In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Re: In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:41

Wees blij, de meesten moeten hier heel veel moeite voor doen :D
Je hebt allesbehalve ondergewicht, dus ik zou me er absoluut geen zorgen over maken.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:46

Daar ging t ook niet om. Onder of overgewicht. Ik vind t nogal vreemd dat t zo snel gaat zonder dat er iets is veranderd. Daar ging t om.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:51

Als je je verder goed voelt, dan zie ik geen reden voor bezorgdheid?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:55

setteke schreef:
Als je je verder goed voelt, dan zie ik geen reden voor bezorgdheid?

Buiten het feit dat ze 2.5 kilo per week afvalt? Dat is veel gewicht hoor, om zomaar te verliezen. Dat betekent dat je lichaam vet afbreekt omdat het brandstof nodig heeft, het lichaam is dus iets aan het doen wat energie kost. Ik zou inderdaad even langs de ha gaan, 10 kilo afvallen is niet goed, zeker als je zelf niets veranderd hebt in je leefpatroon.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:59

Is je ontlastingspatroon verandert?
Wanneer weeg je jezelf normaal en hoe vaak?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:03

Met het dieet van de OP eet de TS sowieso te weinig. Als ze dit dieet al jarenlang volgt en nu ineens valt ze teveel af, dan zou ik naar de HA gaan.
Maar je weegt niet zomaar 91 kilo helaas. Dus ik blijf erbij, dat ze blij mag zijn dat ze 10 kilo afgevallen is, zonder extra moeite.
Als ze in de gevarenzone komt, dan zou ik zsm contact opnemen met de HA. Maar niet bij 81 kilo, dan heb je nog reserves genoeg.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:25

Zilvermoon schreef:
Daar ging t ook niet om. Onder of overgewicht. Ik vind t nogal vreemd dat t zo snel gaat zonder dat er iets is veranderd. Daar ging t om.

vochtverlies? Als je afvalt dan gaat het de eerste paar weken erg rap, omdat je voornamelijk vocht verliest. Daarna gaat het wat minder snel. Het kán dus!

Je hoeft echt niet meteen naar de HA, je kunt het natuurlijk ook nog een week of 2 aankijken. Val je dan nog steeds zo extreem af, dan zou ik als ik jou was je laten testen op lintworm of aandoeningen aan het maag/darm stelsel.

ps. Gebruik je medicijnen, laxeerthee / laxeermiddelen, of dieetthee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:44

Zilvermoon schreef:
Jaa tis een gejaag in de transportwereld. Maar daar maak ik me volgens mij niet zo heel druk om. Ik ben 23.

Net zoals ik hier al zeg. Ik val niet bewust af. Ik merkte het dat ik mn riem 2 gaatjes strakker moest doen en een vriendin zei: Goh jij bent afgevallen!. Mijn gewicht was 91 kilo en nu dus 81. Ik was wat te zwaar. Maar wat ik net zei: ik zat prima in mn vel. En met t loonwerk en transportwerk wat wij doen. ( vrij zwaar) is het ook niet handig als je super dun bent. Je moet wel een beetje pit in de mouwen hebben om t zo te zeggen. K paste nog in een kledingmaat 42 dus je hoorde mij niet klagen.
Ik zat hiervoor in het loonwerk. Ook een gejaag maar met tussendoor meer rust.
Nu maak ik gewoon constant lange dagen. En doordat t zo druk is gun ik mezelf niet de rust om te eten denk ik. En daardoor heb ik ook geen honger.
T werk bevalt me prima. Begrijp me niet verkeerd! Vind het heeeerlijk om alle dagen met mn truckie op pad te zijn. Alleen k begon me nu toch af te vragen waardoor t afvallen nou kwam. Ik ga t in de gaten houden. En als t nog erger word ga ik langs de HA.

En met het werk wat wij op dit moment doen klim ik per half uur gemiddeld 3x in en uit de auto en klep schoonmaken enzo.

Tijdens het rijden heb je toch alle tijd om ff een broodje te eten? Mijn vriend heeft gewoon een trommel met brood en een cola-fles drinken mee.. Tijdens het rijden eet en drinkt hij.. Tijdens het laden/lossen heeft ie daar idd geen tijd voor. Als hij pauze moet maken gaat ie vaak ff bij een pomp langs en haalt daar koffie met iets erbij. Ik zou dus iig proberen wat meer brood en wat fruit mee te nemen, gewoon een grote broodbak zien te scoren waar alles mooi in past.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:51

setteke schreef:
Met het dieet van de OP eet de TS sowieso te weinig. Als ze dit dieet al jarenlang volgt en nu ineens valt ze teveel af, dan zou ik naar de HA gaan.
Maar je weegt niet zomaar 91 kilo helaas. Dus ik blijf erbij, dat ze blij mag zijn dat ze 10 kilo afgevallen is, zonder extra moeite.
Als ze in de gevarenzone komt, dan zou ik zsm contact opnemen met de HA. Maar niet bij 81 kilo, dan heb je nog reserves genoeg.

