Wat is het verschil tussen migraine en spanningshoofdpijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: Wat is het verschil tussen migraine en spanningshoofdpijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:11

En slikt er ook van jullie iemand de pil...dat zou eigenlijk niet mogen bij migraine? Weten jullie daar iets van?
Er gaan de wildste verhalen over....

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:21

Ik heb ook regelmatig migraine. Ben nu weer redelijk opgeknapt nadat ik gistermiddag m'n bed in ben gegaan. Maar ik slik ook de pil, al jaren. Nooit gehoord dat dit niet mag/kan...Ik lees verder ook nooit op internet over ziektes en dergelijke. Bij alles kom je wilde verhalen tegen, en ik zit daar niet zo op te wachten haha.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:43

mamendt schreef:
En slikt er ook van jullie iemand de pil...dat zou eigenlijk niet mogen bij migraine? Weten jullie daar iets van?

Indianenverhalen ;). Dat gaat pas op als ze de oorzaak hebbesn gevonden en dat is nog steeds niet gebeurd. Sommige vrouwen hebben wel hormonale migraine, maw het komt altijd als ze bijv ongesteld zijn. Dan kun je bijv wel experimenteren met wel of niet de anticonceptiepil.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:35

mamendt schreef:

De pil was bij mij de oorzaak van mijn chronische hoofdpijn, sinds ik daarmee gestopt ben heb ik er bijna nooit meer last van. Heb nu in de 2 jaar zonder de pil misschien 1 keer een week of 3 spanningshoofdpijn gehad. Terwijl ik tijdens het slikken van de pil dus ongeveer constant en maanden aan een stuk flinke spanningshoofdpijn had.

En idd wat iemand hier zegt, bekenden kunnen bij mij aan mijn ogen zien of ik last heb van spanningshoofdpijn.

Clusterhoofdpijn is de meest ernstige vorm van hoofdpijn: http://www.clusterhoofdpijn.nl/clusterhoofdpijn.html, Is ooit eens een keer een meisje op tv bij het programma Jong geweest geloof ik. Zij had clusterhoofdpijn en dat was echt heftig, moest daardoor ook in een rolstoel zitten geloof ik. Misschien dat je het ergens kunt terugkijken.

mamendt schreef:
Nou, ik had gisteren hele helse hoofdpijn...ik stond er mee op ( meestal zo ) en dan begint het met een stijf gevoel in mijn nek en daarna krijg ik steken in mijn slapen..zowel links als rechts.....op dat moment is mijn nek een bonk harde spieren....met paracetamol gaat het niet weg...heel af en toe als ik echt er gek van wordt pak ik een kwart Masalt smelttablet en dan is het meteen weg...maar ja daar wil ik dan niet te snel naar grijpen....
Hebben jullie ook vooral last in de menstruatieweek? Bij mij komt het vooral in de stopweek en dan op de laatste dag......dus ik dacht meteen aan hormoongerelateerde migraine? Maar de HA blijft bij spanningshoofdpijn.. :?

Dit klinkt precies als spanningshoofdpijn, je gaat ermee naar bed en je wordt idd op die manier wakker en dan blijft het de rest van de dag ook zo. Vaak wordt je ook snachts tussendoor een aantal keer wakker omdat het gewoon gruwelijk zeer doet. Misschien dat het bij jou ook wel voor een deel hormoon gerelateerd is.
Hoofdpijn kan vaak een combinatie van een aantal typen hoofdpijn zijn. Het is echt niet altijd alleen migraine, of alleen spanningshoofdpijn.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 22-09-11 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:38

Pil schijnt inderdaad verband te houden met migraine, hoe en wat weet ik niet precies.

Is wel degelijk een pijnstiler voor migraine. M'n moeder heeft er 2 jaar om moeten vragen, ontzettend verschrikkelijk spul waarvan je 2 dagen van de wereld bent. Het haalt het niet helemaal weg maar de scherpste randjes zijn d'r af. Je sprayt het in 1 neusgat en je mag het maar een x aantal keer per jaar gebruiken omdat het zulke troep is. :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:39

Als ik migraine heb heb ik geen hoofdpijn maar mis ik een stuk in mijn gezichtsveld. Voor mij is er duidelijk verschil tussen die 2

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:54

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:39

Clusterhoofdpijnen zijn hoofdpijnen die in clusters komen. Een cluster kan 3 minuten of 3 uur duren, en het aantal clusters kan varieren van 1 tot 100 per dag. De hoofdpijn is veel pijnlijker dan normale hoofdpijn, functioneren gaat ook bijna niet meer.

suuzepuus: Dan heb jij wss "migraine sans migraine". Wel de aura's maar niet de pijn.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:22

