Help, ik blijf aankomen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:25

Je hoeft niet perse te sporten om te verbranden. Vaker op de fiets of lekker wandelen is ook heel goed voor de verbranding en zo kweek je ook spieren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:26

En fruit 's morgens? Al is 't gepureerd ofzo? Maak er een smoothie van. Fruit is heel makkelijk te verteren dus dat moet wel te doen zijn 's morgens.

Je kan best een 4e boterham erbij eten hoor :j

Hmmm als ik dat zo lees dat je dan meer moet eten dan je aan kan, is dan alles wel goed met je maag/darmen enzo? Misschien daar dan nog eens naar laten kijken?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:29

Lous schreef:
Je hoeft niet perse te sporten om te verbranden. Vaker op de fiets of lekker wandelen is ook heel goed voor de verbranding en zo kweek je ook spieren.

Ik heb een scooter, en mijn fiets is total loss, dus fietsen kan ook niet:( Maar doe veel wandelen met de hond, in het weekend zelfs een paar uur. En ben meer gaan paardrijden. Ook doe ik nu voor het eerst na revalidatie van mijn schouder weer fanatiek mee met de gymlessen.

Heeft iemand eigenlijk nog tips voor tussendoortjes waar ik veel van kan en mag eten?

@_tara_: Ik heb een vrij kleine maag, dus kan maar kleine hoeveelheden, en ook ECHT klein eten, ga ik over mijn grens heen komt alles eruit ;) Wat dus bij een dieetiste helemaal fout gaat. En aangezien ik een goed gewicht heeft vind mijn dokter het niet nodig om er verder op in te gaan. Dat ik me er niet prettig bij voel is mijn probleem blijkbaar :+ Ik eet 's morgens als ik haast heb snel een kiwi, maar banaan of peer krijg ik er niet in. En de appels die ik lekker vind liggen nog niet (/ niet meer?) hier in de supermarkt. Anderen lust ik niet.. :+

_Tara_

Re: Help, ik blijf aankomen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:34

Tussendoortjes, groente en fruit :j

Maar een dietiste hoort daar dan toch rekening mee te houden, met jouw kleine maag? Ik zou 't gewoon nog eens proberen, bij een dietiste.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:34

Bij de groenteboer hebben ze vaak meer soorten appels. Pink ladies zijn ook erg lekkere appels, en die heb ik hier nog niet in de supermarkt gevonden.
Vaak hebben ze bij de groenteboer ook meer soorten fruit. Kan je ook eens kijken ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:36

Lous schreef:
Bij de groenteboer hebben ze vaak meer soorten appels. Pink ladies zijn ook erg lekkere appels, en die heb ik hier nog niet in de supermarkt gevonden.
Vaak hebben ze bij de groenteboer ook meer soorten fruit. Kan je ook eens kijken ;)

De enige appels die ik lust zijn de golden delicious, (tenminste als ik het goed zeg), de rest krijg ik geen hap van door mijn keel. Ik lastig? nee lijkt maar zo :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:37

Ja die ken ik. Zijn idd erg lekkere appels. Ik zou nogmaals zeggen de groenteboer :D

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:38

_Tara_ schreef:
Tussendoortjes, groente en fruit :j

Maar een dietiste hoort daar dan toch rekening mee te houden, met jouw kleine maag? Ik zou 't gewoon nog eens proberen, bij een dietiste.

Heb er toen 2 gehad en dat was allebei niks, om die reden. Ik werd er ook echt gewoon ziek van, dus ben eigenlijk een klein beetje genezen.. :o Geef meestal altijd wel iets een tweede kans, maar gaat het dan weer mis ben ik er wel klaar mee.. op de een of andere manier ga ik er een soort angst tegenover ontwikkelen, heb ik ook met fysiotherapie ed.

Ook nog een vraagje, ik ga volgende week met school naar Barcelona, het eten in het hotel is verre van goed.. Dus wil dingen meenemen zoals noodles en cup a soup. Zijn er verder nog dingen die goed houdbaar zijn, en goed voor me?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:50

Noodles en cup a soup zijn alles behalve goed voor je := Veel zout, veel conserveringsmiddelen en andere toevoegingen. Ik zou dan eerder wat liga evergreen meenemen, volkoren crackers en een pot pindakaas ofzo?

Ooit erover nagedacht om naar een meer alternatieve arts te gaan? Het lijkt mij niet normaal dat je ziek wordt van een normaal voedingspatroon...

