ElineS schreef:Ook nog een bijkomend punt, in de maatschappij is het nu eenmaal zo dat meeste kids vlees eten. Je kan wel gillen en schreeuwen hoe dom dat is, maar het is nu gewoon zo. Dus kind komt bij andere ouders, feestjes en dergelijke in aanraking met vlees. Beter is dan dat het kind wel gewoon bekend is met vlees, zodat het niet ziek word als die eens wat eet, zich niet buitengesloten voelt omdat er geen happy meal voor hem/haar is etc.
Ik geef toe, het is soms lastig, maar tegenwoordig is men veel beter ingesteld op vegetarisch eten. Toen ik jong was had je maar 1 hamburger en een paar balletjes geloof ik (moet je nagaan wat er in de tijd van de drie generaties voor mij was). Nu heb je al een hele rits aan vleesvervangers. Maar ik heb me echt nooit buitengesloten gevoeld omdat ik vegetarisch at. En je kunt ook gewoon nee zeggen. Dat heb ik ook altijd gedaan en doe ik nog steeds op feestjes en partijen. Daar wordt een kind ook niet slecht van.
Ik snap het idee achter je post, maar het is een minder groot obstakel dan als je (voor mijn gevoel) nu overbrengt.