Ok, een vraagje. Wat zou het bij mij kunnen zijn: ik heb met enige regelmaat last van hoofdpijn. Soms 1 keer per maand, soms zit er 3 maanden tussen. Het komt langzaam op, is niet te stoppen met pijnstillers en duurt een dag of 2-3. Het zit altijd achter mijn rechteroog, maar bonkt niet. Ik heb ook geen last van licht, maar wel misselijk. Het gaat alleen weg met slapen. Mijn nek is dan ook helemaal hard. Het lijkt een mengsel van spanningshoofdpijn en migraine?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:36

Hmmm ik weet ook niet of ik migraine of een andere soort van hoofdpijn heb.

Al zo lang als ik me kan herinneren heb ik het.
Ik heb veel medicijnen getest en niks helpt , nounee, het enige wat helpt is een diclofenac zetpil van 100mg.
Dan liggen met een natte koude doek en een paar uur later is het of over of uit te houden.
Ik voel het vaak aankomen en neem dan snel 4 paracetamols en dan gaat het vaak net over maar mag dan geen zware parfums ruiken of geurtjes want dan word ik misselijk en word het erger.
Soms ook spugen.
Het bonkt gewoon door mijn hele hoofd.
Daardoor ben ik 15 jaar geleden begonnen met de prikpil maar heeft niks geholpen, dus hormonaal is uitgesloten.
Vaak word ik snachts wakker met bonken en is het weer zover.

Ik heb er gemiddeld 3x per week last van.
Zoveel medicijnen geprobeerd en behalve het bovenstaande werkt dus niks.
( van imigram tot morfine achtige stoffen echt alles al gehad)

Nouja ik heb ermee leren leven, leuk is anders....
( Ik werk dan ook helaas niet meer omdat ik nog veel andere klachten heb)

Maar het wonder pilletje bestaat voor mij helaas nog niet....

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:29

Ik heb ook meer last tijdens mijn periode. Heb nu een andere zwaardere pil omdat door de medicijnen die ik nu neem tegen de migraine de lichtere pil niet meer werkte( was gewoon constant ongesteld). Ik zou graag helemal stoppen met de pil want hij is nu toch niet meer 100% betrouwbaar ivm andere medicijnen.maar dat is helaas geen optie omdat ik bloedverdunners slik en met de pil is mijn periode minder heftig om het zo maar te zeggen..zonder in details te treden.
Wel merk ik een verschil tussen de lichtere pil en zwaardere pil +med. Vroeger had ik tijdens mn periode lichte hoofdpijn en een dag( soms meer) migraine en nu heel de week stevige hoofdpijn.

Ik ben een tijd "verslaafd" geweest aan de paracetamol met codeine ik nam er zoveel dat ze niet meer werkte en dat je juist hoofdpijn krijgt van je verslaving..
Ik ben toen met die andere medicijnen via de neuroloog en nu helpt het al als ik 1 of hooguit 2 tabltten paracet cod neem als ik hoofdpijn heb..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:12

Heb je niet gewoon last van je nek dan?
Ik heb constant hoofdpijn gehad, maanden lang en dit kwam uit mijn nek.
Dat wilde ook niet beter gaan na veel fysio, en toen ben ik als probeersel begonnen met Puur Spier van Puur Natuur.

De zelfde dag was ik nog hoofdpijn en pijnvrij, vermoeidheid weg ed.
Slik het nu een week ruim, en het gaat top.
Mijn rug is nu ook heel makkelijk te corrigeren en veel losser gelukkig.
Klinkt ongeloofwaardig maar het is echt zo.
Dit is pijn/kramp stillend, onstekingsremmend en verbeterd de doorbloeding en de stofwisseling.

Bij mij hielp Paracetamol of Ibuprofen ook helemaal niets daarbij!
Dus voor de mensen waarbij niets helpt, laat je eens checken door een goede Manueel/fysio.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:26

Moonfish 13 grappig ik geef al puur spier aan onze hond die door operaties veel last heeft van haar rugspieren....dus het is mij bekend al denk ik dat het voor mensen toch een ander middel is? Of kan ik dat van de hond gebruiken...heb ik nog helemaal niet aangedacht en inderdaad ik heb veel last van mijn rug en nek...vooral in tijden van wat meer stress.....waar haal jij die druppels?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:02

Die druppels zijn inderdaad dezelfde als voor je hond. :D
De werking van de stoffen is exact hetzelfde bij mensen heb ik uitgezocht.

