De pil 2 x achter elkaar slikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:52

Het is zelfs zo dat als je een dag de pil bent vergeten je gewoon twee kunt nemen de dag erna. Lijkt me geen probleem dus.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:43

Nivada schreef:
Ik wil niet vervelend doen maar door de pil heb je zo goed als geen eisprong...
Waar halen jullie die wijsheid toch vandaan? De ongesteldheid die je ziet/krijgt is de wand in je baarmoeder die is opgebouwd niet een ienieminie ei.
Vooral als je langer achter elkaar slikt heb je bijna geen eisprong want dit word niet gestimuleerd.

Daarom staat er in mijn post ook "eisprong die je gehad zou hebben zonder pil".

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:42

Tassie89 schreef:
Het is wel kankerverwekkend..

Wat een onzin, ga een ander bang maken. Er is zelfs een kleine aanwijzing dat het slikken van deze hormonen sommige kankersoorten juist minder kans geeft. Maar dat moeten ze nog verder onderzoeken om het écht hard te kunnen maken.

colette_007: Met de pil heb je helemaal geen eisprong dus hoezo: Heb je 2x eisprong?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:19

Focussed schreef:
Tassie89 schreef:
Het is wel kankerverwekkend..

Wat een onzin, ga een ander bang maken. Er is zelfs een kleine aanwijzing dat het slikken van deze hormonen sommige kankersoorten juist minder kans geeft. Maar dat moeten ze nog verder onderzoeken om het écht hard te kunnen maken.

colette_007: Met de pil heb je helemaal geen eisprong dus hoezo: Heb je 2x eisprong?

Uhm pardon? Ga een ander bang maken? Kan dat niet wat vriendelijker? Zulke opmerkingen zijn niet bedoelt om mensen bang te maken! Erg jammer, dat je denkt dat ik dit bericht plaats om bang te maken!! Zulke dingen zijn niet grappig!
Ik had het erover met een vriendin en zei, vertelde mij dat ze het onderzocht hebben en dat indd blijkt het kankerverwekkend te zijn. Ik hoor het, en weet van dit topic met de vraag of het gevolgen heeft.. Dan WAARSCHUW ik, dat ik indd heb gehoort dat het kankerverwekkend is!

F_Orumster

Re: De pil 2 x achter elkaar slikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:21

Tja, men is uberhaupt nog onzeker over pilgebruik op lange termijn en kanker en is dat nog volop aan het bestuderen. Dan zal er wel snel gedacht worden dat iets meer ook iets meer kankerverwekkend zou kunnen zijn.

Zeker met de licht/gemiddelde pillen zou ik me daar niet zo druk over maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:50

Ik wordt er ook een beetje kriegelig van als mensen gaan roepen dat het kankerverwekkend is, dat vind ik een beetje paniekzaaien. Je krijgt tegenwoordig kanker van zoetstoffen, van deo, van de zon en weet ik wat niet meer. Als je zo bezig gaat dan kun je je huis niet meer uit, niets meer eten/drinken en geen medicijnen slikken. Medicijnen in NL worden zo grondig getest, je kunt er echt wel vanuit gaan dat t gewoon veilig is om ze te gebruiken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:15

Dat deoverhaal is een hoax.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:23

Mij is dat misschien al 5 keer gebeurd...

Dat ik per ongeluk een tweede pil heb geslikt...
Totaal niet slim, dus ik let er nu echt heel streng op dat me dit niet meer gebeurd.

Heb er nooit 'schade' aan ondervonden :)

Mas schreef:
Ik wordt er ook een beetje kriegelig van als mensen gaan roepen dat het kankerverwekkend is, dat vind ik een beetje paniekzaaien. Je krijgt tegenwoordig kanker van zoetstoffen, van deo, van de zon en weet ik wat niet meer. Als je zo bezig gaat dan kun je je huis niet meer uit, niets meer eten/drinken en geen medicijnen slikken. Medicijnen in NL worden zo grondig getest, je kunt er echt wel vanuit gaan dat t gewoon veilig is om ze te gebruiken.

Hier ben ik het wel mee eens, wat is tegenwoordig niet meer kankerverwekkend?

En dan vraag ik me af, al die aspertaan in de cola light en die troep van de mc donals die mensen zich na binnen duwen,
lijkt me toch ongezonder en meer kankerverwekkend dan een keertje een 2e pil te slikken...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:40

Citaat:
Uhm pardon? Ga een ander bang maken? Kan dat niet wat vriendelijker? Zulke opmerkingen zijn niet bedoelt om mensen bang te maken! Erg jammer, dat je denkt dat ik dit bericht plaats om bang te maken!! Zulke dingen zijn niet grappig!
Ik had het erover met een vriendin en zei, vertelde mij dat ze het onderzocht hebben en dat indd blijkt het kankerverwekkend te zijn. Ik hoor het, en weet van dit topic met de vraag of het gevolgen heeft.. Dan WAARSCHUW ik, dat ik indd heb gehoort dat het kankerverwekkend is!

Onee "je krijgt er wel kanker van!!!" is zeker niet om mensen bang te maken :+ Ik noem het paniekzaaien. Vooral omdat het niet bewezen is. Er staat ook duidelijk in mijn bijsluiter: Het is niet bewezen dat het gebruik van XXX (merknaam / stofnaam) kankerverwekkend is.

Maar alsnog, wat Mas al zegt... Van alles krijg je tegenwoordig kanker. Sowieso worden we allemaal al zo oud dat je eigenlijk wel kanker moet krijgen in je leven (ouderdom is een van de voornaamste kankerverwekkers).

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:59

2 maanden terug had ik een rotte maand en was ik er niet bij met mijn hoofd. Ben in 1 maand 2 keer de pil vergeten, terwijl ik 'm verder nooit vergeet. Maar goed, beide keren heb ik de avond erop 2 genomen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:37