Heimwee geboorteplaats.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:02

Purny: je hebt pb.

Jackgirl: zo! 9 x in 22 jaar. Wat fijn dat je nu op je plek zit :) .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:23

XoNo schreef:
Ik kom uit Rotterdam, heb er 18 jaar gewoond, maar peins er niet over om terug te gaan!

Zelfde verhaal Geboren in Rotterdam 11 jaar gewoond eenmaal verhuisd naar Zuidlaren altijd terug gewild naar Rotterdam tot ik in Annen ging wonen.
Nu woon ik in Assen en dat voelt fijn terug naar Annen zou ik altijd wel willen maar wordt het de eerste 10 jaar waarschijnlijk niet en dat is oke ik ben hier ook happy.
Geen Rotterdam meer voor mij, moet er niet aan denken.
Vriend zou graag willen (alleen vanwege Feijenoord maar dat ter zijde) maar nee Rotterdam trekt mij helemaal niet meer.
Leuk voor een dagje winkelen maar daar blijft het dan wel bij.

fliertje6

Re: Heimwee geboorteplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:33

Mijn vriend had dit ook, nu wonen we met kindje op komst in zijn geboortedorp in Zeeland.
Het idee dat ons kindje "hetzelfde" op kan groeien als mijn vriend geeft hier zo veel plezier!
Zijn ouders zijn ook weer terug komen wonen en zelf zijn zus is afgelopen jaar ook hier naar toe verhuisd ivm heimwee, haar vriend komt trouwens ook uit dit dorp :)

Zelf kom ik uit Overijssel, ook een dorp, en na veel omwegen (Dordrecht-Breda-Tilburg) kwam ik in Goes alwaar ik mn vriend leerde kennen. Nu dus in het grootste gat in Zeeland, maar ik heb me nog nooit zo thuis gevoeld als in Zeeland! Al heb ik alles achter gelaten, ben ik hier enorm gelukkig!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:35

Wij hebben het huis van de buren kunnen kopen.
Je krijgt ons er niet meer weg.. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:41

Ik wel.
Ik kom van de Veluwe, woonde vroeger thuis altijd buitenaf, maar was natuurlijk niet anders gewend.
Toch toen ik 19 was, ben ik het huis uitgegaan omdat ik wel iets anders wou.
Dus ik heb zo'n 10 jaar in 't Gooi gewoond met veel plezier.
Maar toch na verloop van tijd, wilde ik wel weer heel graag terug naar de Veluwe (ook omdat familie daar grotendeels woont)
Nu woon ik alweer 4 jaar in het stadje waar ik vandaan kom. En zou ook niet graag meer weg willen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:32

ik kom uit de randstad, het groene hart. Ben op mn 17e verhuist naar friesland en hoewel ik toen heel hard riep dat ik terug zou gaan, moet ik er nu echt niet meer aan denken, veel rustiger en mooier hier :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:20

Ben nog nooit verhuist, woon hier mijn hele leven. Ben zelfs in dit huis geboren. Zodra mijn gezondheid beter is en ik voor me zelf kan zorgen (inkomen) wil ik ergens heel anders gaan wonen. Zit zelfs te denken om uit Friesland te gaan. We wonen ook wel in een heel klein dorp nu. Je kunt geen kant op tenzij je kunt autorijden. Bushalte is 4 km verder.. Trein is 7 à 8 km fietsen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:14

Bedankt voor de reacties.

Glossi: ik denk inderdaad dat het wel heel belangrijk is dat je kritisch kijkt naar wat een dorp heeft te bieden. Ik hoop voor je dat je op een dag zo lekker in je vel zit, dat je ergens anders kunt gaan wonen. Op zich had ik deze jaren niet willen missen, je bent meer op jezelf toegewezen en dat is nooit verkeerd.

Yel: Ik zag dat je in Ellewoutsdijk woont, leuk dorp!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:51

Je kent mn dorp :)
Dat komt niet vaak voor haha!

