Help! Wortelpuntbehandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 15:46

SophieFT schreef:
Dus kwa zwelling kan ik me de volgende dag nog redelijk normaal op school vertonen :')?

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:42

ik heb het ook gehad, mijn kaak was al dik en zeer veel pijn. Ik moest lang wachten tot ik eraan geholpen werd. De hele "operatie" was pijn vrij. En de ontsteking was ook verdwenen.Helaas komt het toch nog vaak opzetten.Vooral als ik me ziek voelt ,begint gelijk die kies weer op te spelen. Paar ubro.s en weg is de pijn :D

HappyBuddha

Re: Help! Wortelpuntbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:21

Ooh okee. Was het na de tijd nog dik of blauw?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:41

Ik heb er geen ervaring mee,maar das bij mij normaal na hakken en breken.Na 2 weken nog veel pijn, en moeilijk kunnen eten.Er was geen garantie dat die kies er ooit niet als nog uit zou moeten.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:44

okee...
ik word nu ook al best zenuwachtig ;(

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:47

Hmmm het was voor mij een hel, ik ben ook echt weken blauw geweest erna, maar dat zal er vast ook mee te maken hebben dat ik 3 uur later zwaar onder de dope ( :') ) alweer in de sportschool stond O:)
de behandeling zelf ga ik niks over vertellen, dat is zo anders per persoon en van die van mij word je toch alleen maar bang :P
Succes en sterkte! Leg genoeg coldpacks klaar :j

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:49

Oohgod en dan moet ik de dag erna alweer naar school :')
Dat word dus een sjaal omdoen :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:51

Nou naar school gaan de andere dag is er niet bij hoor maar dat leggen ze ook wel uit wat je wel en niet kan doen de dagen er na.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:54

@Marleen_Usar: Hangt volledig van de persoon af. Ik hield werken en school prima uit hierna met lichte pijnstilling, paardrijden, absoluut niet.
Mijn moeder, heeft een week plat gelegen. Hangt dus echt van je lichaam af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:56

Totaal geen last van gehad, ook niks opgezwollen ofzo en dag erna ook geen last.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:01

okee, nou we zullen zien dan.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 19:31

hoe werkt het precies met die hechtingen enzo dan? mag je er na alweer eten en drinken? en gaan die hechtingen vanzelf weg?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:56

Ik moest 24 uur vloeibaar. En afhankelijk van of je allergisch bent of niet krijg je oplosbare hechtingen :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 19:59

okee,bedankt!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:35

Ik heb vorig jaar een wortelkanaalbehandeling gehad en er geen enkele last van gehad. Beetje raar gevoel als ze in je kies bezig zijn, maar het is goed verdoofd. Ook geen napijn gehad.

Maar nu moet het weer in 2 andere kiezen die naast elkaar staan en vertelde de tandarts dat ik er het beste eentje van kan laten trekken (de achterste, dan kan daarvoor in de plaats mijn verstandskies doorkomen die nu nog in mijn kaak zit) en dan de andere kies wel zo'n wortelkanaalbehandeling en een kroon. 2 van die wortelbehandelingen vond hij te veel, ik had geluk gehad dat ik er de vorige keer geen last van heb gehad! (zei hij letterlijk) :\

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:38

Maak je niet teveel zorgen door reacties van mensen op internet. Verreweg de meeste mensen hebben nauwelijks last na dergelijke behandelingen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:41

Century schreef:
Bedoel je een apexresectie of wortelpuntoperatie? Dat ze je tandvlees openhalen en dan de wortelpunt schoonmaken en er een stukje afhalen?
Zo ja, dat heb ik twee keer moeten ondergaan. Helaas beide keren zonder resultaat (wortelpunt was ontstoken). Ik kan je helaas geen echt positieve dingen erover zeggen. Het was een nare ervaring, hoewel de operatie me de tweede keer meeviel; de eerste keer was het echt flink onstoken en was de verdoving al zeer pijnlijk (zoals hierboven ook beschreven, verdoving zelf werkt dan ook veel slechter). Dat viel gelukkig de tweede keer mee. Houd wel rekening met napijn, dat zul je zeker hebben. Ik kreeg zware ibuprofen mee, daar was het enigszins mee te doen. Eten/drinken zal de eerste tijd ook niet heel makkelijk gaan, dus zorg dat je genoeg gegeten/gedronken hebt voor die tijd, en dat je de dag vrij hebt (en dat je niet op de fiets naar huis gaat, dat is geen pretje!)

same here ,helaas al 4x mee mogen maken aan dezelfde tand...
simodi, het gaat hier om een wortel punt behandeling, dat houdt iets heel anders in..een wortelkanaal behandeling is peanuts hierbij vergeleken..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:46

knollentuin schreef:
Century schreef:
Bedoel je een apexresectie of wortelpuntoperatie? Dat ze je tandvlees openhalen en dan de wortelpunt schoonmaken en er een stukje afhalen?
Zo ja, dat heb ik twee keer moeten ondergaan. Helaas beide keren zonder resultaat (wortelpunt was ontstoken). Ik kan je helaas geen echt positieve dingen erover zeggen. Het was een nare ervaring, hoewel de operatie me de tweede keer meeviel; de eerste keer was het echt flink onstoken en was de verdoving al zeer pijnlijk (zoals hierboven ook beschreven, verdoving zelf werkt dan ook veel slechter). Dat viel gelukkig de tweede keer mee. Houd wel rekening met napijn, dat zul je zeker hebben. Ik kreeg zware ibuprofen mee, daar was het enigszins mee te doen. Eten/drinken zal de eerste tijd ook niet heel makkelijk gaan, dus zorg dat je genoeg gegeten/gedronken hebt voor die tijd, en dat je de dag vrij hebt (en dat je niet op de fiets naar huis gaat, dat is geen pretje!)

same here ,helaas al 4x mee mogen maken aan dezelfde tand...
simodi, het gaat hier om een wortel punt behandeling, dat houdt iets heel anders in..een wortelkanaal behandeling is peanuts hierbij vergeleken..

Oh sorry, verkeerd begrepen! :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:37

gabyfedde schreef:
Maak je niet teveel zorgen door reacties van mensen op internet. Verreweg de meeste mensen hebben nauwelijks last na dergelijke behandelingen.

Het heeft sowieso geen zin om je zorgen te maken inderdaad :j Maar er werd om ervaringen gevraagd, en tja, dan krijg je die.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 06:21

Haha ja dat snap ik :D Maar nu weet ik iig een beetje wat me te wachten kan staan :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 21:19

zijn dr ook mensen die dr geen last van hebben gehad :')?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:50

:') nee, sorry, en nog even over de vraag van je over hechtingen.. ik had oplosbare hechtingen in mn onderkaak net onder mn voorste snijtanden zeg maar 3 of 4 stuks, sta ik mn tanden te poetsen...zit mn tandenborstel vast aan de hechtingen....sta je dan al kwijlend met een tandenborstel vast in je mond ...alleenwonend... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:51

Ik nieste de hechtingen eruit :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 06:20

okeee :')
iig bedankt !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:02

Viel het mee?