Dit vind ik een beetje een vreemde reactie. Zoals ik al eerder hier heb geschreven, ik ben ook in 4 weken tijd 10 kilo afgevallen. Van 73 naar 63. Nou zou 63 een mooi gewicht voor me zijn, maar ik kon ook niet meer zoveel eten. Had de HA mij maar eerder serieus genomen, dan was ik niet zo ziek geweest. Dat jij er zo tegen over staat, prima. Maar het is niet zo dat als je dan toch al te zwaar bent, het niet zo erg is dat je binnen 4 weken 10 kilo afvalt, omdat je dat wel kunt gebruiken als je zo zwaar bent. Als je zoveel afvalt zit er vaak meer achter, en dat is waar het om gaat. Niet of TS overgewicht of ondergewicht heeft.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:58

setteke schreef:

Wietsje92, hoe vaak zeg ik in deze post, dat als ze in de gevarenzone komt, dat ze naar de HA moet gaan?
In 3 zinnen 2 keer, dus zo vreemd is deze reactie niet.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:05

Je moet juist niet afwachten tot je in de gevarenzone komt, want dan kan het echt goed mis zijn. Zoals bij mij toen, als de HA eerder had ingegrepen (het is namelijk niet bij de 10 kilo gebleven, maar in totaal 20 kilo afgevallen in 4 maanden tijd) was ik niet zo ziek geweest :n Maar goed dat is mijn mening, uit ervaring :Y)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:07

Of je nu iets te zwaar bent of niet, als je niets verandert aan je dieet en levensstijl, zomaar 10 kilo afvallen in zo'n korte tijd is *niet* gezond!

Wachten totdat je te mager wordt...wat is dat nu voor vreemd advies? Er is duidelijk iets niet goed, dus ik zou direct maandag naar de HA gaan.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:12

Ok, wachten totdat je te mager bent, maar 81 kilo vind ik niet te mager voor een 23 jarige vrouw.
Als dit doorzet is het natuurlijk een ander verhaal.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:12

Vind het ook een beetje een rare reactie dat ze maar moet wachten tot ze echt te mager wordt.. kom op zeg, dat slaat nergens op. Het is gewoon niet normaal om ineens, zonder echt aanwijsbare reden, zoveel af te vallen. Ik ga dus met volkomen met Thirty mee.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:18

Ik snap die reactie ook nog steeds niet.. Ben blij dat meerdere mensen die mening met me delen. Vooral omdat ik zelf ervaring heb met wat het kan zijn als je in 1x enorm veel afvalt, raad ik echt niemand aan om zo lang te wachten totdat je mager wordt met naar de huisarts gaan, want dan is het vaak al te laat.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:28

dan is er toch juist iets mis, maar waarom ga je nog niet naar de ha dan ?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:30

Thirty schreef:
Of je nu iets te zwaar bent of niet, als je niets verandert aan je dieet en levensstijl, zomaar 10 kilo afvallen in zo'n korte tijd is *niet* gezond!

Wachten totdat je te mager wordt...wat is dat nu voor vreemd advies? Er is duidelijk iets niet goed, dus ik zou direct maandag naar de HA gaan.

Maar TS haar leefstijl is toch wel veranderd als ik het goed begrijp? Meer/zwaarder werk?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:32

Haal ik niet uit wat ze schrijft iig :) maar ook doordat ze geen honger heeft en wel echt zwaar werk doet, vind ik toch ook een reden om even langs te gaan, en misschien bloed te laten nakijken, of wat dan ook (ik ben geen dokter dus tja)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:41

setteke schreef:
Ok, wachten totdat je te mager bent, maar 81 kilo vind ik niet te mager voor een 23 jarige vrouw.
Als dit doorzet is het natuurlijk een ander verhaal.

Oh nee? Ik ben 23 jaar oud, weeg 85 kilo maar als ik magerder word heb ik toch echt een probleem := je weet niks van TS, alleen haar werk en gewicht. Je weet niet eens haar lengte.

TS, je valt gevaarlijk snel af, of je nu in een gevarenzone zit of niet: ga even naar je HA. Dit is gevaarlijk. Mijn schoonzuster viel ook ineens veel in korte tijd af had ook geen trek meer; zij is niet meer(kanker). Laat het even checken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:01

Setteke, die redenatie is logisch, maar helaas totaal verkeerd en kan bovendien gevaarlijk zijn. Ik heb zelf als dietist in het ziekenhuis gewerkt en heb iedere voedingsassistent en verpleegkundige in de oren geknoopt dat ook iemand met zwaar overgewicht ook ondervoed kan zijn en dat je nooit naar het huisige gewicht mag kijken daarbij! Iemand die in korte tijd 10kg afvalt is nameljk ondervoed, ongeacht het gewicht. Dus ook als iemand als normaalgewicht 100kg heeft, 1.60m is en er nu nog maar 90 weegt sins een paar dagen. Dat kan(!) zeer ernstige gevolgen hebben.