Tis hier simpelweg heel mooi en.. simpel. Ik vind de eenvoud hier fantastisch, geen winkels etc maar wel de zee naast de deur en een echt dorps gevoel, super!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:02

Ja, ik heb wel erg heimwee naar mijn geboortestad, en dat is de laatste tijd (1,5 a 2 jaar) alleen maar meer geworden. Inmiddels ben ik alweer een tijdje ingeschreven bij de plaatselijke woningbouworganisatie, ik heb zelfs al een plekje gevonden voor mijn paard wanneer ik ga verhuizen :P en het wachten is tot ik een huisje krijg. Kan niet wachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:37

ja.....
Ik ben geboren aan het strand, Scheveningen. Behoorlijk toeristisch maar wel 'bruisend'.... Toen naar Zoetermeer verhuisd, waar ik ook de tijd van mijn leven heb gehad. Op mijn 10e verhuisd naar de Meern, en daar hield mijn leven op :') . En juist hier ben ik al weer bijna 10 jaar blijven hangen. Of alth. mijn ouders.

Scheveningen blijft als 'thuis' voelen (M'n vader is in mijn ouderlijk huis blijven wonen en daar woont hij nu nog :) ) , maar ik zou met (bijna) alles wat geen de Meern is blij zijn. Ik kan echt niets positiefs aan deze plek bedenken := :+ Weet ook niet of ik later nou zo zeer weer in Scheveningen zou gaan wonen, ik zie mezelf toch eerder in het centrum van een stad wonen oid. :) Maar wellicht den Haag :P .... Maargoed, eerst maar even studeren :j

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 07:33

Yel schreef:
Je kent mn dorp :)
Dat komt niet vaak voor haha!

Tis hier simpelweg heel mooi en.. simpel. Ik vind de eenvoud hier fantastisch, geen winkels etc maar wel de zee naast de deur en een echt dorps gevoel, super!

Ja, ik ken al die kleine dorpjes in Zeeland wel en Ellewoutsdijk is zo pal aan het water een heerlijk plekje. Had je geen moeite om 'binnenin' zo'n dorp te komen? Goes is wat dat betreft groter en anoniemer.

Trouwens wat een verschil in huizenprijzen :D wat je op de Veluwe betaalt voor een garage, krijg je aan de kust in Zeeland een leuk huis voor...

Menino: wat jij omschrijft herken ik. Ik kan wel positieve dingen aan de Veluwe opnoemen, dat gelukkig wel. De omgeving is prachtig. Maar daar draait het niet om. Je voelt je thuis of niet.

Nou Hestejente: maar hopen dat je snel een huisje krijgt toegewezen :j

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:43

Ik heb eigenlijk nooit ergens heel lang gewoond. Zijn veel verhuisd, en zou zeker niet naar mijn geboorteplaats toe willen. Het is allemaal in Friesland, en Friesland vind ik prima :)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:49

Ik heb altijd gezegd dat ik nooit zou verhuizen naar een andere plaats. Ik kom uit een klein dorp, en had niets met
andere dorpen. Tot ik 4 jaar geleden een relatie kreeg met een jongen die een half uur verderop een heel leuk huisje had.
We waren amper 2 weken samen toen ik misschien wat overhaast de beslissing nam om bij hem in te trekken.
Ondanks dat ik het hier heel fijn heb, heb ik nog dagelijks heimwee naar mijn geboorteplaats. Misschien speelt het
ook mee dat mijn pony er nog steeds staat, en omdat mijn ouders er wonen. Als mijn vriend vandaag zegt dat we
daar naartoe verhuizen, spring ik een gat in de lucht en weet ik niet hoe snel ik mijn spullen bij elkaar moet pakken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:50

Ik ben geboren in Eindhoven en heb er 30 jaar gewoont,toen verhuisd naar Ermelo.
Ik woon hier nu alweer 20 jaar en ik zou nooit meer terug willen naar Eindhoven.
De eerste 2 jaar was het erg wennen en miste ik de grote stad.
Ik ken dit dorp nu op mijn duimpje en wil er voorlopig niet meer weg,zeg nooit, nooit.
Al mijn familie en vrienden wonen in Eindhoven,maar ik mis ze niet.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:54

Bramasole schreef:
Ja, ik ken al die kleine dorpjes in Zeeland wel en [***] is zo pal aan het water een heerlijk plekje. Had je geen moeite om 'binnenin' zo'n dorp te komen? Goes is wat dat betreft groter en anoniemer.

