deze ziekte om te gaan, drama, ander woord heb ik er niet voor.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:11

reguliere internisten moeten zich houden aan de rivm-richtlijnen. Doorgaans wordt je daar niet blij van. Maar ik blijf het volgen en als nodig ik proberen we wel met zijn allen te voorkomen dat je de zoveelste chronische lymer wordt. Er zitten nu genoeg mensen met ervaring in dit topic. Laat jou niet overkomen wat mij is overkomen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:17

Jeej mijn eigen supportgroep *\o/*

Tof jongens! Houd jullie op de hoogte!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:05

Sassol schreef:
Voordat ik zo ziek werd was ik juist heel actief, zat lekker in mijn vel, vrolijk en helemaal niet moe. 18 sept. werd ik ziek, en heb die week nog gewerkt. De week daarna nog 2 dagen, heel voorzichtig (maandag en donderdag) en zelfs de bus gepakt. Sindsdien zit ik thuis en word ik er niet gezonder op (eerder slechter).
Wat je dan toch wel zou verwachten bij een burn-out. Ook zijn er dus antistoffen gevonden, die je niet zou vinden bij een burn-out.

ts geeft echter wel aan dat de symptomen beter worden met rust.