Je hebt allesbehalve ondergewicht, dus ik zou me er absoluut geen zorgen over maken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
setteke schreef:Als je je verder goed voelt, dan zie ik geen reden voor bezorgdheid?
Zilvermoon schreef:Daar ging t ook niet om. Onder of overgewicht. Ik vind t nogal vreemd dat t zo snel gaat zonder dat er iets is veranderd. Daar ging t om.
Zilvermoon schreef:Jaa tis een gejaag in de transportwereld. Maar daar maak ik me volgens mij niet zo heel druk om. Ik ben 23.
Net zoals ik hier al zeg. Ik val niet bewust af. Ik merkte het dat ik mn riem 2 gaatjes strakker moest doen en een vriendin zei: Goh jij bent afgevallen!. Mijn gewicht was 91 kilo en nu dus 81. Ik was wat te zwaar. Maar wat ik net zei: ik zat prima in mn vel. En met t loonwerk en transportwerk wat wij doen. ( vrij zwaar) is het ook niet handig als je super dun bent. Je moet wel een beetje pit in de mouwen hebben om t zo te zeggen. K paste nog in een kledingmaat 42 dus je hoorde mij niet klagen.
Ik zat hiervoor in het loonwerk. Ook een gejaag maar met tussendoor meer rust.
Nu maak ik gewoon constant lange dagen. En doordat t zo druk is gun ik mezelf niet de rust om te eten denk ik. En daardoor heb ik ook geen honger.
T werk bevalt me prima. Begrijp me niet verkeerd! Vind het heeeerlijk om alle dagen met mn truckie op pad te zijn. Alleen k begon me nu toch af te vragen waardoor t afvallen nou kwam. Ik ga t in de gaten houden. En als t nog erger word ga ik langs de HA.
En met het werk wat wij op dit moment doen klim ik per half uur gemiddeld 3x in en uit de auto en klep schoonmaken enzo.
setteke schreef:Met het dieet van de OP eet de TS sowieso te weinig. Als ze dit dieet al jarenlang volgt en nu ineens valt ze teveel af, dan zou ik naar de HA gaan.
Maar je weegt niet zomaar 91 kilo helaas. Dus ik blijf erbij, dat ze blij mag zijn dat ze 10 kilo afgevallen is, zonder extra moeite.
Als ze in de gevarenzone komt, dan zou ik zsm contact opnemen met de HA. Maar niet bij 81 kilo, dan heb je nog reserves genoeg.
setteke schreef:Met het dieet van de OP eet de TS sowieso te weinig. Als ze dit dieet al jarenlang volgt en nu ineens valt ze teveel af, dan zou ik naar de HA gaan.
Maar je weegt niet zomaar 91 kilo helaas. Dus ik blijf erbij, dat ze blij mag zijn dat ze 10 kilo afgevallen is, zonder extra moeite.
Als ze in de gevarenzone komt, dan zou ik zsm contact opnemen met de HA. Maar niet bij 81 kilo, dan heb je nog reserves genoeg.
Maar goed dat is mijn mening, uit ervaring
Thirty schreef:Of je nu iets te zwaar bent of niet, als je niets verandert aan je dieet en levensstijl, zomaar 10 kilo afvallen in zo'n korte tijd is *niet* gezond!
Wachten totdat je te mager wordt...wat is dat nu voor vreemd advies? Er is duidelijk iets niet goed, dus ik zou direct maandag naar de HA gaan.
maar ook doordat ze geen honger heeft en wel echt zwaar werk doet, vind ik toch ook een reden om even langs te gaan, en misschien bloed te laten nakijken, of wat dan ook (ik ben geen dokter dus tja) setteke schreef:Ok, wachten totdat je te mager bent, maar 81 kilo vind ik niet te mager voor een 23 jarige vrouw.
Als dit doorzet is het natuurlijk een ander verhaal.
je weet niks van TS, alleen haar werk en gewicht. Je weet niet eens haar lengte.secricible schreef:Setteke, die redenatie is logisch, maar helaas totaal verkeerd en kan bovendien gevaarlijk zijn. Ik heb zelf als dietist in het ziekenhuis gewerkt en heb iedere voedingsassistent en verpleegkundige in de oren geknoopt dat ook iemand met zwaar overgewicht ook ondervoed kan zijn en dat je nooit naar het huisige gewicht mag kijken daarbij! Iemand die in korte tijd 10kg afvalt is nameljk ondervoed, ongeacht het gewicht. Dus ook als iemand als normaalgewicht 100kg heeft, 1.60m is en er nu nog maar 90 weegt sins een paar dagen. Dat kan(!) zeer ernstige gevolgen hebben.
Wanneer iemand in korte tijd zoveel afvalt, bijvoorbeeld door een ziekte is dat vrijwel altijd doordat het lichaam in een stresstoestand verkeerd. De reden daarvoor kan psychisch zijn, maar ook lichamelijk. In deze staat kan het lichaam met moeite voedingsstoffen opnemen en dan stapt het lichaam al snel over op de gemakkelijkste reserve en dat is eiwit. Dat zijn dus je spieren, en niet je vetreserves die er aan kapot gaan. En aangezien je hart ook een spier is kun je je de gevolgen voorstellen.
Ts moet zichzelf goed in de gaten houden en bij nog meer afvallen als de wiedeweerga naar de ha!