Ik kan niet opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:49

Een half uur :') Mijn neef liet 'm laatst om 5 uur af gaan, zodat ie nog kon 'snoozen' tot een uur of 7. Nahhh, k.utwekker is dat ook :')

Ikkuh_Rolien

Re: Ik kan niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:56

Ik kan 's morgens altijd goed mijn bed uit komen.
Alleen jammer dat mijn zus dat niet kan en haar wekker al vanaf kwart over 5 elke 10 minuten gaat tot kwart over 6..
Meestal hoef ik er dan nog niet uit, maar ben ik wel als eerste wakker.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:59

Hier nog een. Ik kan ook echt m'n bed niet uitkomen. Maar zo'n wake up light vind ik zo lelijk, die komt echt
het huis niet in. Uiteindelijk moet je toch je bed uit, dan maar een paar keer snoozen :+

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:06

Anthea schreef:
Een half uur :') Mijn neef liet 'm laatst om 5 uur af gaan, zodat ie nog kon 'snoozen' tot een uur of 7. Nahhh, k.utwekker is dat ook :')

Dat heb ik ook wel eens gedaan :')

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 09:10

Ik heb 2 wekkers, 1 om 7uur (die snooze ik 2 x om de 9 minuten) en 1 om half 8. Dan moet ik eigenlijk écht uit bed, maar dan vervolgens snooze ik ook nog 2 x waardoor ik er pas om 7.48 uit ga. Ik moet om 8uur in de auto zitten en dat red ik dus nooit! Moet de katten eten geven, aankleden, tanden poetsen etc etc

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:11

Maar zet ze is aan de andere kant van je kamer, dat je dus al je bed uit bent voor je hem uitdrukt?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:14

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:16

haha gelukkig maar, zijn we niet de enige

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:27

Aangezien de meeste mensen wel wakker kunnen worden wanneer er iets leuks in het verschiet is die dag,denk ik dat het gros gewoon geen zin in school heeft of zijn/haar werk niet leuk vind en bij het wakker worden denkt,ohnee he moet ik weer naar iets heen wat ik eigenlijk niet wil en word het heel zwaar jezelf uit bed te trekken!

Op vrije dagen zijn we wel vroeg wakker en kunnen we wel lekker opstaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:31

Een wake uplight scheelt al de helft!
Ik heb medicijnen waardoor ik heel vast slaap maar dit scheelt al de helft.
Je schrikt je van een wekker helemaal de rambam en dan ben ik meteen de hele morgen sjaggie. }:0

Met de een Wake uplight gaat het licht langzaam aan en beginnen er vogeltjes zachtjes te fluiten en steeds harder.
Als de vogeltjes heel zachtjes fluiten ben ik al wakker, en dat zonder me de rambam te schrikken.

Enige nadeel is dat toen ik op een camping stond met vogeltjes, ik dus om 6 uur wakker was van de vogels. :')
Ze zijn duur maar hun geld absoluut waard.

Ik kom overigens altijd moeilijk mijn bed uit, ook als ik iets leuks te doen heb.
Nu slik ik wel medicijnen, zonder kom ik echt niet op gang jammer genoeg.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-09-11 09:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:32

LindaV schreef:
Ik heb precies hetzelfde Donna! Ik ga er alleen nu net te laat uit, zodat mijn collega vaak op mij staat te wachten.. Erg hé? Ik vind het echt verschrikkelijk, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar... Wake-up light zal voor mij niet echt helpen, daar ik met nachtlampje slaap :o

Als ik iets 'leuks' ga doen, dan lukt het me wel om op te staan, er zit dus ergens in mijn hoofd wel die mogelijkheid. Weet alleen niet hoe ik hem moet activeren!

Bedankt voor de tips tot dusver!