Trouwens wat een verschil in huizenprijzen :D wat je op de Veluwe betaalt voor een garage, krijg je aan de kust in Zeeland een leuk huis voor...

Nee, Zeeland is best toegankelijk, ook de dorpen! Scheelt wel dat zijn ouders er ook wonen, maar als je je gewoon netjes voorstelt in de dorpskrant, zegt iedereen je gedag :)

En idd de prijzen schelen enorm, mn ouders wonen in Dordrecht en zodra mijn moeder met pensioen kan willen ze ook in Zeeland gaan wonen. Behalve dat het mijn vader enorm trekt want die zat vroeger in de scheepvaart, kunnen ze voor het bedrag van hun huis in Dordrecht hier een boerderij kopen!!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:56

Ik ben in Amsterdam geboren en na een jaar verhuisd naar een dorpje vlakbij. Echter altijd als ik hier kwam om bv. te winkelen voelde ik me zo thuis :P Woon nu alweer een jaar gelukkig (samen) hier in de Jordaan, zou niks anders meer willen voorlopig!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:27

Moet er niet aan denken om terug te keren naar Nederland en al helemaal niet naar mijn geboortedorp. Dan liever naar het dorp waar ik mijn mooiste jaren heb gehad als jong volwassene.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:50

Ik zit sinds kort op kamers en ik zou echt niet meer "fulltime" terug willen naar Brielle. Nu merk ik pas wat een onwijze uithoek dat wel niet is en hoe weinig je er eigenlijk kunt doen. Voorlopig zit ik prima in Leiden, maar ik wil hierna wel graag weer naar het buitenland.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:19

Het is een feit dat je de nadelen van je geboortedorp pas ziet als je er weg bent. Deze zag je niet omdat het gewoon was, maar als je terugkeert, zul je er wel mee geconfronteerd worden.

Omgekeerd lokt het buitenland voor velen, maar het is nooit zo als je het kent van vakanties en bezoeken. Zodra je er woont en verantwoordelijkheden hebt, loop je tegen dingen aan waar je geen erg in had in de tijd dat je er voor je ontspanning of studie was. Helemaal als je volwaardig lid van de maatschappij wilt worden en niet als een hippie op een "eiland" blijft of in een hollandse enclave.

Wel moedig ik het aan, want eenmaal in het buitenland, ga je Nederland dus weer objectiever bekijken... Ook wel eens zinnig.

Enfin, dat zul je wel weten_summerfly_.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:06

Daar ben ik me van bewust, dat wat jij zegt is namelijk ook precies wat ik zeg als mensen zeggen naar Italië of Spanje te willen 'omdat daar zulke leuke jongens zitten en het weer zo lekker warm is'. Je kunt leven daar inderdaad niet vergelijken met vier onbezorgde weekjes op de camping aan het Gardameer en dat zijn ook dingen waar ik me eerst in ga verdiepen voordat ik echt de stap ga zetten. Het duurt ook nog wel een aantal jaar, eerst maar even studeren. :P

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:20

Oh hell no, echt niet dat ik ooit nog daar naar terug wil. Ik ben geboren in Woerden, dat is vlakbij utrecht, een soort van stadje. Inmiddels heb ik haast overal gewoond in Nederland, en ook in het buitenland gewoond, en ik zou nooit meer terug willen naar Woerden. Ik wil lekker in het buitenland wonen later, nog zo veel moois op de wereld te zien!

Toen ik net uit Woerden verhuisde mistte ik het natuurlijk vreselijk.. Maar als ik nu terug kijk denk ik, damnnn... Hoe kan ik dat ooit gemist hebben

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:24

Geen heimwee naar mijn geboorteplaats, want daar woon ik nu, maar het grootste gedeelte van mijn jeugd heb ik in Ermelo gewoond en daar verlang ik soms best naar terug. Van het weekend nog een rondje daar op de hei gereden met ons eigen paard en dan komen de herinneringen van vroeger gelijk weer terug. Maar het is volgens mij vooral het verlangen weer onbezorgd door het leven te kunnen zoals ik vroeger als kind kon zijn. Dat gevoel zou ik graag weer terug willen :j