SophieFT schreef:Dus kwa zwelling kan ik me de volgende dag nog redelijk normaal op school vertonen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) alweer in de sportschool stond 

Century schreef:Bedoel je een apexresectie of wortelpuntoperatie? Dat ze je tandvlees openhalen en dan de wortelpunt schoonmaken en er een stukje afhalen?
Zo ja, dat heb ik twee keer moeten ondergaan. Helaas beide keren zonder resultaat (wortelpunt was ontstoken). Ik kan je helaas geen echt positieve dingen erover zeggen. Het was een nare ervaring, hoewel de operatie me de tweede keer meeviel; de eerste keer was het echt flink onstoken en was de verdoving al zeer pijnlijk (zoals hierboven ook beschreven, verdoving zelf werkt dan ook veel slechter). Dat viel gelukkig de tweede keer mee. Houd wel rekening met napijn, dat zul je zeker hebben. Ik kreeg zware ibuprofen mee, daar was het enigszins mee te doen. Eten/drinken zal de eerste tijd ook niet heel makkelijk gaan, dus zorg dat je genoeg gegeten/gedronken hebt voor die tijd, en dat je de dag vrij hebt (en dat je niet op de fiets naar huis gaat, dat is geen pretje!)
knollentuin schreef:Century schreef:Bedoel je een apexresectie of wortelpuntoperatie? Dat ze je tandvlees openhalen en dan de wortelpunt schoonmaken en er een stukje afhalen?
Zo ja, dat heb ik twee keer moeten ondergaan. Helaas beide keren zonder resultaat (wortelpunt was ontstoken). Ik kan je helaas geen echt positieve dingen erover zeggen. Het was een nare ervaring, hoewel de operatie me de tweede keer meeviel; de eerste keer was het echt flink onstoken en was de verdoving al zeer pijnlijk (zoals hierboven ook beschreven, verdoving zelf werkt dan ook veel slechter). Dat viel gelukkig de tweede keer mee. Houd wel rekening met napijn, dat zul je zeker hebben. Ik kreeg zware ibuprofen mee, daar was het enigszins mee te doen. Eten/drinken zal de eerste tijd ook niet heel makkelijk gaan, dus zorg dat je genoeg gegeten/gedronken hebt voor die tijd, en dat je de dag vrij hebt (en dat je niet op de fiets naar huis gaat, dat is geen pretje!)
same here ,helaas al 4x mee mogen maken aan dezelfde tand...
simodi, het gaat hier om een wortel punt behandeling, dat houdt iets heel anders in..een wortelkanaal behandeling is peanuts hierbij vergeleken..
Maar nu weet ik iig een beetje wat me te wachten kan staan
?
nee, sorry, en nog even over de vraag van je over hechtingen.. ik had oplosbare hechtingen in mn onderkaak net onder mn voorste snijtanden zeg maar 3 of 4 stuks, sta ik mn tanden te poetsen...zit mn tandenborstel vast aan de hechtingen....sta je dan al kwijlend met een tandenborstel vast in je mond ...alleenwonend...