Als ik stress heb verergert mijn hoofdpijn ook.
Maar sinds ik de puur spier gebruik gaat het zoveel beter!
Nu kan ik weer opbouwen, laatste maanden kon ik bijna niets omdat ik telkens muurvast zat.
Ik zou eens mee gaan snoepen met je hond. 8-)

Mijn fysio vond het wel erg creatief, maar het gaat duidelijk véél beter!
Ontspanning in mijn rug en nek, niet meer vast, hoofdpijn weg en de vermoeidheid is ook weg.
Nu lossen scheve wervels zichzelf op, normaal schoot het vast en nooit meer los.
Nu als er iets scheef zit loop ik even binnen en sta ik met 3 minuten buiten.

Dus ik zou zeggen, Puur gaan gebruiken en laat er eens een fysio of manueel naar kijken.
Veel gaat nu vanzelf weer los bij mij, maar sommige hebben gewoon een zetje nodig.
Wedden dat je zo van je hoofdpijn af komt? :o
Ik heb heeeel lang hoofdpijn gehad en niet geweten waar het van kwam, tot we zagen dat er een wervel uit het rijtje stond in mijn nek.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:11

Ongelooflijk dat ik daar zelf niet aan heb gedacht...de druppels staan gewoon op de aanrecht in de keuken voor mijn neus :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:14

Ik heb er ook maanden mee rondgelopen alvorens het kwartje viel helaas.
Wat ik dus ook totaal niet snap is dat een huisarts daar niet eens aan denkt?
Stuur iemand door naar een fysio/manueel en je weet genoeg!

Irritante bij mij was dat het ook niet beter werd omdat we die spanning er niet uit kregen.
Met de puur is dat erg goed gelukt, mijn rug is nog niet in orde maar ik kan er nu wel aan werken.
En het feit dat ik hoofdpijnvrij zo goed als pijnvrij en niet meer moe ben is een verademing.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:23

Ik heb even de paardendrogist gebeld want daar bestel ik altijd de puur druppels maar volgens hun was dat alleen voor dieren...weet je zeker dat wij die ook mogen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:25

Het is ook voor dieren.
Maar ik heb alles gegoogeld voor mensen, en vsm verkoopt al deze middelen ook voor mensen.
Alleen dan moet je dus 3 potjes pillen kopen, en dit vind ik makkelijker.
(Ik slik nl al redelijk veel medicijnen, vandaar.)

Voor mensen zijn er gewoon geen totaalsupplementen te krijgen vanwege een registratiewet.
Die zijn er voor dieren wel, dus daar heb ik maar gebruik van gemaakt.
Kijk maar op de site van VSM naar de ingredienten en de werking ervan. :)
Mijn fysio vond het helemaal niet gek, zolang je niet alles zomaar klakkeloos gebruikt en het goed uitzoekt geen probleem. Hij vond het eerder gek dat dit niet meer gebruikt word.

De Rhus toxicodendron
http://www.vsmhomeopathie.nl/ehbo/1742
De Tussilago
http://www.gezondheidswebwinkel.nl/heal ... nules.html
Ribes nigrum
http://www.efarma.nl/pages/iteminfo.asp?ItemID=14509822

Edit; site van vsm is trouwens drama, als je op google de stoffen intypt krijg je ze allemaal.
Ik heb echt uren op internet gezocht naar alle ingredienten en werkingen ed, maar er is niets wat wij niet mogen.
Het is puur die registratiewet die in de weg zit. Het is je eigen keuze of je het wil ja of nee natuurlijk.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:03

Nu ik er over nadenk ik heb wel eens gehoord dat Traumeel tabletten ook een positieve werking moeten hebben op de spieren en op hoofdpijn.....
Ik gebruik wel eens Traumeel Gel en die helpt onmiddelijk ...geeft meteen verlichting op de spieren....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:20

Hopelijk heeft de Traumeel geholpen. :)
Hoe is het nu?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:30

Nou,even afkloppen met het gaat goed hoor!!! Heb nergens last meer van...gisteren nog even paardgereden..is nog een jong ding dus moet je het stuur goed vasthouden en de rem :D en daarna had ik weer even mijn nekspieren die opspeelden...meteen na het rijden traumeel erop en een kwartier later nergens meer last van *\o/*
Ik heb ook maar magnesium/calcium tabletten besteld..schijnt ook heel goed te zijn...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:33

Top!

Ik slik ook magnesium/calcium/zink tabletten. :j
Dat omdat ik vrij veel sport en je dan veel magnesium verbruikt.
En idd voor het herstel van mijn spieren.

Ik ben blij dat het opgelost is zeg, zou zonde zijn als je pijnstillers zou gaan slikken hiervoor.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:33

Ik sport ook veel..en heb dan snel last van spierpijn en kramp...