Wanneer iemand in korte tijd zoveel afvalt, bijvoorbeeld door een ziekte is dat vrijwel altijd doordat het lichaam in een stresstoestand verkeerd. De reden daarvoor kan psychisch zijn, maar ook lichamelijk. In deze staat kan het lichaam met moeite voedingsstoffen opnemen en dan stapt het lichaam al snel over op de gemakkelijkste reserve en dat is eiwit. Dat zijn dus je spieren, en niet je vetreserves die er aan kapot gaan. En aangezien je hart ook een spier is kun je je de gevolgen voorstellen.

Ts moet zichzelf goed in de gaten houden en bij nog meer afvallen als de wiedeweerga naar de ha!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:16

secricible schreef:
Setteke, die redenatie is logisch, maar helaas totaal verkeerd en kan bovendien gevaarlijk zijn. Ik heb zelf als dietist in het ziekenhuis gewerkt en heb iedere voedingsassistent en verpleegkundige in de oren geknoopt dat ook iemand met zwaar overgewicht ook ondervoed kan zijn en dat je nooit naar het huisige gewicht mag kijken daarbij! Iemand die in korte tijd 10kg afvalt is nameljk ondervoed, ongeacht het gewicht. Dus ook als iemand als normaalgewicht 100kg heeft, 1.60m is en er nu nog maar 90 weegt sins een paar dagen. Dat kan(!) zeer ernstige gevolgen hebben.

Wanneer iemand in korte tijd zoveel afvalt, bijvoorbeeld door een ziekte is dat vrijwel altijd doordat het lichaam in een stresstoestand verkeerd. De reden daarvoor kan psychisch zijn, maar ook lichamelijk. In deze staat kan het lichaam met moeite voedingsstoffen opnemen en dan stapt het lichaam al snel over op de gemakkelijkste reserve en dat is eiwit. Dat zijn dus je spieren, en niet je vetreserves die er aan kapot gaan. En aangezien je hart ook een spier is kun je je de gevolgen voorstellen.

Ts moet zichzelf goed in de gaten houden en bij nog meer afvallen als de wiedeweerga naar de ha!

Goed, dank je voor je uitleg. De TS zegt, dat ze zich prima voelt. En dat het gewichtsverlies in niet een paar dagen, maar na een maand zich voltrokken heeft. Met wat ze eet, kan ik het me ook voorstellen. Dan zou ik ook 10 kilo afvallen. En me geen zorgen maken.
Maar heeft ze dit altijd gegeten, dat is wat ik me afvraag? Als dit haar reguliere dieët is en er niets veranderd is, dan ben ik de laatste die zegt, dat ze niet naar de HA moet. Maar dat heb ik nagenoeg in iedere post al aangegeven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:20

Wat ik begreep is ze niet anders gaan eten.

Ts geeft aan dat ze zich prima voelt, maar dat hoeft natuurlijk niets te btekenen.. Lichaam geeft duidelijk aan dat er iets niet goed gaat. Daarnaast geeft ze een gebrek aan eetlust aan en dit samen met dit gewichtsverlies moet alle alarmbellen doen rinkelen bij een hulpverlener.

Bij een verles van >6kg in <6mnd of >3kg in <1mnd is de kans op ondervoeing aanwezig en moet er dus aan de bel getrokken worden!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:24

misschien val je af omdat je simpelweg niet gezond kunt leven met 4 boterhammen? Je hebt toch voedingsstoffen nodig die in ander soorten eten zit, groenten, vis, andere vitamines en vetten e.d.?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:26

Zou zeker naar de huisarts gaan. Dit vind ik heel erg veel in zo'n korte tijd.
Hoewel je veel te weinig eet, kan het ook echt wel iets lichamelijks zijn (niet direct ernstig).
Verder zou ik als ik jou was meer gaan eten en heel bewust geen maaltijd overslaan.
Je gewicht lijkt mij verder prima als je een gemiddelde lengte hebt.
Het afvallen zelf schrik ik niet zo van, maar binnen een maand klopt niet echt naar mijn idee.
Succes!!

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:27

Jeetje, het maakt toch niet uit of TS nog genoeg gewicht 'over' zou hebben of niet?? Als je leef eet en beweegpatroon niet veranderd is en je valt in korte tijd 10 kilo af is er gewoon iets niet goed!