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:00

MoonChloe schreef:
Kaula schreef:
Bij de post van _Tara_ bedenk ik me net ook, in het boek van Sonja Bakker staan ook veel goede, gezonde, voedzame vegetarische recepten, ook voor tussendoortjes.

Alleen is het jammer dat Sonja Bakkeren er voor zorgt dat je veels te weinig calorieen binnenkrijgt ;) Het is gewoon een crashdieet eigenlijk.

De eerste 6 (8?) weken wel ja, daarna niet meer, dat zijn juist de recepten om het gezonde patroon vol te houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:19

Kaula schreef:
Bij de post van _Tara_ bedenk ik me net ook, in het boek van Sonja Bakker staan ook veel goede, gezonde, voedzame vegetarische recepten, ook voor tussendoortjes.

Begin vooral niet aan Sonja bakker als je af wilt vallen. Stomme crash diëten altijd...

@linky: waarom roomboter? Margarine is veel gezonder...

Ts, je geeft aan dat diëtist niet werkt voor je omdat je daar teveel moet eten. Een goede diëtist kijkt naar jou eetpatroon en gaat daar mee aan de slag. Zou je dus toch een diëtist aanraden, maar dan wel een goede. En eerst een ha om lichamelijke oorzaken uit te sluiten.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-09-11 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:21

ik schreef ook niet dat ze moest gaan sonja bakkeren ;) ik schreef dat daar lekkere vegetarische recepten in staan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:22

Lous schreef:
Ja die ken ik. Zijn idd erg lekkere appels. Ik zou nogmaals zeggen de groenteboer :D

Golden delicious is er nog niet, en de pink lady`s is net afgelopen. :)
De Rubens zijn net nieuw, die zijn wel lekker! En de Envys zijn lekker zoet, maar die zijn er na deze week ook niet meer helaas.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:36

Ik lees dat je 18 bent en een gewicht van 70 kg bij 171 cm hebt? Als jij nu 12 kg zou afvallen heb je ondergewicht..
Dat je je niet goed voelt bij je huidige gewicht is natuurlijk vervelend, maar je gewicht op zich is gezond. Ook als je een paar kilo zou afvallen heb je een gezond gewicht, maar 12 kilo is echt teveel!

Daarnaast is wat gewicht aankomen rond 16-20 jaar volstrekt normaal. Ik denk dat iedere vrouw dit wel herkent. Het is natuurlijk goed om ervoor te zorgen dat dit niet uit de hand loopt in de komende jaren. Maar nogmaals je gewicht nu is echt niet gek.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:36

Hier ook niet zo'n broodeter in de ochtend, ik neem altijd een bord brinta. En als tussendoor kun je eigenlijk alle soorten fruit en groente wel eten. Zelf vind ik cherry tomaatjes erg lekker als snack, of wortels.

Ik heb ooit van een collega wat boekjes gekopieerd en gekregen van de WeightWatchers. Dat pas ik globaal toe op mijn eten, niet als dieet maar als leefstijl. Veel fruit en groente hebben nul punten, waardoor je dit min of meer onbeperkt kunt eten. Dit is wel het "oude" puntensysteem.

Soms ben ik wat te zwaar, dan zorg ik dat ik even wat strenger ben voor mezelf, ben ik weer op mijn goede gewicht, dan mag ik wat meer puntjes eten en drinken.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:58

TS, zoals ik het lees, krijg je overdag weinig voedingsstoffen binnen en 's avonds met warm eten relatief veel.
Ik kan 's morgens ook niet eten. Ik heb ooit 'ns gehoord dat als je ontbijt binnen 2 uur na het opstaan dat dit minder erg is. Als ik 's morgens opsta, neem ik een glas chocomel (rond 80 kc) en dan 2 á 3 uur later een krentenbol (veel kc's) of gewoon een boterham. Kleine beetjes en vaker is veel gezonder. Neem gewoon elke 2 á 3 uur een boterham of fruit. Je eet dan 's avonds ook minder. Aardappels bevatten veel zetmeel en zijn redelijke dikmakers. Pasta kan afhankelijk van de saus veel kc bevatten. Eigenlijk moet je gewoon 'ns uitrekenen wat je op een dag aan kc's binnen krijgt en hoe dat verdeeld is. Je bent imo niet te dik, maar zit wel tegen de grens qua lengte en gewicht. Super dat je daar goed oplet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:01

wat drink je?
Als je zwaarder wordt wil het zeggen dat je teveel eet en te weinig verbrand.
Van te weinig eten wordt je niet dik.....Met drie marssen per dag slank je ook af,gezond is het natuurlijk niet.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 15:11

