Ik moest ook gelijk aan Fibromyalgie denken, de klachten die jij beschrijft heb ik ook en na een traject van 3 jaar is dan de diagnose Fibromyalgie gevallen, tesamen met slijtage aan knie, handen en rug en als toetje 2 hernia's! Zorg dat je huisarts je een verwijsbrief geeft van een goede reumatoloog en laat het één en ander uitsluiten. Sterkte er mee, ik begrijp je frustratie heel goed.
Mocht er niets uit het bloed komen (en ik heb al wat tests gehad in mn leven, was als kind (achteraf bezien dan) letterlijk schoolziek dus ben toen ook uitgebreid getest en in de loop der jaren sowieso veel uitgeplozen, nooit afwijkende waarden gevonden dus ik verwacht daar nu eigenlijk ook niet veel van) word ik dus sowieso verwezen naar een reumatoloog. Ze zei wel al dat het een hele goede is die ook veel doet met fibromyalgie, dus dat scheelt alvast
T is inderdaad ontzettend frustrerend om maar niet te weten wat er aan de hand is.. Nu ik alle kleine dingetjes die ik altijd heb (migraine-achtige hoofdpijn, darmproblemen, etc etc) bij alle pijnen in mn lijf voeg zie ik er ineens een bepaalde logica in en mn ha blijkbaar dus ook. Dat alleen al scheelt, ik had soms het idee dat ik gek werd of heel kleinzerig was ofzo, maar alles bij elkaar vormt zich toch een aardige aanwijzing voor een aandoening waar dat allemaal in het pulletje valt...
Als er een diagnose is dan kán je er tenminste iets mee, al is het alleen al maar uitleggen wat je hebt. Mocht het ooit aan de orde zijn kan ik daar qua werk tenminste ook iets mee... Nu maar hopen dat er iets uit gaat komen, one way or another Liever een diagnose waar niets aan te veranderen valt dan een heel leven kwakkelen zonder te weten wat het is.
Bassenqua
Geplaatst: 19-12-11 12:25
Juist als er in het bloed geen afwijkende waarden te vinden zijn gaan ze aan FM denken. Ik heb ook al zoveel bloedtesten gehad en alles was altijd prima in orde behalve dan dat ik me niet in orde voelde!
Edit: darmproblemen en hoofdpijn hoort ook weer bij FM.