Dat nachtlampje moet écht uit 's nachts. Ik dacht ook dat met licht slapen geen verschil maakte. Totdat m'n man me dwong dat ding uit te doen en nu word ik echt uitgerust wakker en kan gewoon opstaan ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:51

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:55

Waar ik wel heel erg sjagerijnig door kan worden is wanneer ik s'morgens op mijn vrije dag wakker gemaakt wordt voor 10.00u door een blaffende hond,rijdende kliko,gillende buurtkinderen of iemand die je gaat bellen!
Niemand wil weten wat ik ze dan toewens!! :x

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:01

Zonnebloem schreef:

Oh my God. Ik denk dat het werkt. Maar dan ook precies 1 keer, want dan gaat er een grote hamer overheen. := Wat zullen we nou krijgen, een wekker die wegrent als ik hem uit wil zetten, dat kan mijn ochtendhumeur echt niet aan hoor :D

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:06

Je moet zo'n spongebob wekker/toeter hebben, die je het bed uitblaast als hij afgaat _O-

Een broer die de dekens van je bed afgooit wil ook wel helpen trouwens!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:12

Oh zo herkenbaar TS! 's Ochtends voel ik me regelmatig alsof ik in mijn slaap ben overreden of alsof ik de vorige avond tenminste 10 bier op heb (terwijl dat natuurlijk niet zo is :') - ik drink zelden).
Het is extra moeilijk als mijn vriend later kan beginnen, het is minder erg als hij ook op moet staan }>.
Vaak heb ik de avond van te voren de grootste plannen om vroeg op te staan en 's ochtends vraag ik me af 'waarom?' en snooze ik rustig verder....
met als gevolg dat ik eigenlijk net te lang blijf liggen en als een gek moet haasten om de trein te halen. Wat juist helemaal niet fijn is als slow-starter zijnde...
Heb de oplossing hier ook nog niet gelezen trouwens, hopelijk komt er nog iemand met de gouden tip!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:13

Cayenne schreef:
Ik zie het probleem nooit zo. Je slaat je dekbed terug en stapt je bed uit.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :D

Precies! Dus niet nog even lekker tegen je vriend aan kruipen, nog één keer omdraaien of snoozen. Gewoon meteen opstaan dus zet de wekker niet om 10 voor 7 omdat je nog twee keer kunt snoozen of maar gewoon 7 uur dus wekker = opstaan.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:14

FlyAway schreef:
Zonnebloem schreef:

Oh my God. Ik denk dat het werkt. Maar dan ook precies 1 keer, want dan gaat er een grote hamer overheen. := Wat zullen we nou krijgen, een wekker die wegrent als ik hem uit wil zetten, dat kan mijn ochtendhumeur echt niet aan hoor :D

Same here :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:16

En als het koud is en je hebt de mogelijkheid: je thermostaat instellen zodat het alvast lekker warm is in huis als je op moet staan. Scheelt een hoop bij mij, vaak kan ik er niet uit komen omdat het zo kkkkkkoud is!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:20

Goh wat herkenbaar... ik kan ook echt NIET opstaan!
Heb t momenteel ook nog eens niet heel erg naar mn zin in mn werk, dus dat werkt ook al niet erg motiverend...
Mijn ex was er altijd in 1x uit... ik hoorde zijn wekker vaak niet eens (en die ging HARD!)
Ik snooze minimaal 4x anders kom ik er niet uit... zo'n licht werkt ook niet..

1x per jaar kan ik redelijk normaal echt vroeg op staan en dat is als we op wintersport gaan :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:25

:') heb het zelfde probleem, maar dat is heel simpel opgelost...
kinderen nemen :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:25

Wake Up light helpt bij mij dus echt niet hè.
Boeiend dat het licht is en dat de vogels fluiten? Ik slaap wel hoor :=
En dat vogelgeluid vind ik trouwens ontzettend irritant, het is veel te kort waardoor het geluid al heel snel herhaald wordt (lekker wazige zin, maar hoop dat het duidelijk is).

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:34

Ik raak ook erg mijn bed niet uit 's morgens. Het maakt dan ook niet uit of het 6 uur 's morgens is of 10 's morgens :D
In het weekend slaap ik tot ik wakker wordt van geluid of iemand me wakker maakt, meestal rond 10 uur. En als ik me dan omdraai slaap ik lekker door :j
Ik geraak er echt nooit uit, of het nu voor de paarden is of niet, of ik nu een leuke dag in het verschiet heb of niet, opstaan is altijd hel voor mij :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:36

knollentuin schreef:

Nou ik weet wat me toen staat vanavond :')

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:47

Astaloca schreef:
knollentuin schreef:

Nou ik weet wat me toen staat vanavond :')

Voor 00:00u dan anders kun je morgen weer je bed niet uit!! :o