Ik drink zo'n 4tot5 liter op een dag. Dit ivm blaas en nieren. Voornamelijk water, met en zonder prik. Melk en appelsap/sinaasappelsap soms.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:13

Ik denk toch dat er meer aan de hand is.
Als je zomaar in een jaar 12 kilo aankomt zonder dat je bijzonder meer bent gaan eten oid ga ik toch denken aan een stofwisselings probleem.. Verder eet je nu idd echt te weinig, zoals meerdere mensen al gezegd hebben. En dan gaat het mij niet eens om de hoeveelheid caloriën, maar ik heb het idee dat je ook voedingsstoffen te kort komt. Je eet geen vlees en je geeft al aan regelmatig een ijzertekort te hebben (wat je ook prima uit andere bronnen dan vlees kan halen), dan vraag ik me af of je wel voldoende van de rest binnenkrijgt.
Je lijkt al je hongergevoel op te lossen met komkommer, leuk, maar daar zit niks in, geen caloriën en ook geen noemenswaardige voedingsstoffen.
Je lijkt zo bang te zijn van caloriën die ergens in zitten dat je vergeet dat je lichaam die wel gewoon nodig heeft, in de vorm van koolhydraten, eiwitten (denk dat je daar aardig te kort in komt, dat verklaard ook waarom je niet meer spieren zou krijgen) en vetten.
Ga voor jezelf eens een week lang bijhouden wat je eet. En dan niet alleen de caloriën maar ook gewoon echt wat je eet en welke voedingsstoffen je lichaam daar uit kan halen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:16

Je hebt het over je nieren. Ik weet niet wat je hebt, maar is je vochthuishouding nog in orde?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:17

4 tot 5 liter per dag?
Dat is niet echt goed hoor!
Heb je zo een dorst?Plas je het ook weer uit of blijft een gedeelte zitten?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:25

roxxxiejjj schreef:
Ik drink zo'n 4tot5 liter op een dag. Dit ivm blaas en nieren. Voornamelijk water, met en zonder prik. Melk en appelsap/sinaasappelsap soms.

Dat is echt heeeeel veel! Met mijn dieet moet ik 2,5 per dag drinken. Meer als 3 absoluut niet omdat je dan alles uit plast wat je nodig hebt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:27

Bij mensen met nierproblemen hoeft het niet gek te zijn hoor.... Iemand in pre-dialyse moet veel drinken om er voor te zorgen dat de nieren geen zeer geconcentreerd bloed hoeven te filtreren. 4-5l is echter wel erg heftig...
Ik zou alleen wel serieus kijken wat je drinkt. Vruchtensap geeft heel veel suiker.
Ben erg verbaasd dat je geen begeleiding hebt van een diëtist als je zulke nierproblemen hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:14

roxxxiejjj schreef:
Voor mijn gevoel raak ik juist spieren kwijt, en komen die er niet bij. Dus volgens mij doe ik die ook verbranden. Dieetist heeft geen nut, omdat ik meer moet eten dan ik zelf aan kan, en alles er dan uiteindelijk via dezelfde weg weer uitkomt.. Hier heb ik jaren geleden al voor bij de huisarts gezeten.

Je spieren verbrand je pas als je geen vet meer over hebt, eerder niet.
Eet verstandig, je schakelt nu over op honger lijden, wanneer je straks weer normaal wilt gaan eten, zitten de kilo's er zo weer aan. Dus eet geen snoep, maar wel drie gezonde maaltijden per dag.
Verder val je van wandelen met de hond niet bijster veel af, zeker niet als dat eenmaal in de week een paar uur is. Ook verbrand je daar niet zo veel mee. Als je na gaat dat wanneer je op een fiets op de sportschool met de weerstand op 9 (das best zwaar) in een kwartier maar een goede 100kcl verbrand, kun je nagaan dat het wandelen met de hond te verwaarlozen is, om af te vallen.
Ik dacht dat ook altijd, maar mijn instructeur moest daar om lachen.

Laat je fiets repareren en zet je scooter aan de kant.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:28

@ Secricible: Margarine is synthetische boter, met synthetische vitaminen en kleurstoffen. Denk je echt dat dat beter voor je lichaam is dan puur natuur roomboter?
Je moet het alleen niet gebruiken om dingen in te verhitten, daar kun je beter kokosvet of olijfolie gebruiken.